Proiect de lecție - limba română

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Pedagogie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 5 în total
Cuvinte : 1228
Mărime: 11.34KB (arhivat)
Publicat de: Iacob Manea
Puncte necesare: 7

Extras din proiect

SCOALA: Nr.13

CLASA:a VI-a

DATA: 29.04.2005

PROFESOR:

PROPUNATOR:

OBIECT:Limba românã

SUBIECT:Subiectul

TIPUL LECTIEI: Insusire de noi cunostinte

OBIECTIVE OPERATIONALE:

- COGNITIVE

La sfârsitul lectiei elevii vor fi capabili:

- Sã defineascã corect subiectul;

- Sã identifice subiectul dintr-o propozitie;

- Sã recunoascã felurile de subiect;

- Sã precizeze pãrtile de vorbire prin care se exprimã subiectul;

- Sã analizeze corect subiectele;

- AFECTIVE

- Sã formuleze enunturi in care sã foloseascã subiectul.

STRATEGII DIDACTICE

- METODE: Conversatia, explicatia, exercitiul, munca individualã

- MATERIALE: Manualul de clasa a VI-a, fisa de lucru

DURATA: 50 de minute

DESFÃSURAREA LECTIEI

MOMENTELE LECTIEI ACTIVITATEA PROPUNÃTORULUI ACTIVITATEA ELEVILOR

1.MOMENT ORGANIZATORIC Asigur conditiile necesare pentru desfãsurarea optimã a lectiei. Elevii se pregãtesc pentru inceperea orei de limba românã.

2.REACTUALIZAREA CUNOSTINTELOR Ce ati avut de pregãtit pentru astãzi?

Din ce este alcãtuit predicatul nominal?

Care este rolul verbului copulativ?

Ce aratã predicatul nominal?

Prin ce poate fi exprimat numele predicativ?

Le voi cere sã exemplifice prin propozitii fiecare parte de vorbire prin care poate fi exprimat numele predicativ.

Verific tema si fac observatiile necesare. Am avut de pregãtit predicatul nominal.

Predicatul nominal este alcãtuit dintr-un verb copulativ si un nume predicativ.

Rolul verbului copulativ este de a face legãtura dintre subiect si o parte de propozitie care exprimã o caracteristicã a subiectului numitã nume predicativ.

Predicatul nominal aratã:

-Ce este subiectul?

-Cine este subiectul?

-Cum este subiectul?

Numele predicativ poate fi exprimat prin:

-substantiv ( in N,Ac,G)

-adjectiv ( la toate gradele de comparatie)

-numeral ( in N,Ac cu prepozitie, G)

-pronume ( in N,Ac cu prepozitie, G)

-verb ( la infinitiv cu prepozitie, la supin)

-adverb:-de mod

-de loc cu prepozitie

-de timp cu prepozitie

-interjectie

Elevii citesc tema.

3.CAPTAREA ATENTIEI Le cer elevilor sã citeascã propozitiile scrise pe tablã.

La ce intrebãri raspund cuvintele subliniate?

Ce parte de propozitie raspunde la intrebãrile cine?,ce? Vulturii se rotesc in inãltimile vãzduhului.

George este vesel.

Se auzeau strigãtele cocorilor.

Cuvintele subliniate raspund la intrebarile: cine?,ce?

Subiectul este partea de propozitie care rãspunde la intrebãrile cine?,ce?

Preview document

Proiect de lecție - limba română - Pagina 1
Proiect de lecție - limba română - Pagina 2
Proiect de lecție - limba română - Pagina 3
Proiect de lecție - limba română - Pagina 4
Proiect de lecție - limba română - Pagina 5
Proiect de lecție - limba română - Pagina 6
Proiect de lecție - limba română - Pagina 7

Conținut arhivă zip

  • Proiect de Lectie - Limba Romana.doc

Alții au mai descărcat și

Proiect de Lecție

CLASA: I ARIA CURICULARA: Limba româna UNITATEA DE ÎNVATARE: Prepozitia- unitate a comunicarii TEMA LECTIEI: Sunetul si litera „c” mic de tipar...

Proiect de lecție

Unitatea de invatamant:Scoala superioara comerciala”Nicolae Kretzulescu” Studenta: Vulpe Daniela Elena Disciplina de studiu: Economie Data:...

Proiect de lecție - legea lui Arhimede

Scoala Generala Nr. 59 Bucuresti Prof. Disciplina: FIZICĂ Aria curriculară: Matematică și științe ale naturii Clasa: a VIII- a Tema:Legea...

Proiect de lecție - Limbă și comunicare

Aria curriculară: Limbă şi comunicare Clasa: a III - a Nivelul clasei: ridicat Disciplina: Limba şi literatura română Subiectul lecţiei:...

Proiect de lecție

PROFESOR : SCOALA GIMNAZIALA FUNDEANU Obiectul:Limba si literatura romana Subiectul :”D-l Goe…” de I. L. Caragiale- CARACTERIZAREA...

Unitățile majore de relief - Proiect de lecție

Unitatea de învățământ: Școala Gimnazială nr. 1, Bistrița Propunătoare: Hădărău Denisa Data: 16.03.2018 Clasa: a IV-a Aria curriculară: Om si...

Finalitățile Educației

Finalitatile educatiei reprezinta orientarile valorice ale activitatii de formare-dezvoltare a personalitatii definite la nivel de sistem (...

Memoria

Stim din viata de toate zilele ca cele percepute de noi in trecut,cele citite sau gandite etc. nu dispar dupa ce faptul s-a consumat.In mod...

Te-ar putea interesa și

Rolul limbajului în dezvoltarea școlarului mic

Poezia reprezintă creaţia literară cea mai profundă, care exprimă ori sugerează o idee, o emoţie, un sentiment, o stare sufletească, apelând la...

Dezvoltarea Comunicării Orale și Scrise la Ciclul Primar

În conditiile în care scoala contemporana deplaseaza accentul de pe memorarea unei cantitati de cunostinte pe dezvoltarea gândirii creatoare, pe...

Predarea și învățarea limbii române la școlarul de vârstă mică, cu abordare între școala generală și școala specială

ARGUMENT Alegerea acestei teme de cercetare este fondată pe mai multe motive. Un prim motiv este dat de importanţa educaţiei văzută ca factor de...

Modalități de îmbogățire a vocabularului deficienților mentali

I. LIMBAJUL VERBAL ( conexiuni şi funcţii ) Singura fiinţă care îşi reglează conştient relaţiile cu natura şi cu societatea este omul. La el nu se...

Retardul Mintal - Dezvoltarea Limbajului

Capitolul I. Aspecte teoretice ale conceptului de limbaj verbal la copiii cu retard mintal 1. Limbajul și gîndirea. Delimitări conceptuale...

Elemente de relație la nivelul propoziției și al frazei - O viziune integralistă în lecțiile de limba și literatura română în gimnaziu

ARGUMENT Limba română a cunoscut o dezvoltare rapidă în ultimul timp datorită transformărilor majore ale societății românești. Într-o societate „a...

Aspecte Metodologice ale Însușirii Categoriilor Gramaticale de Gen și Număr ale Substantivului la Elevii din Învățământul Primar

CAPITOLUL I. INTRODUCERE I.1. Importanta studierii limbii române în ciclul primar Limba româna reprezinta în esenta continuarea limbii latine...

Atenția

CAPITOLUL I INTRODUCERE În ultimele două decenii , cercetările asupra atenţiei au cunoscut o dezvoltare cu totul ieşită din comun. Mărturie stau...

Ai nevoie de altceva?