Extras din proiect
CLASA: Grupa Centrului Social „Nova”
EDUCATOR: Valentina Vitan
DISCIPLINA: Matematică
SUBIECTUL: Adunări şi scăderi în concentrul 0 – 100, cu trecere peste ordin.
TIPUL DE ACTIVITATE: consolidare
FORMA DE REALIZARE: frontal, individual.
SCOPUL: - sistematizarea cunoştinţelor şi exersarea deprinderilor dobândite de elevi cu privire la
algoritmul adunării şi scăderii a două sau mai multe numere naturale formate din zeci şi
unităţi cu trecere peste ordin;
- reactualizarea termenilor specifici limbajului matematic.
OBIECTIVE OPERAŢIONALE:
O1: - să exploreze modalităţi de a compune şi descompune numere naturale mai mici
decât 100 în sumă sau diferenţă;
O2: - să efectueze rapid şi corect calcul mintal, oral şi scris;
O3: - să efectueze corect adunări şi scăderi, cu trecere peste ordin;
O4: - să afle termenul necunoscut;
O5: - să rezolve corect probleme aplicând operaţiile matematice studiate;
O6: - să utilizeze corect limbajul matematic specific operaţiilor studiate.
STRATEGII DIDACTICE:
a) Metode şi procedee: explicaţia, conversaţia, observaţia, exerciţiul, problematizarea, activitatea independentă, autoevaluarea.
b) Materiale didactice: caiet de clasa, fişe de lucru
Timp de lucru: 40 de minute
Nr. crt.
Evenimente didactice
Conţinutul ştiinţific Strategii didactice
Evaluare
Metode şi procedee Mijloace de învăţământ Forma de organizare
1. Moment organizatoric Pregătesc elevii pentru buna desfăşurare a activităţii şi le cer să aiba pe bănci materialele necesare orei de matematică.
Conversaţia
Frontal
2.
Verificarea temei pentru acasă
Se verifică tema cantitativ şi calitativ, prin sondaj. În acest timp elevii vor rezolva exerciţiul 1 de pe fişa pe care au primit-o.
93 – 8= 16 – 7 = 80 – 11 =
34 + 4= 48 + 29 = 58 + 19 =
85 – 16= 65 – 29 = 42 – 38 =
Conversaţia
Explicaţia
Exerciţiul
Fişă
Individuală
Proba scrisă
4.
Anunţarea temei şi a obiectivelor Voi prezenta obiectivele într-o formă accesibilă elevilor.
Voi anunţa elevii că la ora de matematică vom rezolva diverse exerciţii sub formă de joc: vom efectua oral şi scris operaţii de adunare şi scădere, vom găsi termenul necunoscut, rezolva probleme.
Conversaţia
Frontală
Continuă
5. Consolidarea cunoştinţelor Ghicitoare: Geta are opt caiete
Ordonate, fără pete.
Anca, sora ei mai mare,
Mai multe cu nouă are.
Socotiţi, câte caiete ?
Are Anca, fără pete?
- Cum aţi aflat câte caiete are Anca?
- Ce operaţii matematice am folosit?
- Cum se numeşte numărul din care scădem?
- Cum se numeşte numărul pe are îl scădem?
- Cum se numeşte rezultatul scăderii?
- Cum se numesc termenii pe care îi adunăm?
- Cum se numeşte rezultatul adunării?
Exerciţii de calcul mintal:
1. Aflaţi suma numerelor 15 şi 5
2. Aflaţi diferenţa numerelor 32 şi 9
3. Cu cât este mai mare 57 decât 20?
4. Cu cât este mai mic 11 decât 40?
5. Măriţi-l pe 31 cu 21.
6. Micşoraţi-l pe 56 cu 26.
1. Calculaţi:
7 + 8 = 12 – 5 = 15 + 7 = 80 – 52 =
9 + 5 = 14 – 8 = 32 + 8 = 94 – 27 =
6 + 6 = 13 – 9 = 16 + 28 = 70 – 8 =
8 + 3 = 11 – 6 = 32 + 48 = 51 - 7 =
2. Calculaţi şi faceţi proba:
53 – 27 = 53 + 27 =
3. Aflaţi termenul necunoscut:
a + 28 = 53 39 – b = 14
c – 28 = 53 38 + d = 42
4. Micşoraţi cu 38 suma numerelor 49 şi 46.
5. Află:
a) suma numerelor: 28 şi 17; 31 şi 5; 29 şi 31.
b) diferenţa numerelor: 38 şi 19;42 şi 28;51 şi 26;70 şi 7.
c) numărul cu 16 mai mic decât: 31; 50; 24; 42.
d) numărul cu 16 mai mare decât: 28; 74; 56; 4
e) cu cât este mai mare: 56 decât 29; 31 decât 16; 43 decât 15; 80 decât 48;
f) cu cât este mai mic: 38 decât 50; 47 decât 81; 69 decât 98; 5 decât 32;
5. Problemă:
Într-o lădiţă erau 51 de lămâi. Câte lămâi s-au luat, dacă
au rămas 18 lămâi?
Se discută şi se analizează problema. Se scriu datele problemei pe tablă. Se rezolvă problema.
Conversaţia
Conversaţia
Exerciţiul
Conversaţia Exerciţiul
Exerciţiul
Exerciţiul
Problemati-
zarea
Caiet de clasă
Caiet de clasă
Frontală
Frontală
Individuală
Frontală
Activitate frontală
Continuă
Continuă
Observarea sistematică
Observarea sistematică.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Adunari si Scaderi in Concentrul 0 - 100, cu Trecere peste Ordin.doc