Extras din proiect
DATA: 06. 11. 2007 CLASA: a III- a A Scoala Generala Cu Clasele I- VIII, Sacalaz PROFESOR: Flueras Adina Brindusa OBIECTUL: Consiliere si Orientare SUBIECTUL LECTIEI: Autocunoasterea si Respect de Sine OBIECTIV FUNDAMENTAL: dezvoltarea constiintei de sine si a atitudinilor pozitive fata de propria persoana OBIECTIVE OPERATIONALE: O1- sa identifice caracteristici personale si caracteristici ale colegilor O2- sa sesizeze deosebiri si asemanari intre oameni si modul in care acestia sunt unici O3- sa evalueze efectele unui respect de sine pozitiv si ale unui respect de sine negativ O4- sa identifice modalitati de dezvoltate a imaginii de sine METODE: M1- problematizarea M2- argumentarea M3- dezbaterea in grup M4- brainstorming MIJLOACE DIDACTICE: fise de lucru BIBLIOGRAFIE: Baban, A. (coord.) (2001). Consiliere educationala. Ghid metodologic pentru orele de dirigentie si consiliere, Imprimeria Ardealul, Cluj-Napoca; Baban, A., Petrovai, D., Lemeni G. (2002). Consiloere si orientare. Ghidul profesorului, Ed. Humanitas Educational, Bucuresti Alba, A., Balaci, I., Erdei, I., Harasemiuc, O., Velciov, N., (2003). Cinci pasi pentru cariera mea! Ghid pentru profesori, Ed. BIC ALL, Bucuresti
2
DEFASURAREA LECTIEI
Momentele lectiei
Obiec- tive
Activitatea profesorului
Activitatea elevilor
1. Moment organizatoric
- se asigura climatul de liniste necesara desfasurarii optime a activitatii - se pregatesc materialele necesare lectiei
2. Pregatirea psihologica pentru lectie
Se stabilesc cateva reguli de comunicare pentru aceasta ora dar si pentru situatiile de grup: Fiecare parere trebuie ascultata Nimeni nu este intrerupt Toate intrebarile au rostul lor Nimeni nu este criticat Fiecare are dreptul sa fie ascultat Nimeni nu rade de colegul lui
5. un exercitiu de „incalzire”:
Simbolul: fiecare elev isi scrie pronumele pe o bucata de hartie si un semn caracteristic pentru el (un desen reprezentativ), isi prinde hartia in piept cu un ac de gamalie. Fiecare elev se prezinta clasei, explicand semnificatia simbolului ales.
3. Anuntarea temei si a obiectivelor
Azi vom incerca sa raspundem impreuna la intrebarea: „Cine sunt eu?” Vom raspunde la mai multe intrebari despre noi si despre colegii nostri, vom face cateva jocuri etc.
4. Desfasurarea lectiei
O 1 O 2
Se imparte prima fisa „Cine sunt eu?” (anexa 1). Dupa completarea fisei, cativa elevi citesc raspunsurile. Pe marginea raspunsurilor se poarta o discutie despre asemanarilor si deosebirilor dintre oameni, despre unicitatea fiecarei persoanei. Urmeaza completarea urmatoarei fise de lucru „Cel mai interesant lucru sunt eu!” (anexa 2)
Pentru a ne cunoaste si mai bine trebuie sa tinem cont si de parerea celor din jur. Ei vad adeseori ccea ce noi nu vedem la propria persoana. Din pacate, se intampla de destule ori ca persoanele din jurul nostru sa ne supere, sa aiba o parere gresita despre noi etc. Si toate aceste lucruri ne influenteaza modul in care ne percepem.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Proiect Didactic - Autocunoasterea si Respectul de Sine.pdf