Proiect tematic - Povestea cârții

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Pedagogie
Conține 4 fișiere: doc
Pagini : 11 în total
Cuvinte : 2495
Mărime: 4.64MB (arhivat)
Publicat de: Tatiana M.
Puncte necesare: 8

Extras din proiect

1. “Cartea, prietena mea!”

Obiective de referință vizate:

DLC: O1, O3, O4, O5, O13, O14, O15, O16, O19;

DȘ: O22, O23, O25, O26, O27, O30, O31, O32,O33, O38;

DOS: O39, O40, O42, O43, O47, O51, O52, O53, O54;

DEC: O55, O56, O57, O59, O60, O61, O62, O65, O66, O69, O71, O73;

DPM: O78, O80, O81, O82, O83, O85.

ARGUMENT

- Oare ce înseamnă “Ai carte, ai parte!”?

Întrebarea stârnește curiozitatea copiilor, iar această curiozitate trebuie să constituie o provocare pentru educatoarea care le conduce primii pași spre lumea reală, dar și spre mirifica lume a cărților, educatoare care este conștientă că: “De la părinți învățăm ce este iubirea și cum să râdem și cum să punem un picior înaintea celuilalt. Dar doar deschizând cărțile vom descoperi că avem aripi”. (Helen Hayes)

Centre de interes deschise și materialele puse la dispoziția copiilor:

BIBLIOTECĂ

- Cărți diverse / portrete de scriitori / imagini ce ilustrează procesul de realizare a cărții / texte literare conform planificării / proverbe și zicători despre carte / etichete, ecusoane / instrumente de scris / rafturi de cărți / tăblițe și litere magnetice;

ȘTIINȚĂ

- Cărți diverse / manuscrise / imagini pergament, papirus / tăblițe de scris / instrumente noi și vechi de scris / mini tiparniță;

JOC DE ROL

- Truse de creație / minitiparniță / elemente de décor (rafturi, firme) / calculator, imprimantă / ștampile / bani / cărți / benzi autocolante, lipici /

CONSTRUCȚII

- Ar-co / mozaic / Lego / material din natură / deșeuri lemnoase;;

ARTĂ

- Cartoane colorate, coli desen / creioane colorate, carioca, pixuri, markere / foarfece, perforator, șnur colorat / plastilina, planșete / CD-player, CD-uri cu cântece pe versurile lui M. Eminescu;

Ce știu copiii: Ce nu știu copiii:

- Cărțile au titlu, copertă și file;

- Cărțile sunt groase saub subțiri, mari sau mici;

- Cărțile au scris și ilustrații;

- Cărțile sunt scrise de către scriitori;

- Cărțile sunt tipărite;

- Cărțile stau în bibliotecă, la librărie, la grădiniță, la școală, acasă;

- Cărțile conțin povești, poezii, cântece, informații;

- Există cărți pentru copii și pentru adulți;

- Există cărți pentru medici, contabili, muzicieni, pentru creșterea copiilor, etc.;

- Cum se scrie o carte?;

- Cum se tipărește o carte?;

- Cine a scris prima carte?;

- Unde se află cea mai veche carte?;

- Care este cea mai frumoasă, interesantă, importantă carte?;

- Care este cea mai mare bibliotecă?;

- Ce este un manuscris?;

- Ce a fost înaintea cărții?;

- Care este drumul cărții?;

- Cum și unde se păstrează cartea?;

- De ce este cartea important pentru noi?;

- Ce înseamnă “Ai carte, ai parte”?;

Evaluare de grup:

- Expoziție cu lucrările realizate pe parcursul proiectului;

- Portofoliu;

- CD cu poze din activitățile desfășurate pe parcursul derulării proiectului ;

- Publicare de informații în revista grădiniței ;

Preview document

Proiect tematic - Povestea cârții - Pagina 1
Proiect tematic - Povestea cârții - Pagina 2
Proiect tematic - Povestea cârții - Pagina 3
Proiect tematic - Povestea cârții - Pagina 4
Proiect tematic - Povestea cârții - Pagina 5
Proiect tematic - Povestea cârții - Pagina 6
Proiect tematic - Povestea cârții - Pagina 7
Proiect tematic - Povestea cârții - Pagina 8
Proiect tematic - Povestea cârții - Pagina 9
Proiect tematic - Povestea cârții - Pagina 10
Proiect tematic - Povestea cârții - Pagina 11

Conținut arhivă zip

  • ANEXE_CARTEA.doc
  • HARTA_pov cartii.doc
  • Proiect tematic - Povestea cartii.doc
  • scrisoare catre parinti.doc

Alții au mai descărcat și

Proiect didactic cls IV-a - Magia Iernii

DATA: 29.11.2019 UNIT. DE ÎNVĂȚĂMÂNT: ȘC. GIMN. ”REGINA MARIA” ARAD ÎNVĂȚĂTOR: PROPUNĂTOR: UNITATEA TEMATICĂ: MAGIA IERNII SUBTEMA: NUMĂRUL...

Proiect grădiniță

Momentele activitatii OB OP Activitatea propunatoarei Activitatea copiilor Strategia didactica Evaluare Metode Mijloace de invatamant...

Proiect didactic matematică și explorarea mediului - Marea Neagră și fișe de lucru

ARIA CURRICULARĂ: Matematică și Științe ale naturii OBIECTUL: Matematică și explorarea mediului UNITATEA DE ÎNVĂȚARE: ,, Învățăm să ne...

Plan de lecție - Corpul meu

- Data: 13.12.2019 - Unitatea de învățământ:Grădinița cu program prelungit „Alexandrina Simionescu Ghica” Târgoviște - Grupa: mijlocie B Step by...

Finalitățile Educației

Finalitatile educatiei reprezinta orientarile valorice ale activitatii de formare-dezvoltare a personalitatii definite la nivel de sistem (...

Preșcolaritate

Prescolaritatea sau vârsta de aur a copilariei înregistreaza progrese mari în ceea ce priveste dezvoltarea fizica si psihica. Pentru a observa...

Metodica Predării Aritmeticii

STRATEGII DIDACTICE Strategiile didactice –mod de combinare optima a metodelor si mijlooacelor de invatare Termenul de “strategie” este definit...

Memoria

Stim din viata de toate zilele ca cele percepute de noi in trecut,cele citite sau gandite etc. nu dispar dupa ce faptul s-a consumat.In mod...

Te-ar putea interesa și

Optimizarea demersului didactic în grădiniță prin utilizarea resurselor curriculare de concepție proprie

ARGUMENT De-a lungul istoriei educația a înregistrat numeroase schimbări, unele însemnate, în scopul apropierii protagoniștilor acesteia- copiii,...

Specificul evaluării didactice în învățămăntul preșcolar

Educaţia timpurie, ca primă treaptă de pregătire pentru educaţia formală, asigură intrarea copilului în sistemul de învăţământ obligatoriu (în...

Proiect tematic - Cele patru zâne Toamna

Argument ,,De unde sunt frunzele? , De ce au căzut?, De ce sunt astfel colorate? , De unde vine ploaia? , De ce sunt numai patru anotimpuri?”....

Proiect tematic - Primăvara

- Când poate fi mai firească nemasurata curiozitate a copiilor , daca nu primavara?! - Acest anotimp isi dezvaluie in fata noastra, incet, incet,...

Proiect didactic - Cu ce și cum exprimăm ceea ce simțim

NIVELUL:II GRUPA: mare TEMA ANUALĂ: „Cu ce și cum exprimăm ceea ce simțim“? TEMA PROIECTULUI TEMATIC : -„CARTEA, UN PRIETEN ADEVĂRAT “ TEMA...

Prietenia - Model Tematic

“ PRIETENIA” Perioada: 3 săptămâni ; 1 săptămână:16 ore TC+ 2 ore CDS (1 oră opţional lb. engleză+1 oră opţional TIC) Perioada:...

Ai nevoie de altceva?