DATA: 19. 05. 2011 GRĂDINIŢA: GRUPA: mare”A” EDUCATOARE: TEMA: Cum este, a fost si va fi aici, pe pământ? SUBTEMA: „Mijloace de transport si locomoţie” STRUCTURA SECVENŢIALĂ Secvenţa 1: Activităţi de dezvoltare personală(ADP) Întâlnirea de dimineaţă SUBIECTUL ACTIVITĂŢII: “Excursioniştii veseli” SCOPUL ACTIVITĂŢII: Dezvoltarea aptitudinilor de comunicare şi a aptitudinilor sociale. OBIECTIVE OPERAŢIONALE: - să salute strângându-şi mâna şi privindu-se în ochi; - să completeze calendarul naturii cu imagini reprezentând fenomenele naturale ale zilei în curs; - să povestească întâmplări folosind un limbaj oral corect din punct de vedere gramatical; - să participe la activităţile de grup inclusiv la cele de joc atât în calitate de vorbitor cât şi în calitate de auditor; - să respecte regulile jocului propus de educatoare. METODE ŞI PROCEDEE: conversaţia, explicaţia, exerciţiul, jocul BIBLIOGRAFIE: M.E.C., Curriculum pentru învaţământul preşcolar, Bucureşti, 2008; Nadina, Mignea-Guga; Camelia, Lazar, Ilie; Cornelia, Marta, Ziua bună începe la întâlnirea de dimineaţă, 2009, Editura Tehno-Art. MOMENTELE ÎNTÂLNIRII DE DIMINEAŢĂ SALUTUL Activitatea începe cu întâlnirea organizată dintre copii şi educatoare. Copiii sunt aşezaţi in semicerc, pe scăunele şi le sunt repartizate ecusoane, ce reprezintă diverse mijloace de transport. Educatoarea împreuna cu copiii recită versurile: În fiecare dimineaţă S-avem gândul bun pe faţă Către soare să privim, Iubire să dăruim De gând rău să ne ferim S-adunăm doar bucurie Şi-n lume s-o răspândim Şi-atunci orişice copil, in fiecare dimineaţă, Are gândul bun pe faţă. “Astăzi sunteţi mijloace de transport (maşinuţe, motociclete, autobuze şi barcuţe). Sunteţi frumoşi, voioşi şi sănătoşi. Vă propun să salutaţi spunând cate ceva despre prietenii voştri.” Educatoarea salută primul copil: “Bună dimineaţa, maşinuţă roşie şi frumoasă!” Copilul salutat de educatoare răspunde la salut şi continuă să-şi salute prietenii strângându-şi mâna : “Bună dimineaţa, autobuz rapid! ” PREZENŢA Acest moment al întâlnirii de dimineaţă se va realiza printr-o conversaţie între educatoare şi copii. Un băiat va număra fetiţele prezente, iar o fetiţă va număra băieţii prezenţi. Se consemnează copiii prezenţi şi absenţi în catalogul grupei. CALENDARUL NATURII Vom completa calendarul naturii cu elementele care lipsesc, fenomene naturale, dată, zi, anotimp, momentele zilei.
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.