Socializarea Progresiva a Prescolarului sub Influenta Activitatilor din Gradinita

Cuprins proiect Cum descarc?

CUPRINS
Introducere 5
Capitolul I: Socializarea in familie si importanta acestui proces pentru integrarea viitoare a copilului 10
I.1. Conceptul de socializare. Delimitare teoretica 10
I.2. Rolurile parintilor in dezvoltarea psihica a copilului 20
I.3. Stiluri educative ale parintilor si efectele lor asupra dezvoltarii copilului 33
Capitolul II: Gradinita ca factor de socializare 43
II.1 Cadrul didactic si grupul de covarstnici - factori de socializare 43
II.2 Formele de activitate ale prescolarului 52
II.3 Implicatiile gradinitei asupra socializarii 68
Capitolul III: Metodologia cercetarii 83
III.1 Formularea obiectivelor cercetarii 83
a. Obiective general-teoretice 83
b. Obiective practic-aplicative 83
III.2 Formularea ipotezelor cercetarii 84
III.3 Metode, tehnici, procedee si instrumente utilizate 86
III.4 Informatii referitoare la lotul de subiecti investigat 98
Capitolul IV: Prelucrarea datelor, prezentarea si interpretarea rezultatelor obtinute 102
IV.1 Cercetarea validitatii de continut a instrumentelor utilizate 102
IV.2 Validarea convergenta a protocolului de observatie 105
IV.3 Verificarea ipotezelor 107
CAPITOLUL V: Concluzii si recomandari 119
Anexe 124
Bibliografie 131


Extras din proiect Cum descarc?

Introducere
Intreaga dezvoltare, ca si conditia umana insasi, sunt inundate si stimulate de procesele de socializare prin care se constituie integrarea sociala si identitatea persoanei. Influentele se exercita asupra copilului mai intai prin familie si mai ordonat si sistematic cu ajutorul institutiilor de invatamant, prin viata sociala, in ansamblu, ca factori ce concura in a-i oferi modele de conduita, clisee de apeciere si reactii, opinii si cunostinte despre tot ceea ce il inconjoara.
Copilul, ca adult in devenire si nu ca adult in miniatura, poseda insusiri specifice datorate in primul rand varstei si apoi faptului ca fiecare individ al speciei umane este unic, insusiri care se vor transforma in comportamente adaptate sau inadaptate, in functie de calitatea influentelor exercitate asupra lui. Deprinderile cu care copilul se naste si se dezvolta sunt influentate de anumite experiente, pe masura ce acesta se maturizeaza iar vulnerabilitatea sau vivacitatea innascuta a lui interactioneaza cu caracterul facilitator al mediului inconjurator. Un mediu puternic facilitator este acela unde copilul are parinti iubitori si sensibili si este prevazut cu experiente bogate si stimulatoare astfel incat consecintele favorabile vor aparea in cazul acestui tip de mediu ambiental, in timp ce copilul crescut intr-un mediu sarac, nesatisfacator va trai un dezavantaj enorm. Mediul familial este cel mai direct legat de dezvoltarea armonioasa a copilului, avand rol decisiv in devenirea copilului iar in conditiile in care satisface permanent nevoia de suport afectiv si pe cea de protectie si ofera premisele pe baza carora se vor structura modelele psihologice si sociale va reusi sa valorifice total potentialul biologic al copilului. Este sistemul in care copilul are experiente, observa modele sau pattern-uri de activitati si interactiuni, se dezvolta in cadrul raporturilor dintre membrii familiei.
Rolurile pe care le indeplinesc parintii, in principal afective si comunicationale si mai ales prin intermediul mamei, creeaza conditiile ulterioare de actiune ale educatorilor, ale celor ce vor influenta, la randul lor, dezvoltarea ulterioara a copilului. Importanta acestor roluri rezida din faptul ca fiinta tanara isi insuseste tot ceea ce observa in jurul sau, manifestarile sale de comportament fiind replici la modelele de comportare, tipurile de actiune si de comunicare realizate in familie astfel incat conduitele copilului vor fi dependente de valorile, trebuintele si normele pe care le manifesta parintii, ca principali arhitecti ai fiintei sociale a copilului. Parintii au rolul de a modela, pentru el, realitatea obiectiva, selectand aspectele care vor fi transmise, constituindu-se ca un filtru intre copil si realitate si ii asigura, prin raspunsurile lor, cadrele optime pentru a se dezvolta si invata. Interventia parintelui ca factor de dezvoltare ajuta copilul sa-si dezvolte deprinderi adecvate de interactiune sociala in primul rand prin satisfacerea nevoilor fizice si emotionale, prin pregatirea terenului pentru comunicare, permitandu-i sa incerce lucruri de care inca nu este capabil, adaptand o activitate specifica astfel incat sa-i poata face fata si, in special, actionand ca baza de date pentru copil, fapt care il ajuta pe acesta sa-si organizeze informatia si sa elaboreze planuri.
Sociabilitatea, ca trasatura ce are capacitatea de a facilita adaptarea, se dezvolta prin unificarea a numeroase deprinderi specifice, care au aceeasi semnificatie adaptativa generala pentru persoana, asfel incat sociabilitatea se structureaza in functie de conditiile mediului exterior. Copilul prescolar manifesta o intensa sociabilitate, o puternica dorinta de contact social dar el nu este sociabil in general ci invata, prin unitati specifice de invatare, sa ajunga la un comportament adaptativ si expresiv. Se poate afirma astfel ca evolutia copilului este marcata de interactiunile intre el, ca individ in dezvoltare si ceilalti, de interesul pe care incepe sa-l arate fata de altii, cu care descopera ca poate actiona impreuna. Gradinita asigura largirea experientei personale dar mai ales conditiile unei activitati sociale bogate, variate, in care si prin care copilul va reusi sa preia initiativa contactului social mai frecvent, poate, decat adultul, va elabora relatii de incredere in ceilalti si va constientiza locul si rolul sau in cadrul colectivitatii.
Prin prezenta lucrare am dorit sa evidentiem masura in care activitatile desfasurate in cadrul gradinitei influenteaza sociabilitatea, ca si capacitate asociativa care il determina pe copil sa fie capabil sa traiasca in asociere permanenta cu ceilalti, sa fie capabil de relatii prietenoase si, in special, sa doreasca sa intretina legaturi cu semenii sai, implicandu-se cu placere in aceasta antrenare si cautare de contacte si relatii sociale.


Fisiere in arhiva (1):

  • Socializarea Progresiva a Prescolarului sub Influenta Activitatilor din Gradinita.DOC

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!