Tehnologie Didactica - Conducerea Proceselor cu Calculatorul

Extras din proiect Cum descarc?

A. REPERE GENERALE
Disciplina: Elemente de comanda si control pentru actionari 
si sisteme de reglare automata
Clasa: a XII-a
Subiectul lectiei: Conducerea proceselor cu calculatorul
Capitolul: Conducerea cu calculatoare de proces
Data: 10.12.2002
Obiectivele cadru:
1. Dobandirea de informatii si competente referitoare la domeniul masinilor si aparatelor electrice in contextul utilizarii acestora in sistemele de actionari industriale, cel mai adesea automatizate. (Competentele dobandite prin parcurgerea acestei discipline se bazeaza preponderent pe competentele atinse in cadrul disciplinei Fizica. Este necesara initierea tinerilor din toate scolile cu profil tehnic in intelegerea schemelor de comanda si control pentru sisteme electrice, la un nivel mediu tehnic.)
2. Valorificarea noilor cunostinte dobandite si integrarea in sistemul celor anterioare, cu scopul formarii unui specialist capabil sa raspunda cerintelor cu pronuntat caracter aplicativ, specifice economiei actuale si, mai ales, domeniului electrotehnic. (Obiectivele urmarite se refera la: a) utilizarea masinilor si aparatelor electrice in schemele de actionare si automatizare; b) intocmirea unor scheme de actionare/automatizare in conditii precizate; c) selectarea si dimensionarea elementelor pentru realizarea unei scheme electrice; d) verificarea functionalitatii si comanda schemelor electrice de actionare/automatizare.)
3. Dezvoltarea deprinderilor necesare activitatilor individuale si in echipa. (Cunostintele si competentele dobandite in cadrul acestei discipline isi gasesc aplicabilitate in domeniul industrial, in care imbinarea activitatilor individuale cu cele de grup este esentiala. Educarea elevilor in spiritul unei activitati desfasurate in grup, in colaborare, se finalizeaza prin predarea disciplinei prin realizarea unor aplicatii complexe, care impun lucrul in grup, modularizarea proiectului si pastrarea contactelor cu ceilalti membri ai grupului. In scoala se pot crea conditii similare lucrului din viata reala unde activitatile nu se desfasoara izolat. Aplicatiile, proiectele, dar si productia propriu-zisa sunt intrepatrunse cu o serie de faze de lucru individual. Obisnuirea elevilor cu responsabilitati privind finalizarea propriei munci si asigurarea inlantuirii unor elemente realizate in paralel, ii va pregati pentru o activitate pe care cu siguranta o vor intalni in viitor.)
4. Constientizarea conexiunilor dintre domeniul automaticii si societate. (Educarea elevilor in vederea intelegerii scopului si avantajelor vizate de domeniul automaticii, care se pot concretiza in: a) avantaje de ordin tehnic, constand in cresterea preciziei in functionare, in cresterea calitatii si fiabilitatii prodselor; b) avantaje de ordin economic, constand in marirea productivitatii muncii, reducerea consumurilor de materii prime, materiale, combustibil si energie, reducerea cheltuielilor de productie si implicit a costului produselor; c) avantaje de ordin social, concretizate in imbunatatirea conditiilor de lucru prin automatizarea operatiilor grele, monotone, dificile, cresterea securitatii muncii in activitati caracterizate prin grad ridicat de periculozitate. Elevii trebuie sa inteleaga conexiunile dintre automatica si societate si sa fie capabili sa se adapteze dinamicii schimbarilor determinate de aceste conexiuni.)
5. Constientizarea dependentei domeniului automaticii de informatizare. (Automatica nu poate fi privita numai ca o disciplina independenta si nu poate fi tinuta intre bariere create artificial. Volumul mare de informatii ce trebuie prelucrat in vederea automatizarii unui proces determina folosirea in multe cazuri a calculatoarelor numerice. Sustinind acest domeniu, informatica pune la dispozitie o multitudine de posibilitati de simulare si modelare, care au avantajul unor costuri reduse.)
Analiza grupului: 
Grupul de elevi este un grup omogen in care nu exista probleme in asimilarea cunostintelor - atitudinea lor pentru disciplina Elemente de comanda si control pentru actionari si sisteme de reglare automata fiind pozitiva - interesati de obiect. Elevii sunt interesati de descoperirea a noi tehnici de rezolvare a problemelor, existand situatii in care dezbat solutiile si le analizeaza din punct de vedere al performantelor.
Orele au un caracter dinamic in care elevii sunt incurajati sa cunoasca opiniile fiecaruia, sa-si dezvolte gandirea critica si creativa, sa evalueze solutiile posibile la probleme, sa participe deschis la discutiile pe tema propusa, devenind spontani si siguri pe sine.


Fisiere in arhiva (1):

  • Tehnologie Didactica - Conducerea Proceselor cu Calculatorul.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!