Extras din proiect
DATA: 06.01.2010
2.UNITATEA DE INVATAMANT: LICEUL ECONOMIC
3.CLASA a X-a C
4.PROPUNATOR:
5.ARIA CURRICULARA: Om si societate
6.TEMA LECTIEI: “Resursele unei societăți de turism”
7.TIPUL DE LECTIE: de dobandire de cunostinte
8.OBIECTIVE CADRU:
-Dezvoltarea deprinderilor de gândire economică
-Insusirea acelor elemente economice de care are nevoie o persoana pentru a deveni cetatean responsabil in comunitatea in care traieşte.
9.OBIECTIVE OPERATIONALE
O1- sa defineasca resursele de producție
O2- sa caracterizeze fiecare categorie de resurse
O3- sa exemplifice fiecare categorie de resurse in viziune personală
O4- sa argumenteze de ce resursele sunt limitate si sa stabilească solutii pentru a opri disparitia acestora
10.STRATEGIA DIDACTICĂ:
a) METODOLOGIA DIDACTICĂ: expunerea,explicatia,problematizarea,conversatia
b) MIJLOACELE DIDACTICE: manual,caiet,catalog,fise de lucru,retroproiector
c)FORMA DE ORGANIZARE A CLASEI : semicerc,pe grupe
11.BIBLIOGRAFIE: M.L.Lacatus,G.P.Lacatus, 2004, Economie, Editura Corint, Bucuresti
DESFAŞURAREA LECTIEI
Etapele
lecţiei Timp Obiective
operaţionale Conţinutul lecţiei Strategia didactică Forma de organizare
a clasei Evaluare
Metode Mijloace
1.Momentul
organizatoric 3’ *Salutul
*Prezenta conversaţia catalog semicerc
2.Enuntarea temei si a obiectivelor operationale
5’ *se anunta tema lectiei „Resursele de productie”
*se explica rezultatele pe care le vor obtine in cadrul lectiei expunerea manual
retro-proiector semicerc
3.Dirijarea invatarii 20’ O1
O2 *se cere elevilor definirea conceptului de „resurse de productie”
*analizand definitiile date de elevi,profesorul proiecteaza definitia corecta a resurselor de productie si o explica daca este cazul.
Resursele de productie reprezinta resursele naturale,umane si bunuri de capital folosite pentru a produce bunuri si servicii necesare satisfacerii nevoilor.
*pornind de la tipurile de resurse expuse de catre profesor se solicita elevilor sa caracterizeze tipurile de resurse ale societății de turism, urmand ca profesorul sa aduca completarile necesare.
Resursele naturale utilizate de oameni in activitatile economice sunt de doua tipuri: epuizabile si neepuizabile
Resursele umane sunt reprezentate de populatia apta de munca cu varsta cuprinsa intre 16-60 ani cu calificarea cerută de legislația aflată în vigoare.
Bunurile de capital sunt utilizate pentru a realiza alte bunuri si servicii destinate consumului expunerea
conversaţia
explicaţia retro- proiector
caietul semicerc
4.Asigurarea retentiei si a transferului 15’ O3
O4 *se impart elevii in trei grupe,fiecare grupa primind o fisa de lucru(Anexa 1),urmand ca dupa completarea acesteia,cate un reprezentant al grupei sa scrie pe tabla exemplele de resurse si sa explice de ce au ales respectivele exemple,profesorul aducand completarile necesare.
Resursele naturale:terenuri,padurile, apa , peisaje, diferite atracții naturale ce pot fi exploatate etc
Resursele umane: omul
Bunurile de capital: masini, utilaje, echipamente de productie, mijloace de transport,energia, mijloace de agrement etc
*se precizeaza de catre profesor ca „Resursele sunt limitate” si se solicita fiecarei grupe o cauza a acestui lucru si o metoda de solutionare,urmand ca profesorul sa le vorbeasca despre asta:
Indiferent ca este vorba de cele naturale sau prelucrate,de materii prime, de energie sau de resurse umane,resursele existente sunt limitate.In raport cu nevoile,resursele sunt intotdeauna insuficiente,astfel oamenii trebuie sa decida in legatura cu modul de intrebuintare a resurselor de care dispun la un moment dat,alegand dintre variante.
Economia studiaza,intre altele,modul in care oamenii iau decizia de a aloca resurse limitate pentru a satisface trebuinte mai mari decat posibilitatile existente. conversatia problematizarea explicatia fisa de lucru
tabla semicerc
pe grupe.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Proiect de Lectie - Resursele unei Societati de Turism.doc