Extras din proiect
Titlul lecţiei : Mişcarea rectilinie uniform variată.
Scopul lecţiei : Transmiterea şi însuşirea de noi cunoştinţe.
Obiective operaţionale. La sfârşitul lecţiei elevi vor fi capabili :
O1. Să scrie ecuaţia legii vitezei în mişcarea rectilinie uniform variată indicând semnificaţia fizică a mărimilor ce intervin, să reprezinte grafic în diferite situaţii, să simuleze mişcări uniform variate pe calculator.
O2 Să scrie ecuaţia legii de mişcare în mişcarea rectilinie uniform variată, să reprezinte grafic legea de mişcare în diferite cazuri ( ) şi ( ); să simuleze mişcări uniform variate şi să interpreteze graficele , să aplice legea vitezei şi legea de mişcare în rezolvarea de probleme.
Strategii didactice :
-metode de predare învăţare: explicaţia, demonstraţia, experimentul pe calculator.
-mijloace de învăţământ: manual, culegere de probleme, soft educaţional (soft de simulare), calculator (reţea de calculatoare).
-forme de organizare: frontală şi individuală.
Desfăşurarea lecţiei
Evenimentul lecţiei Obiective
operaţio-nale Conţinuturi esenţiale Activităţi de predare-învăţare Evalu-
are
Activitatea profesorului Activitatea elevului
Captarea atenţiei
Evenimentul lecţiei Obiective
operaţio-nale Conţinuturi esenţiale Activităţi de predare-învăţare Evalu-
are
Activitatea profesorului Activitatea elevului
Enunţul titlului lecţiei şi a obiective-lor operaţio-nale. Anunţă titlul lecţiei şi obiectivele operaţionale. Notează titlul lecţiei şi obiectivele
operaţionale.
Reactualiza-rea celor învăţate.
Mişcarea rectilinie uniformă, legea mişcării, reprezentări grafice.
Solicită elevilor să definească mişcarea rectilinie uniformă şi să dea exemple.
Solicită elevilor să scrie legea de mişcare în mişcarea uniformă şi să specifice seminificaţia fizică a mărimilor ce intervin.
Solicită elevilor să proiecteze relaţia vectorială pe axa Ox şi să specifice semnificaţia fizică a mărimilor ce intervin. Elevii definesc mişcarea recti-linie uniformă şi dau exemple din cotidian.
Elevii scriu legea de mişcare: (1) şi specifi-că: reprezintă vectorul de poziţie la momentul ;
reprezintă vectorul de poziţie la momentul iniţial ;
reprezintă vectorul viteză cu care se deplasează mobilul.
Elevii proiectează legea de mişcare pe Ox:
(2) şi specifi-că: reprezintă coordona-ta punctului material la momentul ;
Evenimentul lecţiei Obiective
operaţio-nale Conţinuturi esenţiale Activităţi de predare-învăţare Evalu-
are
Activitatea profesorului Activitatea elevului
Reactualiza-rea celor învăţate.
Mişcarea rectilinie uniformă, legea mişcării, reprezentări grafice.
Solicită elevilor să reprezinte grafic legea de mişcare şi să calculeze panta dreptei specificându-i semnificaţia fizică.
Solicită elevilor să scrie şi să reprezinte grafic legile de mişcare când şi să particularizeze pentru .
reprezintă coordonata punctului material la momentul .
Elevii reprezintă grafic şi calculează panta ; specifică semnificaţia fizică: panta este viteza.
Elevii scriu legile de mişcare
(3) şi particularizează pentu : (4).
Reprezintă grafic legile (3) şi (4).
Evenimentul lecţiei Obiective
operaţio-nale Conţinuturi esenţiale Activităţi de predare-învăţare Evalu-
are
Activitatea profesorului Activitatea elevului
Reactualiza-rea celor învăţate.
Mişcarea rectilinie uniformă, legea mişcării, reprezentări grafice.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Proiect de Lectie - Miscarea Rectilinie Uniform Variata.doc