Extras din proiect
1. “Cartea, prietena mea!”
Obiective de referință vizate:
DLC: O1, O3, O4, O5, O13, O14, O15, O16, O19;
DȘ: O22, O23, O25, O26, O27, O30, O31, O32,O33, O38;
DOS: O39, O40, O42, O43, O47, O51, O52, O53, O54;
DEC: O55, O56, O57, O59, O60, O61, O62, O65, O66, O69, O71, O73;
DPM: O78, O80, O81, O82, O83, O85.
ARGUMENT
- Oare ce înseamnă “Ai carte, ai parte!”?
Întrebarea stârnește curiozitatea copiilor, iar această curiozitate trebuie să constituie o provocare pentru educatoarea care le conduce primii pași spre lumea reală, dar și spre mirifica lume a cărților, educatoare care este conștientă că: “De la părinți învățăm ce este iubirea și cum să râdem și cum să punem un picior înaintea celuilalt. Dar doar deschizând cărțile vom descoperi că avem aripi”. (Helen Hayes)
Centre de interes deschise și materialele puse la dispoziția copiilor:
BIBLIOTECĂ
- Cărți diverse / portrete de scriitori / imagini ce ilustrează procesul de realizare a cărții / texte literare conform planificării / proverbe și zicători despre carte / etichete, ecusoane / instrumente de scris / rafturi de cărți / tăblițe și litere magnetice;
ȘTIINȚĂ
- Cărți diverse / manuscrise / imagini pergament, papirus / tăblițe de scris / instrumente noi și vechi de scris / mini tiparniță;
JOC DE ROL
- Truse de creație / minitiparniță / elemente de décor (rafturi, firme) / calculator, imprimantă / ștampile / bani / cărți / benzi autocolante, lipici /
CONSTRUCȚII
- Ar-co / mozaic / Lego / material din natură / deșeuri lemnoase;;
ARTĂ
- Cartoane colorate, coli desen / creioane colorate, carioca, pixuri, markere / foarfece, perforator, șnur colorat / plastilina, planșete / CD-player, CD-uri cu cântece pe versurile lui M. Eminescu;
Ce știu copiii: Ce nu știu copiii:
- Cărțile au titlu, copertă și file;
- Cărțile sunt groase saub subțiri, mari sau mici;
- Cărțile au scris și ilustrații;
- Cărțile sunt scrise de către scriitori;
- Cărțile sunt tipărite;
- Cărțile stau în bibliotecă, la librărie, la grădiniță, la școală, acasă;
- Cărțile conțin povești, poezii, cântece, informații;
- Există cărți pentru copii și pentru adulți;
- Există cărți pentru medici, contabili, muzicieni, pentru creșterea copiilor, etc.;
- Cum se scrie o carte?;
- Cum se tipărește o carte?;
- Cine a scris prima carte?;
- Unde se află cea mai veche carte?;
- Care este cea mai frumoasă, interesantă, importantă carte?;
- Care este cea mai mare bibliotecă?;
- Ce este un manuscris?;
- Ce a fost înaintea cărții?;
- Care este drumul cărții?;
- Cum și unde se păstrează cartea?;
- De ce este cartea important pentru noi?;
- Ce înseamnă “Ai carte, ai parte”?;
Evaluare de grup:
- Expoziție cu lucrările realizate pe parcursul proiectului;
- Portofoliu;
- CD cu poze din activitățile desfășurate pe parcursul derulării proiectului ;
- Publicare de informații în revista grădiniței ;
Preview document
Conținut arhivă zip
- ANEXE_CARTEA.doc
- HARTA_pov cartii.doc
- Proiect tematic - Povestea cartii.doc
- scrisoare catre parinti.doc