Proiect de evaluare finală

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Pedagogie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 48 în total
Cuvinte : 9765
Mărime: 65.68KB (arhivat)
Publicat de: Ana A.
Puncte necesare: 9
UNIVERISTATEA ,,VASILE ALECSANDRI “ DIN BACĂU DEPARTAMENTUL PENTRU PREGĂTIREA PERSONALULUI DIDACTIC FACULTATEA DE INGINERIE SPECIALIZAREA INGINERIA PRODUSELOR ALIMENTARE

Cuprins

  1. PSIHOLOGIA EDUCAŢIEI
  2. Capitolul 1. Inteligenţele multiple
  3. 1.1. Delimitări conceptuale
  4. 1.2. Fişă de activitate la seminar
  5. Capitolul 2. Psihologia dezvoltării umane
  6. 2.1. Delimitări conceptuale
  7. 2.2. Factorii dezvoltării psihice
  8. 2.3. Teorii privind educabilitatea
  9. PEDAGOGIE I
  10. Capitolul 3. Educaţia estetică- disciplina opţională
  11. 3. 1. Definirea educaţiei estetice
  12. 3.2. Pincipiile educaţiei estetice
  13. 3.3. Obiectivele educaţiei estetice
  14. 3.4. Metode şi forme de realizare a educaţiei estetice
  15. Capitolul. 4. Probleme teoretice şi metodologice ale curricumului
  16. 4.1. Delimitări conceptuale
  17. 4.2. Componentele curriculum-ului
  18. 4.3. Orientări şi practici noi în organizarea curriculumului
  19. PEDAGOGIE II
  20. Capitolul 5. Metode de învăţământ. Lecţia : Calitatea serviciilor de comunicaţii şi transport
  21. Capitolul 6. Proba de evaluare. Proiectare
  22. Capitolul 7. Proiectul unităţii de învăţare. Lecţia : Calitatea serviciilor de comunicaţii şi transport
  23. Capitolul 8. Curriculum la decizia şcolii
  24. Capitolul 9. Proiectul unităţii de învăţare.Bacterii. Multiplicarea bacteriilor
  25. Capitolul10. Proiectul unităţii de învăţare. Fermentaţia acetică
  26. Capitolul.11 Proiectul unităţii de învăţare. Prezentare
  27. CURRICULUM VITAE

Extras din proiect

PSIHOLOGIA EDUCAŢIEI

• Inteligenţele multiple;

• Dezvoltarea psihologică.

Cap. 1. Inteligenţele multiple

1.1.Delimitări conceptuale

Intelectul este sistemul proceselor psihice de cunoaştere conceptuală a cărui funcţie este producerea cunoştinţe.

În cadrul sistemului psihic uman individualizat la personalităţii, funcţiunea intelectului se exprimă ca o aptitudine sau capacitatea care diferenţiază pe oameni între ei după nivelul său de eficienţă.

Inteligenţa este aptitudinea sau capacitatea de a soluţiona uşor şi rapid situaţii problematice şi de a crea ceva nou, valorificat de cel puţin o societete. Inteligenţa diferă după conţinuturile informaţionale prelucrate de intelect specific situaţiilor problematice cu care se confruntă.

Inteligenţa emoţională este formată din patru elemente:

• Percepţia, cunoaştertea şi exprimarea emoţiilor;

• Facilitarea emoţională a gândirii;

• Înţelegereaşi analiza emoţiilor, folosirea cunoştinţelor emoţionale;

• Controlul reflexiv al emoţiilor, calea spre dezvoltarea emoţională şi intelectuală.

Conform cercetărilor statistice, competenţa emoţională este de două ori mai importantă decât abilităţile tehnice sau intelectuale.

Dezvoltarea inteligenţei emoţionale reprezinţă înţelegerea şi gestionarea emoţiilor pentru a crea relaţii armonioase cu cei din jur.

Termenul de ,, inteligenţă emoţională” a fost folosit pentru prima oară intr-un articol în 1990 de către psihologii, Peter Salovey şi John Mayer. Cu toate că acesta este un termen relativ nou, componentele conceptului pot fi datate până la arhicunoscuta afimaţie a lui Socrate: ,, Cunoaste-te pe tine însuţi“. În Biblie, atât în Noul cât şi în Vechiul Testament „Nu fă altuia ce ţie nu –ţi place “ câ şi „ Iubeşte-ţi aproapele ca pe tine însuţi„ pot fi văzute ca elemente de Inteligenţă Emoţională.

În 1983 Howard Gardner a introdus noţiunea de ,,Inteligenţe multiple“. El argumentând că nu există doar un singue tip de inteligenţă ca şi cea măsurată prin teste şi dzvoltată în cadrul şcolar, ci multiple tipuri de inteligenţă. Tot el a inventat sintagma:,, Nu întrebaţi , cât de deştepţi sunteţi ci cun sunteţi inteligenţi“. Gardner a identificat opt tipuri de inteligenţă diferite dee abilităţile comunicative şi matematice uzuale. Printre acestea, el a introdus şi a două abilităţi personale: autoconştientizarea stărilor interioare şi interactivitatea socială efectivă.

Cele opt tipuri de inteligenţă sunt:

1) Inteligenţa lingvistică sau verbală;

2) Inteligenţa logică sau matematică;

3) Inteligenţa muzicală;

4) Inteligenţa spaţială;

5) Inteligenţa kinestezică;

6) Inteligenţa naturalistă;

7) Inteligenţa intrapersonală;

8) Inteligenţa interpersonală.

Inteligenţa lingvistică sau verbală reprezintă capacitatea individului de a gândi î cuvinte, sintagme, capaciatatea de a învăţa cu uşurinţă alte limbi, capacitatea de exprimare verbală performanţială. Acest tip de inteligenţă este specifică avocaţilor, profesorilor, şi lingviştilor.

Persoanele care manifestă acest tip de inteligenţă au capacitatea de a reţine cu uşurinţă cuvinte ascultând radio sau o casetă audio. Aceştia sunt atenţi la modul de exprimare al altora şi îi corectează.

Îmbunătăţirea acestui tip de inteligenţă presupune:

- dezlegarea de integrame;

- realizarea unor jocuri de cuvinte;

- studierea de dicţionare pentru descoperirea de noi termeni, etc.

Inteligenţa logică sau matematică reprezintă capacitatea individului de a gândi în scheme matematice cauzale, este specifică celor din domeniul informaticii, matematicii, ingineriei şi în orice domeniu de cercetare, aceştia caută mai întâi logica unei aactivităţi şi mai apoi o execută. Ei sunt pasionaţi de jocuri logice ca şah, table, rummy.

Inteligenţa muzicală este capacitatea individului de a gândi în sunete, de a reda cu uşurinţă o muzică. Este specifică muzicienilor. Cei caracterizaţi de acest tip de inteligenţă pot fredona cu uşurinţă o melodie abia auzită; au auzul fin sesizând atunci când o melodie este cântată fals. Pentru ei muzica este un mod de relaxare, viaţa fiind mai săracă fără ea.

Preview document

Proiect de evaluare finală - Pagina 1
Proiect de evaluare finală - Pagina 2
Proiect de evaluare finală - Pagina 3
Proiect de evaluare finală - Pagina 4
Proiect de evaluare finală - Pagina 5
Proiect de evaluare finală - Pagina 6
Proiect de evaluare finală - Pagina 7
Proiect de evaluare finală - Pagina 8
Proiect de evaluare finală - Pagina 9
Proiect de evaluare finală - Pagina 10
Proiect de evaluare finală - Pagina 11
Proiect de evaluare finală - Pagina 12
Proiect de evaluare finală - Pagina 13
Proiect de evaluare finală - Pagina 14
Proiect de evaluare finală - Pagina 15
Proiect de evaluare finală - Pagina 16
Proiect de evaluare finală - Pagina 17
Proiect de evaluare finală - Pagina 18
Proiect de evaluare finală - Pagina 19
Proiect de evaluare finală - Pagina 20
Proiect de evaluare finală - Pagina 21
Proiect de evaluare finală - Pagina 22
Proiect de evaluare finală - Pagina 23
Proiect de evaluare finală - Pagina 24
Proiect de evaluare finală - Pagina 25
Proiect de evaluare finală - Pagina 26
Proiect de evaluare finală - Pagina 27
Proiect de evaluare finală - Pagina 28
Proiect de evaluare finală - Pagina 29
Proiect de evaluare finală - Pagina 30
Proiect de evaluare finală - Pagina 31
Proiect de evaluare finală - Pagina 32
Proiect de evaluare finală - Pagina 33
Proiect de evaluare finală - Pagina 34
Proiect de evaluare finală - Pagina 35
Proiect de evaluare finală - Pagina 36
Proiect de evaluare finală - Pagina 37
Proiect de evaluare finală - Pagina 38
Proiect de evaluare finală - Pagina 39
Proiect de evaluare finală - Pagina 40
Proiect de evaluare finală - Pagina 41
Proiect de evaluare finală - Pagina 42
Proiect de evaluare finală - Pagina 43
Proiect de evaluare finală - Pagina 44
Proiect de evaluare finală - Pagina 45
Proiect de evaluare finală - Pagina 46
Proiect de evaluare finală - Pagina 47
Proiect de evaluare finală - Pagina 48

Conținut arhivă zip

  • Proiect de Evaluare Finala.doc

Alții au mai descărcat și

Teoria inteligențelor multiple în educație

Capitolul 1 Inteligenta - element al personalitatii scolarului mic 1.1. Dezvoltarea cognitiva a scolarului mic La intrarea in scoala,...

Psihologia educației

Rolul Psihologiei Educatiei in formarea profesorilor in toate ciclurile de invatamanat EDUCAŢIA reprezintă ansamblul activităţilor şi influenţelor...

Tehnici de muncă intelectuală - stiluri de învățare inteligentă multiplă

Pornind de la faptul cã tehnica muncii intelectuale sau arta însuşirii ştiinţei nu este altceva decât ştiinţa dezvoltãrii personalitãţii şi a...

Educația intelectuală

Teoria culturii materiale - are ca scop asimilarea unui volum mare de cunoştinţe si formarea capacitatii de asociere a ideilor; Teoria culturii...

Educația Intelectuală

Din punct de vedere etimologic conceptul de intelect derivă din latinescul intelectus care desemna la origine capacitatea de a cunoaşte, de a opera...

Finalitățile Educației

Finalitatile educatiei reprezinta orientarile valorice ale activitatii de formare-dezvoltare a personalitatii definite la nivel de sistem (...

Teoria Inteligențelor Multiple

Scopul este clar: Fiecare copil ar trebui să fie capabil să se dezvolte la maximum de capacitate în conformitate cu potenţialul propriu. Ce...

Memoria

Stim din viata de toate zilele ca cele percepute de noi in trecut,cele citite sau gandite etc. nu dispar dupa ce faptul s-a consumat.In mod...

Te-ar putea interesa și

Asistența Psihosocială a Bolnavului cu Neoplasm Bronhopulmonar

Capitolul I 1. Precizări introductive În lucrarea de faţă, intitulată “Asistenţa psihosocială a bolnavilor cu neoplasm bronhopulmonar” am...

Dimensiunea temporală în evaluare - evaluarea initială, continuă și finală în învățământul primar

ARGUMENT Cunoaşterea elevului este o acţiune complexă, pentru că obiectul ei se diferenţiază de obiectul altor forme de cunoaştere. A cunoaşte nu...

Managementul Proiectelor - SC Ergostyle SRL

A.Iniţiere şi definire 1. Scrisoare de invitaţie la selecţia de proiecte în cadrul organizaţiei(memo) Invitaţie la Concurs de selecţie de...

Instituționalizarea Vârstnicului

REZUMAT Tema acestei lucrări este „Instituţionalizarea vârstnicului: izolare sau alegere pragmatică?” doreşte să suprindă impactul pe care...

Modernizarea Serviciilor Ambulatorii din Cadrul Spitalului Municipal Pașcani

Rezumatul propunerii de proiect Formularea problemei Asociaţia O nouă şansă la viaţă, asociaţie de dezvoltare intercomunitară, a implementat un...

Portofoliu de Evaluare Finală

PSIHOLOGIA EDUCATIEI I. Competente ale profesorului în conducerea procesului de învatamânt I. Competente ale profesorului în conducerea...

Construirea unei hale de fabricație destinată reciclării plasticului

1. PROIECT 1.1 TITLU: Construirea unei hale de fabricatie destinata reciclarii plasticului 1.2 LOCALIZARE: Localitatea Rm.Valcea,strada...

Operațiunile Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare în România

Introducere În cadrul acestui proiect am cuprins informațiile de bază despre operațiunile BERD în România stucturate în trei capitole, împărțite...

Ai nevoie de altceva?