Procesele Psihice și Rolul Lor în Evoluția Personalității

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Pedagogie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 8 în total
Cuvinte : 1668
Mărime: 19.36KB (arhivat)
Publicat de: Melina Stoian
Puncte necesare: 6

Extras din proiect

Data:

Locaţie:

Propunător:

Clasa: a X-a A

Aria curriculară: Psihologie

Disciplina: Psihologie

Unitatea de invăţare: Procesele psihice şi rolul lor în evoluţia personalităţii

Tema: Memoria

Tipul de activitate: predare-invăţare (transmitere şi însuşire de noi cunoştinţe)

Competenţe generale:

- utilizarea conceptelor specifice stiinţelor sociale pentru organizarea demersurilor de cunoaştere şi explicare a unor fapte, evenimente, procese din viaţa reală.

- aplicarea cunoştinţelor specifice psihologiei în rezolvarea unor situaţii problemă, precum şi analizarea posibilităţilor pesonale de dezvoltare.

Competenţe specifice:

- identificarea procesului psihic şi caracterizarea rolului acestuia în evoluţia personalităţii;

- identificarea legăturilor dintre procesele psihice;

- analizarea unor procese psihice pornind de la exemple concrete;

- evaluarea caracteristicilor unor procese psihice;

- utilizarea cunoştinţelor de psihologie în scopul adaptăriii conduitei proprii la situaţii concrete de viaţă.

Competenţe derivate:

Elevii vor fi capabili:

C1 - să definească memoria;

C2 – să explice caracteristicile memoriei;

C3 – să argumenteze importanța memoriei pentru viața omului;

C4 – să își autoevalueze capacitatea de memorare;

C5 – să distingă procesele memoriei

C6 – să analizeze caracterul activ al proceselor memoriei.

C7 – să asocieze într-o schemă dinamică, fiecărui tip de memorie în funcție de modalitatea informațională a memorării

Metode şi procedee didactice:

- simularea, învățarea prin descoperire dirijată, informarea, structurarea și asimilarea de informații, simularea unor situații concrete, exercițiu interactiv,conversaţia euristică, explicaţia didactică, expunerea, demonstraţia, problematizarea;

Mijloace de învăţământ:

- fişe cu exerciţii de memorie, manualul de psihologie, tabla, creta, cartea „Memoria umană” de Alan Baddeley, ed. Teora, Bucureşti,1988

SCENARIUL DIDACTIC

Etapele activităţii Competenţe derivate Desfăşurarea activităţii Metode didactice Mijloace didactice Forme de organizare

Timp Tehnici de evaluare

1. Captarea atenţiei elevilor • Le cerem elevilor să își imagineze cum ar fi viața omului fără memorie, prezentându-le cazul unui muzician care și-a pierdut memoria.

• Cât timp v-a luat ca să învățați lecția pentru astăzi?

• Se va constata, cu ajutorul elevilor, că viața ar fi lipsită de sens fără memorie. conversaţia euristică,

problematizarea

activ frontală

2min

evaluare orală

2. Comunicarea subiectului şi obiectivelor lecţiei • Vom studia astăzi un nou proces psihic, Memoria, care are un rol foarte important în viaţa omului, în cunoaştere şi învăţare, în înţelegerea şi rezolvarea problemelor, în creativitate. Prin însuşirea cunoştinţelor referitoare la procesele şi formele memoriei, la factorii şi legile memoriei, veţi putea să vă autoevaluaţi capacitatea de memorare şi să vă organizaţi studiul individual ţinând cont de condiţiile unei memorări eficiente. explicaţia didactică,

problematizarea

30sec

3. Stimularea reactualizării cunoştinţelor învăţate anterior

C1

• Dar înainte de a trece să vorbim despre noua lecţie, vreau să verific măsura în care aţi înţeles lecţia de ora trecută.

• Se împart elevilor fişe de lucru independent:

- Enumerați formele memoriei după prezenţa sau absenţa scopului (intenţiei) de a memora.

- Stabiliți asocierile dintre cuvintele care denumesc caracteristicile memoriei si enunțurile referitoare la acestea.

• Se verifică fişele de lucru şi se discută o serie de aspecte referitoare la procesele şi formele memoriei:

- Se expun procesele specifice memoriei.

- Se enumeră și se explică formele memoriei.

problematizarea

exerciţiul

conversaţia

fişe de muncă individuală

activ individuală

activ frontală

2min

5.30min

probă scrisă

evaluare orală.

Preview document

Procesele Psihice și Rolul Lor în Evoluția Personalității - Pagina 1
Procesele Psihice și Rolul Lor în Evoluția Personalității - Pagina 2
Procesele Psihice și Rolul Lor în Evoluția Personalității - Pagina 3
Procesele Psihice și Rolul Lor în Evoluția Personalității - Pagina 4
Procesele Psihice și Rolul Lor în Evoluția Personalității - Pagina 5
Procesele Psihice și Rolul Lor în Evoluția Personalității - Pagina 6
Procesele Psihice și Rolul Lor în Evoluția Personalității - Pagina 7
Procesele Psihice și Rolul Lor în Evoluția Personalității - Pagina 8

Conținut arhivă zip

  • Procesele Psihice si Rolul Lor in Evolutia Personalitatii.doc

Alții au mai descărcat și

Finalitățile Educației

Finalitatile educatiei reprezinta orientarile valorice ale activitatii de formare-dezvoltare a personalitatii definite la nivel de sistem (...

Preșcolaritate

Prescolaritatea sau vârsta de aur a copilariei înregistreaza progrese mari în ceea ce priveste dezvoltarea fizica si psihica. Pentru a observa...

Metode activ-participative în activitatea educative a copiilor cu cerințe speciale

Metode activ-participative in activitatea educative a copiilor cu cerinte speciale Prin aceste metode: se stimuleaza interesul pentru cunoastere,...

Proiect de lecție - logopedie

Data: 13.01.2010 Locul: Centrul Scolar pentru Educatie Incluziva “P.Popescu Neveanu”,Timisora Grupa: DMU Aria Curriculara: Logopedie...

Pedagogia ca știință a educației

Pedagogia ca stiinta a educatiei Planul de idei 1. Ce este pedagogia si locul ei intre stiintele educatiei 2. Dimensiunile pedagogiei ca stiinta...

Memoria

Stim din viata de toate zilele ca cele percepute de noi in trecut,cele citite sau gandite etc. nu dispar dupa ce faptul s-a consumat.In mod...

Te-ar putea interesa și

Portofoliu Modul Psihopedagogic

INTRODUCERE A. Importanţa şi actualitatea temei Este bine ştiut că progresul şi reuşita în educaţie nu pot veni decât sub influenţa pozitivă a...

Modele proiecte pe unități de învățare

DISCIPLINA: Economie CLASA a XI a UNITATEA DE ÎNVATARE: Nevoile si resursele, rationalitatea utilizarii resurselor, costul de oportunitate Timp...

Particularități Tactice ale Audierii Persoanei Vătămate

INTRODUCERE Unii autori arată că între faptuitor, faptă şi victimă deseori există un raport de cauzalitate complex, susţinând ca şi alţi...

Specificul Profesiei de Psiholog Școlar

I. Aspecte definitorii ale profesiei de psiholog şcolar 1. Coordonatele profesiei de psiholog Psihologul poate fi apreciat ca fiinţă legală şi...

Modul Pedagogic

Omul este o tema predilecta studiata de foarte multe discipline cum ar fi biologia, istoria, sociologia, etc. Toate acestea au insa puncte de...

Imaginația

Argument Istoria marilor invenţii şi descoperiri a operelor de artă şi a revoluţiei tehnico-ştiinţifice este istoria inteligenţei şi a...

Fișe de observație, autoevaluare și evaluare elevi

În cadrul lecţiei de economie la care am asistat, au fost predate noi informaţii din unitatea de învăţare Proprietatea şi libera iniţiativă. Ca...

Proiect Didactic - Psihologie

DATA: 24.09.2012 ŞCOALA: LICEUL TEHNOLOGIC MĂNECIU – UNGURENI CLASA : a X-a PROFESOR: TERZEA ELENA SIMONA DISCIPLINĂ: PSIHOLOGIE UNITATEA DE...

Ai nevoie de altceva?