Relatii Interumane

Extras din proiect Cum descarc?

Binomul management - relatii interumane nu poate fi descifrat decat studiind celula de baza - GRUPUL (subiect tratat in prezenta lucrare in primul capitol).
Prin studierea grupului se face trecerea de la cunoasterea relatiei om - activitatea sa, la problematica om - relatii sociale, in contextul muncii. Actionand laolalta, membrii grupului au posibilitatea sa se perceapa unii pe altii, sa comunice intre ei pentru a realiza sarcina totala de grup, cladind modelul relatiilor interpersonale. Diferite tipuri de relatii care apar intre membrii grupului au caracter instrumental, ele contribuind la modelarea starilor de spirit comune, convingeri si conceptii, sentimente superioare, vointe comune, conduite sociale normale si relativ stabile. Toate acestea dau o personalitate grupului, un ,,psihism" al lui care, ca si personalitatea umana, influenteaza calitatea activitatii managerului.
Studiul echipei este o veriga in procesul de cunoastere a vietii sociale din doua motive: la nivelul grupului, omul traieste direct relatiile sociale dovedind nivelul sau de integrare, iar pe de alta parte ceea ce se petrece la nivelul societatii sau la nivelul firmei se reflecta in structura si dinamica grupului.
Relatiile interumane nu sunt limitate la un domeniu particular de activitate, ci cuprind toate contactele sociale. R. Clemens si A. Massart au definit in 1995 relatiile umane ca fiind ,,relatiile de ordin psihologic si social care se produc in cursul efectuarii muncii in comun".
Conceptul de baza in studiile asupra relatiilor interpersonale este cel de interactiune (influenta reciproca), adica faptul ca doua sau mai multe persoane sunt in contact, urmat de o schimbare in conduitele lor.
Atractia interpersonala este tratata in literatura de specialitate ca o caracteristica structurala, fiind investigate si unele consecinte ale sale, intre care coeziunea in cadrul grupului. Coeziunea se bazeaza pe langa atractia interpersonala pe importanta sarcinii in cadrul grupului.
Coeziunea se bazeaza pe langa atractia interpersonala pe importanta sarcinii si prestigiului apartenentei la grupul respectiv. Astfel atractia interpersonala este cauza cat si consecinta coeziunii (B. Collins si B. Raven, 1979).
B. Collins si H. Guetzkow stabileesc in 1984, o legatura intre atractia interpersonala si satisfactie. Aceasta nu are insa totdeauna consecinte favorabile asupra productivitatii grupului.
Atractia interpersonala este investigata tipic cu ajutorul testului sociometric (subiect tratat in lucrare in cel de-al doilea capitol).
Relatiile interpersonale subliniaza, intre altele, si maiestria in conducerea grupurilor spre realizarea scopurilor propuse. In cadrul relatiilor interumane, o comportare adecvata a managerului da roade: ea nu numai ca imbunatateste climatul de munca si contribuie la ridicarea moralului angajatilor, creand o imagine favorabila companiei, dar joaca si un rol important in obtinerea profitului, ceea ce face o impresie buna clientului.
Bunele maniere sunt cheia relatiilor interumane. Ele guverneaza modul in care oamenii se poarta unii cu altii, indiferent daca se afla intr-o mina sau intr-un cabinet ultramodern.
Lucrarea de fata are scopul de a detalia aspecte privind grupurile si metodologia cercetarii relatiilor din interiorul grupurilor, precum si realizarea unui studiu de caz privind relatiile interumane dintr-o unitate economica.


Fisiere in arhiva (6):

  • Relatii Interumane
    • ANEXA1.DOC
    • Capitol 1.DOC
    • Capitol 2.DOC
    • Capitol 3.DOC
    • Capitol 4.DOC
    • Introducere.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 7 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!