Extras din proiect
Data:16.04.2008
Scoala cu cls. I-VIII”Marin Sorescu”
Bulzeşti
Clasa a II a
Institutor:Avram Ecaterina Mădălina
Aria curriculară: Tehnologii
Disciplina:Abilităţi practice
Unitatea de învăţare:Activităţi cu
materiale sintetice-Hârtia
Conţinutul învăţării:Felicitare de Paşte
cu iepuraşi
Tipul lecţiei:Exersare de capacităţi
Obiective de referinţă:
2.2. să îmbine în mod adecvat tehnicile de realizare a unor produse simple şi/sau complexe.
Obiective operaţionale:
-să descrie materialele utilizate;
-să-şi însuşească tehnica de lucru;
-să aplice materialele decupate la locul indicat
-să evalueze lucrările proprii sau pe cele ale colegilor,după criterii funcţionale şi estetice.
Strategia didactică:
Resurse procedurale:conversaţia,
explicaţia,exerciţiul,munca independenta,metoda „turul galeriei”.
Resurse materiale:planşă-model,materiale decupate din hârtie,foarfecă,lipici,coli-suport.
Forme de organizare:
-frontală;
-independent-individual;
Forma de evaluare:formativă
Locul desfăşurării:sala de clasă
Durata:50 minute
Bibliografie:
-***M.E.C. Programa scolară-clasele I şi a II a,Bucureşti 2005;
-***Ghid metodologic pentru aplicarea programelor de abilităţi practice,M.E.C., 2002;
-***Metodica activitaţii didactice simultane la două şi mai multe clase,la ciclul primar,Editura Gheorghe Alexandru,Craiova 2004.
Data:16.04.2008
Scoala cu cls. I-VIII”Marin Sorescu”
Bulzeşti
Clasa a IV a
Institutor:Avram Ecaterina Mădălina
Aria curriculară:Om şi societate
Disciplina: Geografie
Unitatea de învăţare:Mari unităţi
geografice ale ţării
Conţinutul învăţării:Bucureşti-capitala
României
Tipul lecţiei:Achiziţii de cunoştinţe
Obiective de referinţă :
2.2. să înregistreze date specifice geografiei,observate sau deja prelucrate;
2.3. să identifice în diferite surse de informare(texte,hărţi,imagini) caracteristici ale realităţii înconjurătoare;
3.1. să construiască enunţuri simple şi dezvoltate despre fenomene şi fapte observate în realitatea înconjurătoare;
Obiective operaţionale:
Cognitive:
-să enumere caracteristici ale reliefului României;
-să localizeze pe hartă oraşul Bucureşti;
-să scrie,pe scurt,caracteristicile oraşului Bucureşti.
Afective:
-să participe cu interes la lecţie,formulând răspunsuri corecte la cerinţele învăţătorului;
Psiho-motorii:
-să adopte o poziţie corectă în bancă pe parcursul lecţiei;
Strategia didactică:
Resurse procedurale:Conversaţia,
explicaţia, comparaţia,munca independentă,metoda ciorchinelui.
Resurse materiale:fişe,harta fizică a României,imagini,manualul,ed.Aramis.
Forme de organizare:
-frontală;
-independent individual;
Forma de evaluare:formativă
Locul desfăşurării:sala de clasă
Durata:50 minute
Bibliografie:
-***M.E.C. Programa scolară-clasele a III a şi a IV a,Bucureşti 2005;
-***Metodica activitaţii didactice simultane la două şi mai multe clase,la ciclul primar,Editura Gheorghe Alexandru,Craiova 2004.
-Consiliul Naţional pentru Curriculum, Curriculum naţional. Programe şcolare pentru învăţământul primar, Bucureşti, 1998
Desfăşurarea activităţii
Etapele lecţiei Activitatea învăţătoarei Activitatea elevilor Etapele lecţiei Activitatea învăţătoarei Activitatea elevilor
1.Moment organizatoric
2.Reactualizarea cunoştinţelor
3.Captarea atenţiei
4.Anunţarea temei şi a obiectivelor
5.Dirijarea exersării de capacităţi
6.Executarea lucrării de către elevi
7.Evaluarea lucrărilor Asigur condiţiile necesare unei bune desfăşurări a lecţiei
Activitate directă
Se poartă discuţii cu privire la lucrările anterioare,realizate cu materiale sintetice.
Citesc elevilor o poveste de Paşte.
Anunţ elevii că astăzi vom încerca şi noi să confecţionăm o felicitare cu ocazia Sărbătorilor de Paşte.
Activitate independentă
Solicit elevilor să observe materialele de pe mese.
Prezint elevilor planşa model.
Activitate directă
Explic „procesul tehnologic”de realizare a lucrării
Demonstrez operaţiile pe care trebuie să le efectueze copiii.
Activitate independentă
Urmăresc modul de execuţie
Dau indicaţii
individuale,suplimentare
Fac observaţii
Activitate directă
Solicit elevilor să îşi afişeze lucrările in locuri diferite,în clasă
Stabilesc criteriile de evaluare:
-corectitudinea aplicării benzilor de hârtie
-respectarea temei şi a subiectului
-aspectul îngrijit al lucrării
Activitate independentă
Solicit elevilor să realizeze o expoziţie cu lucrările bine realizate
În încheierea activităţii se face o apreciere generală
Se pregătesc de lecţie
Participă la discuţii
Sunt atenţi
Ascultă cu atenţie
Observă cu atenţie
Analizează planşa model
Observă cu atenţie
Realizează lucrarea în mod independent-individualizat
Fiecare elev îşi afişează lucrarea şi apreciază lucrările colegilor
Realizează expoziţia desemnând cele mai bune lucrări 1.Moment organizatoric
2.Reactualizarea cunoştinţelor
3.Captarea atenţiei
4.Anunţarea temei şi a obiectivelor
5.Dirijarea învăţarii
6.Fixarea cunoştinţelor
7.Încheierea activităţii Asigur condiţiile necesare unei bune desfăşurări a lecţiei
Activitate independentă
Distribui plicuri cu întrebări la care elevii trebuie să răspundă.Pentru fiecare răspuns corect elevii vor primi o bulinuţă.Elevul care adună cele mai multe flori va câştiga concursul.(anexa 1)
Activitate directă
Verific fişele de lucru.
Fac aprecieri asupra modului de realizare a sarcinilor
Activitate independentă
Solicit elevilor să scrie pe o fişă cât mai multe oraşe din ţara noastră.
Activitate directă
Prezint elevilor pe scurt legenda oraşului Bucureşti,apoi le prezint câteva imagini.
Anunţ elevii că astăzi vom vorbi despre Bucureşti,capitala ţării noastre,despre aşezarea şi importanţa acestui oraş.
Scriu titlul pe tablă
Prezint elevilor un citat despre oraşul Bucureşti.
Prezint harta fizică a României şi îi solicit să încerce să localizeze oraşul
Explic elevilor că oraşul este aşezat în centrul Câmpiei Române.
Prezint pe scurt istoria capitalei României
Subliniez faptul că Bucureşti este cel mai important centru administrativ,
industrial şi cultural
Activitate independentă
Solicit elevii să completeze ciorchinele cu informaţiile pe care le-au reţinut despre oraşul Bucureşti
Activitate directă
Verific fişele şi fac aprecieri privind activitatea la oră
Se pregătesc de lecţie
Lucrează în mod independent.
Ascultă cu atenţie observaţiile
Scriu oraşele pe fişă
Sunt atenţi
Analizează imaginile
Ascultă cu atenţie
Ascultă cu atenţie
Ascultă cu atenţie explicaţiile
Completează fişa în mod independent-individual
Ascultă atenţi
Preview document
Conținut arhivă zip
- Proiect de Lectie. Tehnologii - Abilitati Practice.doc