Adunări și scăderi în concentrul 0 - 100, cu trecere peste ordin

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Psihopedagogie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 694
Mărime: 15.23KB (arhivat)
Publicat de: Valentina V.
Puncte necesare: 5

Extras din proiect

CLASA: Grupa Centrului Social „Nova”

EDUCATOR: Valentina Vitan

DISCIPLINA: Matematică

SUBIECTUL: Adunări şi scăderi în concentrul 0 – 100, cu trecere peste ordin.

TIPUL DE ACTIVITATE: consolidare

FORMA DE REALIZARE: frontal, individual.

SCOPUL: - sistematizarea cunoştinţelor şi exersarea deprinderilor dobândite de elevi cu privire la

algoritmul adunării şi scăderii a două sau mai multe numere naturale formate din zeci şi

unităţi cu trecere peste ordin;

- reactualizarea termenilor specifici limbajului matematic.

OBIECTIVE OPERAŢIONALE:

O1: - să exploreze modalităţi de a compune şi descompune numere naturale mai mici

decât 100 în sumă sau diferenţă;

O2: - să efectueze rapid şi corect calcul mintal, oral şi scris;

O3: - să efectueze corect adunări şi scăderi, cu trecere peste ordin;

O4: - să afle termenul necunoscut;

O5: - să rezolve corect probleme aplicând operaţiile matematice studiate;

O6: - să utilizeze corect limbajul matematic specific operaţiilor studiate.

STRATEGII DIDACTICE:

a) Metode şi procedee: explicaţia, conversaţia, observaţia, exerciţiul, problematizarea, activitatea independentă, autoevaluarea.

b) Materiale didactice: caiet de clasa, fişe de lucru

Timp de lucru: 40 de minute

Nr. crt.

Evenimente didactice

Conţinutul ştiinţific Strategii didactice

Evaluare

Metode şi procedee Mijloace de învăţământ Forma de organizare

1. Moment organizatoric Pregătesc elevii pentru buna desfăşurare a activităţii şi le cer să aiba pe bănci materialele necesare orei de matematică.

Conversaţia

Frontal

2.

Verificarea temei pentru acasă

Se verifică tema cantitativ şi calitativ, prin sondaj. În acest timp elevii vor rezolva exerciţiul 1 de pe fişa pe care au primit-o.

93 – 8= 16 – 7 = 80 – 11 =

34 + 4= 48 + 29 = 58 + 19 =

85 – 16= 65 – 29 = 42 – 38 =

Conversaţia

Explicaţia

Exerciţiul

Fişă

Individuală

Proba scrisă

4.

Anunţarea temei şi a obiectivelor Voi prezenta obiectivele într-o formă accesibilă elevilor.

Voi anunţa elevii că la ora de matematică vom rezolva diverse exerciţii sub formă de joc: vom efectua oral şi scris operaţii de adunare şi scădere, vom găsi termenul necunoscut, rezolva probleme.

Conversaţia

Frontală

Continuă

5. Consolidarea cunoştinţelor Ghicitoare: Geta are opt caiete

Ordonate, fără pete.

Anca, sora ei mai mare,

Mai multe cu nouă are.

Socotiţi, câte caiete ?

Are Anca, fără pete?

- Cum aţi aflat câte caiete are Anca?

- Ce operaţii matematice am folosit?

- Cum se numeşte numărul din care scădem?

- Cum se numeşte numărul pe are îl scădem?

- Cum se numeşte rezultatul scăderii?

- Cum se numesc termenii pe care îi adunăm?

- Cum se numeşte rezultatul adunării?

Exerciţii de calcul mintal:

1. Aflaţi suma numerelor 15 şi 5

2. Aflaţi diferenţa numerelor 32 şi 9

3. Cu cât este mai mare 57 decât 20?

4. Cu cât este mai mic 11 decât 40?

5. Măriţi-l pe 31 cu 21.

6. Micşoraţi-l pe 56 cu 26.

1. Calculaţi:

7 + 8 = 12 – 5 = 15 + 7 = 80 – 52 =

9 + 5 = 14 – 8 = 32 + 8 = 94 – 27 =

6 + 6 = 13 – 9 = 16 + 28 = 70 – 8 =

8 + 3 = 11 – 6 = 32 + 48 = 51 - 7 =

2. Calculaţi şi faceţi proba:

53 – 27 = 53 + 27 =

3. Aflaţi termenul necunoscut:

a + 28 = 53 39 – b = 14

c – 28 = 53 38 + d = 42

4. Micşoraţi cu 38 suma numerelor 49 şi 46.

5. Află:

a) suma numerelor: 28 şi 17; 31 şi 5; 29 şi 31.

b) diferenţa numerelor: 38 şi 19;42 şi 28;51 şi 26;70 şi 7.

c) numărul cu 16 mai mic decât: 31; 50; 24; 42.

d) numărul cu 16 mai mare decât: 28; 74; 56; 4

e) cu cât este mai mare: 56 decât 29; 31 decât 16; 43 decât 15; 80 decât 48;

f) cu cât este mai mic: 38 decât 50; 47 decât 81; 69 decât 98; 5 decât 32;

5. Problemă:

Într-o lădiţă erau 51 de lămâi. Câte lămâi s-au luat, dacă

au rămas 18 lămâi?

Se discută şi se analizează problema. Se scriu datele problemei pe tablă. Se rezolvă problema.

Conversaţia

Conversaţia

Exerciţiul

Conversaţia Exerciţiul

Exerciţiul

Exerciţiul

Problemati-

zarea

Caiet de clasă

Caiet de clasă

Frontală

Frontală

Individuală

Frontală

Activitate frontală

Continuă

Continuă

Observarea sistematică

Observarea sistematică.

Preview document

Adunări și scăderi în concentrul 0 - 100, cu trecere peste ordin - Pagina 1
Adunări și scăderi în concentrul 0 - 100, cu trecere peste ordin - Pagina 2
Adunări și scăderi în concentrul 0 - 100, cu trecere peste ordin - Pagina 3
Adunări și scăderi în concentrul 0 - 100, cu trecere peste ordin - Pagina 4
Adunări și scăderi în concentrul 0 - 100, cu trecere peste ordin - Pagina 5
Adunări și scăderi în concentrul 0 - 100, cu trecere peste ordin - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Adunari si Scaderi in Concentrul 0 - 100, cu Trecere peste Ordin.doc

Alții au mai descărcat și

Verificarea Rezultatelor Adunării și Scăderii

Clasa: Grupa Centrului de Socializare “Nova” Educator: Valentina Vitan Unitatea de învăţare: Adunarea şi scăderea nr. Naturale Disciplina:...

Psihicul și Caracteristicile Acestuia

Dictonul socratic „nosce te ipsum” („cunoaste-te pe tine însuti”) reprezinta un punct de plecare în dezvoltarea ulterioara a stiintelor. Socrate,...

Clasificarea tulburări de limbaj

II.TULBURARILE DE LIMBAJ 2.l. LIMBAJUL 2.l.l. DEFINITII Limbajul este definit cel mai adesea ca fiind activitatea psihica de comunicare intre...

Handicapul de Limbaj

Constituirea logopediei Logopedia face parte si ea din sistemul stiintelor psihopedagogiei speciale si poate fi apreciata ca fiind un domeniu...

Te-ar putea interesa și

Modalități de diferențiere și individualizarea activității instructiv-educative

INTRODUCERE “Copilul nu se naşte nici bun, nici rău din punct de vedere intelectual, ca şi din punct de vedere moral, ci stăpân al destinului său”...

Suportul Științific al Noțiunii de Număr Natural

INTRODUCERE „ A educa înseamnă în acelaşi timp a comunica o învăţătură, a forma sensibilitatea şi judecata, a trezi imaginaţia creatoare, a-l...

Modalități de Eficientizare

ARGUMENT Învățământul matematic are ca finalitate formarea deprinderilor și capacităților necesare învățării matematicii, care devin utile în...

Modalități de activizare, diferențiere și individualizare a elevilor la lecțiile de matematică

INTRODUCERE IMPORTANŢA MATEMATICII CA ŞTIINŢĂ ” Între ştiinţă şi viaţă există o legătură indestructibilă… cu cât ştiinţa slujeşte viaţa, cu atât...

Însușirea Operațiilor de Adunare și Scădere cu Numere Naturale și a Proprietăților Acestora

CAPITOLUL I - CONSIDERAŢII GENERALE 1. Importanţa şi rolul matematicii în pregătirea şcolarului mic pentru viaţa cotidiană Într-o societate...

Stimularea potențialului creativ prin joc didactic matematic, la ciclul primar

ARGUMENT Tema „ Stimularea potențialului creativ prin joc didactic matematic, la ciclul primar” a pornit de la ideea că introducerea jocului...

Strategii Metodice Utilizate în Vederea Stimulării și Dezvoltării Creativității Elevilor din Clasele I-III

INTRODUCERE MOTIVATIA ALEGERII TEMEI Stiintele educatiei joacă un rol din ce în ce mai influent în viata societătii contemporane, si aceasta ca...

Metodologia Organizarii și Desfasurarii Jocului Didactic Matematic în Ciclul Primar

ARGUMENT În contextul noii societăţi, dreptul la educaţie a devenit realizabil pentru toţi copiii, iar nevoia de cultură - o condiţie a...

Ai nevoie de altceva?