Proiect de lecție - cunoașterea noțiunii de cont și a ecuației contului

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Pedagogie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 5 în total
Cuvinte : 1547
Mărime: 26.52KB (arhivat)
Publicat de: Tudorica Aldea
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Matei Popescu

Extras din proiect

Unitatea de învăţare: „CONTUL ŞI DUBLA ÎNREGISTRARE”

Subiectul lecţiei: „Cunoaştere noţiunii de cont şi a ecuaţiei contului”

Tipul lecţiei: de predare

Obiective operaţionale:

Elevul va fi capabil să:

- enumere minim 5 caracteristici ale contului, in urma celor predate de catre profesor la ora (O1)

- identifice cele 4 componentele ale ecuatiei contului, in urma celor predate de catre profesor la ora (O2)

- defineasca cele 5 elemente ale structurii contului, in urma celor predate de catre profesor la ora (O3)

- enumere cele 4 reguli de fuctionare ale contului(O4)

Locul desfăşurării lecţiei: sala de clasă

Scenariu didactic

Anexe

Anexa 1

Contul este un procedeu de înregistrare cronologică, calcul şi control valoric, a existenţei şi mişcării fiecărui element patrimonial, într-o anumită perioadă de timp.

Pentru a descrie situaţia şi mişcarea fiecărui element patrimonial luat în parte, precum şi a patrimoniului luat în ansamblul său, contabilitatea a apelat la un procedeu specific metodei sale de lucru, conceput special pentru acest scop, şi anume contul.

Astfel, fiecărui element patrimonial îi este asociat un cont, cu ajutorul căruia se înregistrează, pe baza documentelor justificative, existentul la începutul perioadei de gestiune, modificările acestui element pe parcursul perioadei (creşterile – micşorările), iar la sfârşitul perioadei de gestiune se calculează situaţia finală a elementului patrimonial.

Spre deosebire de bilanţ, care prezintă situaţia tuturor elementelor de activ, datorii şi capital propriu la un moment dat, contul are o sferă mult mai restrânsă, deoarece el face referire la un singur element patrimonial, dar pe care îl detaliază, arătând atât situaţia acestuia la un moment dat, cât şi modificările pe care le suferă în cursul unei perioade de gestiune (luna).

Anexa 2

Pentru a reflecta distinct creşterile şi micşorările unui element patrimonial, a fost adoptată forma bilaterală a contului (forma balanţieră), care se consideră că răspunde cel mai bine acestei necesităţi. Simplificat, contul se prezentată sub forma literei T; tocmai de aceea, în practică, vom întâlni expresia “T – ul contului”.

Relaţia balanţieră a contului este redată cu ajutorul ecuaţiei de mai jos, care mai este cunoscută sub numele de ecuaţia contului:

Situaţia iniţială + Creşterile = Micşorările + Situaţia finală

Preview document

Proiect de lecție - cunoașterea noțiunii de cont și a ecuației contului - Pagina 1
Proiect de lecție - cunoașterea noțiunii de cont și a ecuației contului - Pagina 2
Proiect de lecție - cunoașterea noțiunii de cont și a ecuației contului - Pagina 3
Proiect de lecție - cunoașterea noțiunii de cont și a ecuației contului - Pagina 4
Proiect de lecție - cunoașterea noțiunii de cont și a ecuației contului - Pagina 5

Conținut arhivă zip

  • Proiect de Lectie - Cunoasterea Notiunii de Cont si a Ecuatiei Contului.doc

Alții au mai descărcat și

Proiect de lecție - formula contabilă

Unitatea scolara: Colegiul Economic “Virgil Madgearu” Disciplina de studiu: CONTABLITATE Clasa: a X-a G Data: 27.10.2005 Proiect de lectie...

Proiect de lecție - documentele de evidență a stocurilor

1. Unitatea de învăţământ: Colegiul Economic 2. Data: 05 mai 2009 3. Clasa: a IX-a A 4. Propunător: M.M. 5. Coordonator: C.C. 6. Aria...

Finalitățile Educației

Finalitatile educatiei reprezinta orientarile valorice ale activitatii de formare-dezvoltare a personalitatii definite la nivel de sistem (...

Preșcolaritate

Prescolaritatea sau vârsta de aur a copilariei înregistreaza progrese mari în ceea ce priveste dezvoltarea fizica si psihica. Pentru a observa...

Metode activ-participative în activitatea educative a copiilor cu cerințe speciale

Metode activ-participative in activitatea educative a copiilor cu cerinte speciale Prin aceste metode: se stimuleaza interesul pentru cunoastere,...

Memoria

Stim din viata de toate zilele ca cele percepute de noi in trecut,cele citite sau gandite etc. nu dispar dupa ce faptul s-a consumat.In mod...

Ai nevoie de altceva?