Proiect de activitate didactică - figurile de stil

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Pedagogie
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 811
Mărime: 22.05KB (arhivat)
Publicat de: Astrid Dumitrescu
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Szekely Eva Monica

Extras din proiect

Aria curriculară: Limba şi comunicare

Data: 27.03.2012 Şcoala: Gimnaziul ‘’LIVIU REBREANU’’

Clasa: a V- a ( nivel mediu )

Disciplina: Limba şi literatura română

Subiectul: Figurile de stil

Titlul ( text suport principal ): Ce te legeni?... de Mihai Eminescu;

Tipul lecţiei: Dobândire de cunoştinţe noi

Obiective cadru:

1-3. Receptarea mesajului oral în diferite situaţii de comunicare/ receptarea mesajului scris, din texte literare şi nonliterare, în scopuri diverse.

2-4. Utilizarea corectă şi adecvată a limbii române în producerea de mesaje orale/scrise în situaţii de comunicare monologată şi dialogată în diferite contexte de realizare, cu scopuri diverse.

Competenţe specifice:

3.2 Recunoasterea modurilor de expunere utilizate intr-un text narativ

3.3 Identificarea expresiilor si a cuvintelor noi intr-un text literar

1.5 Aplicarea principiilor ascultarii active in manifestarea unui comportament comunicativ adecvat.

4.4 Redactarea unor texte imaginative si reflexive in scopuri si in contexte variate

Competenţe derivate:

• Sa lectureze expresiv poezia Ce te legeni?... de Mihai Eminescu

• Să identifice modul de expunere prezent in textul Ce te legeni?... de Mihai Eminescu

• Să identifice 3-4-5 figuri de stil din textul Ce te legeni?... de Mihai Eminescu

• Să comenteze sensul figurilor de stil

• Să redacteze un text pe baza modului de expunere studiat de minimum 7, maximum 12 rânduri, utilizand la alegere în mod logic şi coerent 3 figuri de stil dintre cele studiate (personificare, comparatie, enumeratie, repetitie, epitet)

Metode şi procedee: Lectura; invatarea prin descoperire; explicaţia; conversatia; jocul pe roluri.

Forme de organizare: frontală, individuală şi pe grupe

Mijloace didactice: fişe de lucru în grup, fise de lucru individuale, anexe

Resurse: manualul, fişe de lucru, fragmente din texte, rechizitele scolare

Bibliografie: Programa şcolară limba şi literatura română clasele a V-a – a VII-a, Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării, Bucureşti, 2009

Planul – cadru de învăţământ pentru clasele I-a – a VIII-a, valabil pentru anul şcolar 2001-2002, rămas în vigoare, Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării, Bucureşti

Manualul: Crişan, A., Dobra, S., Sâmihăian, F., Limba romana- Manual pentru clasa a V-a, Ministerul Educaţiei şi Cercetării, Editura Humanitas Educaţional, Bucureşti, 2005

Lucrări de specialitate:

Lucrări de pedagogie: Nicola, I., Tratat de pedagogie şcolară, Editura Aramis, Bucuresti, 2004

Lucrări de psihologie: Harwood, R., Psihologia copilului, Editura Polirom, Iaşi, 2010

Etapele lecţiei/ timp Compe-

tenţe derivate SECVENŢE DE CONŢINUT Strategii

didactice Evaluarea

Activitatea propunătoarei Activităţi de învăţare

Moment organizatoric

/ captarea

Atenţiei

3 min.

Comunicarea subiectului lecţiei şi a obiectivelor propuse

17 min.

Comunicarea subiectului lecţiei şi a obiectivelor propuse

17 min.

Dirijarea învăţării

20 min.

Asigurarea feed-backului/ Evaluarea

7 min.

Comunicarea temei pentru acasă

3 min. Asigurarea cadrului necesar pentru începerea orei: aerisirea sălii, înregistrarea absenţelor, pregătirea materialului didactic necesar.

Copii vă rog să spuneti ce inseamna dialogul?

Copii, vă voi lectura textul, apoi fiecare dintre voi va citi textul pe roluri si imi veti spune ce mod de epunere este utilizat in poezie?

Acum veţi extrage figurile de stil studiate. Pentru efectuarea acestei sarcini aveţi la dispoziţie 5 minute.

Vom defini împreuna sensurile figurilor de stil utilizate de poet.

Alcatuiti 5 enunturi folosind figurile de stil pe care le-ati extras din poezie.

Redactati o compunere in forma de dialog de minimum 7, maximum 12 randuri, utilizand la alegere 3 dintre figurile de stil studiate.

Compunerile să fie realizate pe o foaie distinctă, pentru a fi predate la urmatoarea ora, iar cele mai bune 5 compuneri vor primi un punct in plus la urmatorul test. .

Pragătirea elevilor pentru oră (cărţile şi caietele de Limba română pe bancă).

Dialogul este o conversatie intre 2 sau mai multe persoane sau alte fiinte si obiecte personificate.

Copiii ascultă textul citit, apoi lecturează inca o data, în mod aleatoriu textul si raspund la intrebare corect: Modul de expunere folosit in text este dialogul.

Figurile de stil extrase de elevi sunt: Personificarea: ex. Ce te legeni, codrule?...;

Comparatia: ex. se duc ca clipele;

Enumeratia: ex. fara ploaie, fara vant;

Repetitia: ex. se duc pe rand pe rand.

Preview document

Proiect de activitate didactică - figurile de stil - Pagina 1
Proiect de activitate didactică - figurile de stil - Pagina 2
Proiect de activitate didactică - figurile de stil - Pagina 3
Proiect de activitate didactică - figurile de stil - Pagina 4
Proiect de activitate didactică - figurile de stil - Pagina 5
Proiect de activitate didactică - figurile de stil - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Proiect de Activitate Didactica - Figurile de Stil.docx

Alții au mai descărcat și

Opera epică în versuri. Fapt divers, de Ana Blandiana

Școala cu clasele I-VIII RAFAILA, Jud. VASLUI Clasa: a VI-A Obiectul: Limba și literatura română Data: 3.05.2012 Subiectul: Opera epică în...

Finalitățile Educației

Finalitatile educatiei reprezinta orientarile valorice ale activitatii de formare-dezvoltare a personalitatii definite la nivel de sistem (...

Preșcolaritate

Prescolaritatea sau vârsta de aur a copilariei înregistreaza progrese mari în ceea ce priveste dezvoltarea fizica si psihica. Pentru a observa...

Metode activ-participative în activitatea educative a copiilor cu cerințe speciale

Metode activ-participative in activitatea educative a copiilor cu cerinte speciale Prin aceste metode: se stimuleaza interesul pentru cunoastere,...

Pedagogia ca știință a educației

Pedagogia ca stiinta a educatiei Planul de idei 1. Ce este pedagogia si locul ei intre stiintele educatiei 2. Dimensiunile pedagogiei ca stiinta...

Memoria

Stim din viata de toate zilele ca cele percepute de noi in trecut,cele citite sau gandite etc. nu dispar dupa ce faptul s-a consumat.In mod...

Te-ar putea interesa și

Modalități eficiente de informare și formare intelectuală a studenților militari

INTRODUCERE Învăţământul românesc și procesul de transformare la care este supus acesta se configurează sub semnul unor noi concepţii cu privire...

Informatică aplicată în pedagogie

Capitolul 1. Instruirea asistarã de calculator: istoric, pedagogie informaticã Instruirea asistatã de calculator reprezintã o metodã didacticã sau...

Ai nevoie de altceva?