Proiecte pentru domeniul Psihopedagogie

doc

Cunoasterea Omului si Calitatea Comunicarii

ARGUMENT Principiile cunoasterii omului sunt de asa natura incat sa nu permita generarea unei prea mari infaptuiri si trufii. Dimpotriva, adevarata cunoastere a omului nu poate sa inspire decat o modestie, prin aceea ca ne demonstreaza ca avem de-a face cu o sarcina de o exceptionala insemnatate, la a carei indeplinire umanitatea lucreaza chiar de la inceputurile civilizatiei. Daca verificam pe neasteptate gradul de cunoastere a omului intr-un esantion in care, constatam ca majoritatea subietilor asi declina competenta in aceasta materie. Nimeni nu se poate lauda cu o profesire de cunoaste... vezi detalii

doc

Rolul Familiei in Viata unui Copil cu Handicap

1.1 Rolul familiei in viata unui copil cu handicap ,,Copilul are dreptul sa creasca alaturi de parintii sai." (art. 30.1) Familia naturala trebuie sa reprezinte pentru copil mediul firesc si sigur care sa ii asigure cresterea si dezvoltarea. Relatia dintre mama si copil este una dintre cele mai rezistente, privita din punct de vedere biologic si social. Se bazeaza pe sentimentul matern, la care se adauga interferente sociale, psihologice, educationale, culturale, traditionale. In sistemul social al familiei moderne, ambii parinti sunt implicati in cresterea si educarea copilului, d... vezi detalii

doc

Posibilitati de Utilizare a Internetului in Invatare

Lumea contemporana reprezinta o permanenta si inedita provocare pentru educatie.Existenta fiecarui individ in parte, ca si a intregii societati in ansamblul ei, capata deci un ritm din ce in ce mai alert, devine tot mai marcata de necesitatea cunoasterii rapide,complete si corecte a realitatii inconjuratoare, pentru ca luarea deciziilor sa fie facuta ferm, oportun si competent.Aceasta duce inevitabil, la cresterea volumului de informatii ce trebuie analizat, la necesitatea stocarii si prelucrarii acesteia, deci la necesitatea utilizarii calculatorului atat in viata de zi cu zi cat si in pro... vezi detalii

doc

Fisa Psihopedagogica

Numele si prenumele copilului: Date generale despre copil si familia sa 1. Date biografice despre copil: o Data si locul nasterii: 2. Date medicale: o Dezvoltare fizica: normala (inaltime si greutate corespunzatoare varstei); o Starea sanatatii: buna (nu a suferit boli sau traumatisme care sa ii afecteze dezvoltarea fizica si psihica) 3. Date despre familia copilului: Structura familiei: tata, mama, frati , bunici ; 4. Profesiunea parintilor: Tata.: Mama: 5. Conditii de locuit: foarte bune bune satisfacatoare nesatisfacatoare 6. Climatul educativ in familie: relatii in... vezi detalii

docx

Proiect de Activitate Didactica

DATA 25.04.2013 GRUPA -MIJLOCIE DOMENIUL EXPERENTIAL- PSIHOMOTRIC (DPM) TEMA ANUALA- Cand, cum si de ce se intampla ? PROIECT TEMATIC -Primavara si florile ei CATEGORIA DE ACTIVITATE -Educatie fizica VARIANTA DE REALIZARE - Joc ,,Nimereste floarea ,, TIPUL ACTIVITATII - Predare -Invatare OBIECTIVE OPERATIONALE Sa execute corect exercitiile propuse respecand pozitia adecvata Sa-si coordoneze miscarile in functie de comenzile primite Sa se organizeze eficient in vederea respectarii regulilor jocului dinamic ,,Nimereste floarea ,, STRATEGIA DIDACTICA Metodologia didactica -exp... vezi detalii

doc

Modalitati de Manifestare, Prevenire si Combatere a Agresivitatii la Varsta Adolescentei

1. INTRODUCERE Problematica agresivitatii, fie ca imbraca forma actiunilor individuale,fie a celor colective, cunoaste numeroase fatete, fiind un important factor al comportamentului uman.La nivel scolar, elevul, marea necunoscuta, nu de putine ori est impins la acte necugetate, care nu-si au o explicatie rationala a actelor comportamentale respective. Constatarile foarte interesante ale specialistilor in psihologia sociala arata ca nu mumai elevii au inclinatii si chiar trasaturi patologice tind sa aiba aceleasi reactii intr-o situatie de criza scolara sau extrascolara. Agresivitatea se ... vezi detalii

doc

Psihopedagogie - Proiect de Interventie

-pentru terapia de grup a persoanelor cu tulburari de personalitate de limita. -caracteristicile pacientilor cu schizofrenie cronicizara institutionalizati, programul adoptat fiind unul aplicabil institutional. Tehnicile folosite sunt de grup inspirate din tehnicile cognitiv-comportamentale. Caracteristicile si nevoile grupului tinta Criteriile de selectie a parintilor: 1. Parintii sa-si exprime dorinta reala de a-si sprijini copilul cu ADHD, respectiv cu autism in programul de interventie comportamentala. 2. Parintii sa nu manifeste tulburari de personalitate, sa fie echilibrat pe pl... vezi detalii

doc

Predarea si Invatarea Limbii Romane la Scolarul de Varsta Mica, cu Abordare intre Scoala Generala si Scoala Speciala

ARGUMENT Alegerea acestei teme de cercetare este fondata pe mai multe motive. Un prim motiv este dat de importanta educatiei vazuta ca factor de unitate, integralitate si permanenta a speciei umane, ca element fundamental in desfasurarea progresului omenirii. In al doilea rand, activitatile de instruire, proiectate de profesor, si cele de invatare didactica proiectate de elev, subordonate educatiei sunt necesare pentru dezvoltarea ulterioara a unui individ cu vaste cunostinte in diverse domenii, capabil sa inteleaga lumea din jurul sau, sa comunice si sa interactioneze cu ceilalti prin i... vezi detalii

doc

Rolul Familiei privind Integrarea Copilului in Societate

Introducere Familia este institutia in care se formeaza, se construieste personalitatea; copilul va deveni un viitor adult cu sau fara inhibitii, iar copilul va invata sa comunice asertiv sau nu, va capata incredere in sine sau nu, va invata sa fie suspicios sau sa aiba incredere in sine. La aceasta varsta se va slefui OMUL. Astfel, parintii sunt cei care modeleaza personalitatea copilului, ii ofera modele si anume repere. Asa cum partenerii de viata vor comunica intre ei, la fel va comunica si copilul cu parintii sai; asa cum un parinte va relationa cu copilul in acelasi fel va relationa... vezi detalii

doc

Recuperarea Lateralitatii la Deficientii Mintal

1. Deficienta mintala - notiuni generale 1. Deficienta mintala - notiuni generale Deficienta - se poate defini ca afectare organica si/sau functionala a capacitatii naturale ale unui individ de a se adapta la mediul fizic. Acest termen se poate defini si ca orice dereglare de structura sau functie psihologica sau anatomica din cauza maladiilor, a unui accident, dereglari evolutive, etc. Structura personalitatii deficientului mintal prezinta deosebiri fundamentale fata de cea a persoanelor normale. Printre caracteristicile esentiale si evidente ale deficientilor mintal, se numara diferit... vezi detalii

doc

Profesorul - Om de Cultura

1. Ce este profesorul? Acest concept de profesor include in sfera sa pe toti specialistii investiti ca educatori ai invatamantului de toate gradele: invatator, institutor, dascal, cadru didactic, magistru, profesor de liceu sau universitar etc. Profesorul este omul care ,,asigura formarea si pregatirea personalitatii tinerelor generatii si pregatirea lor profesionala in cadrul institutiilor de invatamant, strans legate de viata, de activitatea socioprofesionala, morala si cetateneasca" (Bontas, Ioan, op.cit., p.296). 2. Competentele personalitatii profesorului 2.1. Specialist de in... vezi detalii

doc

Factorii Invatarii

CAPITOLUL I STRESUL SI ACTIVITATEA SCOLARA 1.1. Stresul factor modulator al activitatii Viata de zi cu zi ne supune unui adevarat bombardament de trairi si stari psihice. Desi capacitatile adaptative ale omului sunt deosebit de flexibile, nu intotdeauna suntem pregatiti sa facem fata, adica sa suportam sau sa rezolvam cu succes astfel de situatii fara un pret psihologic de multe ori exagerat. Activitatile pe care le desfasuram ne solicita pana la limita epuizarii, concomitent cu reducerea progresiva, dar din ce in ce mai observabila a timpului necesar refacerii biologice sau psihice. D... vezi detalii

doc

Consiliere Psihopedagogica a Copilului cu Dizabilitati

5. Metodologia Cunoasterea particularitatilor psihopedagogice ale fiecarui copil cu cerinte educative apeciale, indiferent de tipul deficientei, precum si stabilirea unui diagnostic diferential au la baza o serie de metode stiintifice. Metodele folosite in acest caz au fost: - Observatia - reprezinta urmarirea constienta si sistematica a reactiilor, atitudinilor si comportamentelor elevilor. Am ales aceasta metoda pentru ca este la indemana oricarui cadru didactic si ofera posibilitatea de a surprinde fenomene psihopedagogice fie in modul lor natural de manifestare, fie in situatii de repr... vezi detalii

doc

Consiliere in Adictie - Droguri

I. Introducere Toxicomania a fost si este una dintre cele mai spinoase probleme ale societatii contemporane, cu accente dramatice chiar si in tara noastra. Si aceasta mai ales pentru faptul ca desi existau informari publice despre pericolul pentru societate al drogurilor, multi ani dupa anul de rascruce 1989 institutiile abilitate si retribuite pentru prevenirea consumului de droguri in tara noastra au aplicat " politica strutului". Ba, mai mult, au incercat continuu sa asigure opinia publica despre inexistenta unei astfel de probleme; chiar daca o admiteau uneori, clamau sus si ... vezi detalii

doc

Practica Pedagogica

CONTINUTURI - tema - elemente de constructie - functii comunicative ale limbii General Revision Actualizarea cunostintelor acumulate anterior prin exercitii orale si scrise. What a wonderful world! Viata de zi cu zi -talking about their wonders of the modern world -auxiliary verbs -review of tenses (their recognition) -correcting mistakes Happiness! Viata de zi cu zi/ Sports and leisure activities -talking about their favourite sport or leisure activity -Present Simple and Continuous -Adverbs of degree: eg. quite young, rather attractive. -Describing a person Telling tales... vezi detalii

Hopa sus!