Studiu privind Eficienta Procesului Rezolutiv in Spatiu Bi si Tridimensional

Cuprins proiect Cum descarc?

Rezumat 3
Introducere 4
Definirea problemei 4
Rezolvarea problemei 5
Etapele procesului rezolutiv 6
Strategiile procesului rezolutiv si clasificarea acestora 7
Metode de cercetare a procesului rezolutiv 8
Definirea spatiului problemei 8
Studii asupra procesului rezolutiv 9 
Metode 11
Participanti 11
Aparate si instrumente folosite 12
Design experimental 13
Procedura 14
Rezultate 15
Discutii 17
Referinte 19
Anexe 21


Extras din proiect Cum descarc?

Rezumat
Studiul de fata si-a propus sa afle daca eficienta procesului rezolutiv este influentata de spatiul problemei, bi, si respectiv, tridimensional. Studiul s-a desfasurat pe un esantion de 20 de studenti de la Facultatea de Psihogie si Stiintele Educatiei din cadrul Universitatii Bucuresti. Instrumentul folosit a fost Turnul din Hanoi, in varianta fizica si computerizata. Pentru rezolvarea problemei s-a optat pentru utilizarea a 4 discuri. S-a folosit testul statistic pentru date ordinale Wilcoxon (datorita esantionului mic si distributiei cu forma neregulata n-a putut fi folosit testul t). Rezultatele statistice au confirmat ipoteza cercetarii durata necesara rezolvarii problemelor, dar au demonstrat ca referitor la numarul de mutari, diferentele obtinute nu sunt semnificative statistic . Cercetari ulterioare ar putea dovedi influente ale spatiului problemei asupra performantei privind numarul de mutari necesare in procesul rezolutiv.
Studiu privind eficienta procesului rezolutiv in spatiu bi si tridimensional
In conceptia lui Paul Popescu-Neveanu, gandirea reprezinta trasatura distinctiva, cea mai importanta a psihicului uman, definitorie pentru om ca subiect al cunoasterii logice, rationale (P.Popescu-Neveanu, p.122, 1978). Gandirea reprezinta nivelul cel mai inalt de prelucrare si integrare a informatiei din lumea externa - univers, natura, societate - si despre noi insine. A gandi inseamna deci a raspunde la intrebari (ce?, de ce?, cum?, pentru ce? etc.), a opera adecvat cu notiunile, principiile ti legile, dar mai ales a rezolva probleme. Confruntarea cu situatii problematice si tentativele de rezolvare a acestora, ocupa o mare parte din sfera comportamentului uman, principala finalitate a sistemului cognitiv fiind aceea de a rezolva probleme. Reprezentarea cognitiva a mediului si calculele efectuate asupra acestor reprezentari, sunt realizate cu scopul de a spori adaptabilitatea organismului la mediu, de a il ajuta sa rezolve problemele cu care se confrunta pentru care instinctele sale nu sunt suficiente.
Definirea problemei
Problema este domeniul predilect al probarii si afirmarii gandirii. In general, problema se defineste ca obstacol de ordin informational-cognitiv pe care gandirea il intalneste pe traiectoria sa de la o situatie initiala (A) catre situatia finala (B). De fapt, o problema apare atunci cand subiectul intentioneaza sa-si realizeze un scop sau sa reactioneze la o situatie- stimul, pentru care nu are un raspuns adecvat stocat in memorie. In plan subiectiv, acest obstacol se constientizeaza si se traieste in forma unei tensiuni, a unei disonante, cu atat mai puternice, cu cat disponibilitatile imediate de rezolvare sunt mai reduse. In definirea si evaluarea unei probleme, trebuie tinut cont atat de latura obiectiva (cum este formulata si structurata sarcina), cat si de cea subiectiva (gradul de pregatire interna anterioara a subiectului in raport cu tipul dat de sarcini) (Zlate, p311, 2006).
Rezolvarea problemelor
Spre deosebire de celelalte componente ale sistemului cognitiv (procesarea informatiei vizuale, atentia, memoria, etc) care formeaza sisteme functionale specifice, sustinute adesea de structuri anatomo-fiziologice relativ individualizate, mecanismele rezolvarii de probleme au un caracter globalist, cuprinzand toate celelalte sisteme. O performanta rezolutiva deficitara poate fi rezultatul functionarii neadecvate a unui singur ,,bloc cognitiv", in conditiile functionarii adecvate a tuturor celorlalte mecanisme implicate in rezolvarea problemei respective. ,,Rezolvarea de probleme este, asadar, o rezultanta a functionarii interactive a celorlalte mecanisme cognitive" (M.Miclea, p.403, 1995).
Rezolvarea de probleme presupune descoperirea si fixarea raspunsurilor corecte de catre subiect, dar in acelasi timp si eliminarea celor eronate. De obicei, problema nu este rezolvata fara a fi trecuta printr-un numar de incercari si totodata de erori. Multe dintre aceste incercari si erori constau in raspunsuri care pot fi date fie direct de catre subiect, fie lor pot fi observate din comportamentul subiectului de catre examinator. De asemenea, trebuie mentionat faptul ca anumite procese verbale contribuie definitoriu la rezolvarea problemelor. Rolul acestora este foarte important intrucat raspunsurile corecte trebuie sa fie descoperite de subiect, iar intr-o anumita masura procesele verbale ajuta invatarea si atingerea solutiilor


Fisiere in arhiva (1):

  • Studiu privind Eficienta Procesului Rezolutiv in Spatiu Bi si Tridimensional.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!