Relatiile Profesor-Student in Cadrul Curriculum-ului Universitar

Cuprins proiect Cum descarc?

INTRODUCERE 5
CAPITOLUL I 7
RELATIA PROFESOR-STUDENT CA ELEMENT STRUCTURAL AL ACTIVITATII DIDACTICE 7
1.1. Interdependenta dintre relatia profesor-student si celelalte componente ale actului didactic 7
1.2. Tipologia relatiei profesor-student 10
1.3 Modalitati de manifestare a stilurilor didactice ale profesorilor 24
1.4. Grupa de studenti ca sistem, grup social si colectiv 34
1.4.1. Grupa de studenti - sistem dinamic cu autoreglare 34
1.4.2. Grupa de studenti - grup social 37
1.4.3. Grupa de studenti - colectiv 39
1.4.4. Relatii interpersonale in grupa de studenti 41
CAPITOLUL II 46
ELEMENTE SPECIFICE INVATAMANTULUI MILITAR ACADEMIC 46
2.1 Aspecte semnificative ale invatarii la adulti 46
2.2 Caracteristici generale ale grupului militar academic 49
2.2.1 Adaptarea studentilor la grupul militar 49
2.2.2 Grupul militar ca microgrup social, cu structuri si functii specifice 53
2.3. Mentoratul - element de particularizare a relatiei profesor-student in mediul militar academic 57
CAPITOLUL III 62
INVESTIGAREA ASPECTELOR RELATIEI PROFESOR -STUDENT IN ACADEMIA FORTELOR TERESTRE 62
3.1. Obiectivele si ipoteza cercetarii 62
3.2. Metode de colectare a datelor 63
3.2.1. Chestionarul 64
3.2.2. Interviul 64
3.3. Prezentarea si interpretarea rezultatelor 65
CONCLUZII 74
BIBLIOGRAFIE 76
ANEXE 78


Extras din proiect Cum descarc?

INTRODUCERE
Locurile si rolurile statornicite prin traditie impart comunitatea scolara in doua tabere: cadrele didactice si elevii/studentii. Aceste tabere nu sunt neaparat opuse, dar oricum distincte, ca si cand ar face parte din lumi diferite, cu preocupari, actiuni si scopuri diferite. Distinctia se estompeaza uneori, alteori devine mai accentuata, depinzand de vocatia pedagogica a cadrului didactic, de caracteristicile colectivului scolar si chiar de schimbarile petrecute in societatea contemporana, care au ecou in organizarea si desfasurarea procesului educativ.
Nu putem sa nu observam blocajele care apar uneori in relatia profesori-cursanti, fie ei militari sau civili, determinate de un complex de factori interdependenti: lipsa de vocatie pedagogica a cadrelor didactice, deteriorarea statutului social al dascalului, degradarea materiala si morala a mediului familial, desconsiderarea de catre cursanti a rolului scolii in implinirea aspiratiilor lor de viata, prezenta in randurile cursantilor a unor preocupari si atitudini cu care profesorii nu sunt la curent, pe care nu le inteleg sau pe care le considera nepotrivite. 
Pentru a folosi eficient toate ocaziile (formale, nonformale sau informale) de a oferi sau de a primi educatie, pentru a adopta comportamente dezirabile ca educator sau ca educat, devine esentiala sintagma clasica a pedagogiei: "centrarea pe cursant". Relatia ideala profesor-cursant presupune cunoastere reciproca, deschidere spre comunicare, disponibilitatea de a impartasi, dar si de a asculta, asumarea de noi roluri de catre cadrul didactic, in completarea rolului clasic de transmitator de informatie. 
Atat cadrele didactice (instructorii), cat si cursantii de diferite varste (civili sau militari) care participa la un demers didactic, au o serie de asteptari in ceea ce priveste interrelatia dintre ei, asteptari care conditioneaza calitatea si eficienta activitatii educative. Cursantii doresc ca educatorii sa nu se rezume numai la rolul lor profesional formal, sa nu fie preocupati exclusiv de activitatea de predare sau de evaluare, ci sa relationeze ca oameni, sa se cunoasca reciproc, sa poata comunica autentic, sa se respecte si sa colaboreze permanent. 
Lucrarea este structurata in 3 capitole, fiecare avand mai multe subcapitole in care este tratat in mod succint subiectul vizat in titlul capitolului.
In prima parte, constituita din capitolele 1 si 2 am realizat o abordare teoretica a relatiei profesor-student, din punct de vedere al invatamantului universitar militar si civil deopotriva.
Delimitarile conceptuale din prima parte a lucrarii ne-au oferit posibilitatea realizarii cadrului teoretico-metodologic al demersului investigativ.
In partea a doua, respectiv capitolul 3, aplicand instrumente de cercetare psihopedagogica (chestionar si interviu), am urmarit sa aflam care este opinia studentilor din cadrul AFT asupra acestei probleme.
In partea finala a acestei lucrari am prezentat o serie de concluzii rezultate in urma studiului intreprins si o serie de propuneri referitoare la calitatea relatiilor dintre profesori si studenti in cadrul AFT.
Sper ca lucrarea de fata va reprezenta o importanta sursa informationala pentru toti cei interesati de acest subiect. Totodata, imi exprim convingerea ca prezenta lucrare va va capta atentia prin importanta subiectelor abordate.
CAPITOLUL I
RELATIA PROFESOR-STUDENT CA ELEMENT STRUCTURAL AL ACTIVITATII DIDACTICE
1.1. Interdependenta dintre relatia profesor-student si celelalte componente ale actului didactic
Multe modele didactice au incercat sa redacteze o harta a factorilor care au impact asupra situatiilor instructionale, de predare - invatare (de exemplu, ii putem mentiona pe Wolfgang Schulz (1969), Gunilla Svingby (1978), Andrew Pollard (1985). Prezentam aici un model care include elemente normative si ideologice in calitate de factori importanti care influenteaza practica din scoala/clasa. Modelul este o fundamentare importanta pentru procesul de formare a cadrelor didactice.


Fisiere in arhiva (1):

  • Relatiile Profesor-Student in Cadrul Curriculum-ului Universitar.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!