Extras din proiect
UNITATEA DE ÎNVĂŢĂMÂNT:
PRACTICANT:
PROFESOR:
CLASA: a-XII-C
DISCIPLINA: Finanţarea afacerii
DURATA: 50 minute
TEMA: Documente de sinteză şi raportare
SUBIECTUL LECŢIEI: Funcţiile documentelor justificative
TIPUL LECŢIEI: introductivă
COMPETENŢE:
Competenţe specifice:
1. Identificarea documentelor justificative
2. Funcţiile documentelor justificative
Competenţe derivate:
1. Cognitive: formarea deprinderii de a cunoaşte ce tipuri de documente se folosesc pentru diferite bunuri.
2. Formativ educative: - asumarea responsabilitatii operaţiunilor efectuate
- educarea respectului faţă de munca proprie şi a celorlalţi stimularea
satisfacţiei de a lucra corect şi eficient
METODE ŞI PROCEDEE: conversatia euristica, explicaţia, problematizarea.
MIJLOACE DIDACTICE:
- fise de lucru;
- suport de curs,
- video proiector
MATERIAL DIDACTIC: Manualul „AUXILIAR CURRICULAR PENTRU FINANŢAREA AFACERII”
AUTORI: LUMINIŢA POPESCU , profesor, Colegiul Economic „Ion Ghica” Târgovişte
COORDONATOR: TANISLAV CRISTINA, profesor Colegiul Economic „Ion Ghica” Târgovişte
CONSULTANŢĂ: IVAN MYKYTYN, expert WYG International
Loc de desfăşurare: sala de curs
Bibliografie: Camelia Ilie Suzana si colaboratorii – Finanţarea afacerii,Editura Oscar Print Bucureşti, 2007
OBIECTIVE OPERAŢIONALE:
COD OBIECTIV CAPACITATEA CE URMEAZĂ A SE DEZVOLTA PRIN ÎNVĂŢARE COMPORTAMENTUL PRIN CARE ELEVUL DOVEDEŞTE FORMAREA CAPACITĂŢII CONDIŢIILE DE PROBARE A COMPORTAMENTULUI CRITERII DE REUŞITĂ
O1 să identifice documentele justificative privind aprovizionarea Identificând documentele justificative folosite pentru bunuri având la dispoziţie imagini, fişe 98%
O2 Să cunoască funcţiile documente lor justificative Precizând tipul de document justificativ folosind fişe, imagini 97%
DESFĂŞURAREA LECŢIEI
MOMENTUL ORGANIZATORIC. Notarea absenţelor, observaţii privind ţinuta elevilor, modul de organizare a clasei, asigurarea condiţiilor didactico – materiale şi a aspectelor de disciplină şcolară.
Se pregăteşte materialul didactic necesar desfăşurării lecţiei. Se creează climatul favorabil desfăşurării activităţii didactice.
REACTUALIZAREA CUNOŞTINŢELOR se realizează cu ajutorul conversaţiei. Elevii răspund la întrebările profesorului, adresate pentru identificarea cunoştinţelor anterioare.
DISCUŢII PREGĂTITOARE.
ANUNTAREA LECTIEI SI A OBIECTIVELOR
Se scrie titlul lecţiei la tabla şi elevii in caiete: „Funcţiile documentelor justificative”
DOBÂNDIREA DE NOI CUNOŞTINŢE
1. Se va prezenta noul conţinut şi cu ajutorul conversaţiei se va alcătui schema lecţiei pe care elevii o vor nota in caiete:
“Documente de sinteză şi raportare”
- situaţii financiare anuale.
Documentele justificative sau documentele primare sunt acte scrise întocmite în momentul efectuării operaţiilor economice prin care se atestă efectuarea acestor operaţii.
Funcţiile documentelor justificative:
1. functia de justificare a operaţiilor economico financiare;
2. funcţia de calcul şi analiză;
3. funcţia de transmiterea datelor utilizatorilor;
4. funcţia de act probatoriu în justiţie.
Tipuri de tranzacţii şi documente de evidenţă
Tranzacţii Documente de evidenţă
1. Aprovizionarea
- bunuri de natura stocurilor
- bunuri de natura activelor imobilizate
- lucrări şi servicii prestate entităţilor de către terţi
- comanda;
- factura fiscală;
- avizul de însoţire a mărfii;
- nota de recepţie şi constatare de diferenţe;
- raport de gestiune;
- fişa de magazie;
- chitanţa fiscală;
- registru de casă;
- factura fiscală;
- bon de predare,transfer,restituire;
- proces verbal de recepţie;
- proces verbal de punere în funcţiune;
- proces verbal de recepţie finală,
- liste de inventar;
- proces verbal de inventariere;
- registru numerelor de inventar;
- fisa mijlocului fix,
- bon de mişcare a mijloacelor fixe;
- contract de închiriere sau proces verbal de închiriere;
- deviz de lucrări;
- factura fiscala;
Preview document
Conținut arhivă zip
- Proiect Didactic - Finantarea Afacerii.doc