Extras din proiect
5. Metodologia Cunoasterea particularitatilor psihopedagogice ale fiecarui copil cu cerinte educative apeciale, indiferent de tipul deficientei, precum si stabilirea unui diagnostic diferential au la baza o serie de metode stiintifice. Metodele folosite in acest caz au fost:
- Observatia – reprezinta urmarirea constienta si sistematica a reactiilor, atitudinilor si comportamentelor elevilor. Am ales aceasta metoda pentru ca este la indemana oricarui cadru didactic si ofera posibilitatea de a surprinde fenomene psihopedagogice fie in modul lor natural de manifestare, fie in situatii de reproducere a cunostintelor anterior asimilate.
- Chestionarele de personalitate – sunt metode de examinare psihologica pe baza de intrebari si raspunsuri, in conditii standardizate. Aceasta metoda am ales-o pentru ca permite investigarea unui numar mare de elevi intr-un timp relativ scurt si au in vedere trasaturile dominante, mentalitatile, modul de raportare la unele evenimente, situatii, comportamente.
- Testele de aptitudini – evidentiaza o serie de insusiri relativ stabile ale personalitatii care conditioneaza realizarea cu succes a diferitelor activitati intelectuale, profesionale, artistice, stiintifice, tehnice, organizatorice. Acestea le-am ales pentru ca sunt cel mai des utilizate in tara noastra si pentru ca informeaza asupra aptitudinilor si insusirilor stabile ale unui copil.
6. Analiza factorilor responsabili de procesul educational
- Familia – membrii acesteia trebuie sa fie participanti activi la toate activitatile scolii, sa fie modele de actiune si comportament in acceptarea si sustinerea integrarii persoanelor cu cerinte speciale din comunitatile lor, sa sprijine profesorii in alegerea unor strategii realiste cu privire la evolutia si formarea copiilor in scoala si in afara ei, sa colaboreze cu alti parinti in grupele de suport ale parintilor.
- Profesorul – trebuie sa aiba o viziune clara asupra filosofiei educatiei integrate, sa dezvolte si sa sustina in scoala activitati educationale pentru elevi, sa fie deschisi dialogului, sa fie dispus sa ofere ajutor oricarui elev din clasa, sa fie in masura sa coordoneze strategiile si activitatile educative incluse in programa scolara, sa invete de la toti membrii echipei cu care lucreaza, inclusiv de la copii din clasa
- Profesorul de sprijin – nu trebuie sa faca diferentieri in privinta atitudinii sale fata de elevii clasei, trebuie sa inteleaga pe deplin elevii cu cerinte speciale si sa manifeste real interes si placere in munca cu acestia, sa coopereze cu profesorii, parintii si specialistii care lucreaza cu copii, sa fie creativ, flexibil si deschis la noile idei si propuneri venite de la ceilalti.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Proiect de Consiliere Psihopedagogica a Copilului cu Dizabilitati.doc