TEMA 1. Pe baza definitiilor creativitatii gasite in curs sau in alte lucrari de specialitate, construiti propria definitie. Creativitatea este o dispozitie spontana de a crea si inventa, creativitatea exista in fiecare persoana. Este procesul de a crea idei noi originale si valoroase. Este o calitate superioara a omului, o caracteristica a personalitatii umane, acesta fiind necesar de a fi descoperita, modelata si cultivata de a deveni ceva unic. TEMA 2. Elaborarea unei lucrari si sustinerea ei, intr-un mod creativ si practic-aplicativ, in fata colegilor - Teorii ale creativitatii. Un exemplu de teorie din viata personala- Intr-o zi m-am apucat sa fac o prajitura, si am intampinat o problema, nu mai stiam exact reteta. Si am decis sa o sun pe mama mea pentru a ma ajuta, dar ea fiind la lucru nu a fost disponibila sa ma ajute cu prblema. Asa ca mi-am luat telefonul am accesat internetul , am cautat aceea reteta si am rezolvat problema. Aceasta este teoria mea, atunci cand intampin probleme, creativitatea mea incepe sa functioneze si sa gaseasca rezolvare. TEMA 3. Elaborarea unei lucrari si sustinerea ei, intr-un mod creativ si practic-aplicativ, in fata colegilor - Metode de stimulare a creativitatii. METODA BRAINSTORMING Metoda brainstorming porneste de la ideea ca nimic nu se critica, nimic nu se sterge, fara atitudini sau prejudecati, cat mai multe idei. Are ca scop stimularea creativitatii si productivitatii gandirii prin intermediul grupului. Demers metodologic: -se porneste de la un cuvant cheie sau o tema si se solicita cat mai multe asociatii cognitive, intr-un anumit interval de timp; -se prezinta elevilor regula de baza: amanarea judecatilor critice in momentul emiterii ideilor, concentrarea asupra cantitatii si nu a calitatii; -este necesar ca elevii sa fie stimulati si incurajati pe tot parcursul sedintei; -se noteaza ideile pentru a fi apoi triate, analizate si evaluate; - se poate demara sedinta cu un exercitiu de incalzire. Puncte tari: - produce o atmosfera pozitiva, de relaxare si incredere, astfel ca si elevii timizi pot participa activ; - poate fi folosita ca antrenament creativ in orice tip de activitate; - faciliteaza auto si interevaluarea obiectiva. METODA "PALARIILOR GANDITOARE" Printre metodele active de rezolvare de probleme prin stimularea creativitatii se afla metoda palariilor ganditoare, concept introdus de Edward de Bono si care presupune faptul ca o problema se poate rezolva iesind din obisnuit si abordand-o din perspective inedite, apeland la imaginatie. Aceasta metoda presupune folosirea a sase palarii de culori diferite: alb, rosu, negru, galben, verde si albastru. Fiecare culoare defineste un anumit rol si persoana care o poarta exerseaza un anumit tip de gandire. Jucand rolul unui ganditor, prin exercitiu, vointa si efort, elevul poate deveni un ganditor adevarat si isi poate schimba modul de a gandi. Se impart cele sase palarii elevilor si se supune discutiei un anumit caz pentru ca fiecare sa-si pregateasca ideile. Mai multi elevi pot raspunde sub aceeasi palarie.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.