Consiliere psihopedagogică a copilului cu dizabilități

Proiect
6.7/10 (12 voturi)
Domeniu: Psihopedagogie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 5 în total
Cuvinte : 1575
Mărime: 15.90KB (arhivat)
Puncte necesare: 0
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Cristina Neamtu

Extras din proiect

5. Metodologia Cunoasterea particularitatilor psihopedagogice ale fiecarui copil cu cerinte educative apeciale, indiferent de tipul deficientei, precum si stabilirea unui diagnostic diferential au la baza o serie de metode stiintifice. Metodele folosite in acest caz au fost:

- Observatia – reprezinta urmarirea constienta si sistematica a reactiilor, atitudinilor si comportamentelor elevilor. Am ales aceasta metoda pentru ca este la indemana oricarui cadru didactic si ofera posibilitatea de a surprinde fenomene psihopedagogice fie in modul lor natural de manifestare, fie in situatii de reproducere a cunostintelor anterior asimilate.

- Chestionarele de personalitate – sunt metode de examinare psihologica pe baza de intrebari si raspunsuri, in conditii standardizate. Aceasta metoda am ales-o pentru ca permite investigarea unui numar mare de elevi intr-un timp relativ scurt si au in vedere trasaturile dominante, mentalitatile, modul de raportare la unele evenimente, situatii, comportamente.

- Testele de aptitudini – evidentiaza o serie de insusiri relativ stabile ale personalitatii care conditioneaza realizarea cu succes a diferitelor activitati intelectuale, profesionale, artistice, stiintifice, tehnice, organizatorice. Acestea le-am ales pentru ca sunt cel mai des utilizate in tara noastra si pentru ca informeaza asupra aptitudinilor si insusirilor stabile ale unui copil.

6. Analiza factorilor responsabili de procesul educational

- Familia – membrii acesteia trebuie sa fie participanti activi la toate activitatile scolii, sa fie modele de actiune si comportament in acceptarea si sustinerea integrarii persoanelor cu cerinte speciale din comunitatile lor, sa sprijine profesorii in alegerea unor strategii realiste cu privire la evolutia si formarea copiilor in scoala si in afara ei, sa colaboreze cu alti parinti in grupele de suport ale parintilor.

- Profesorul – trebuie sa aiba o viziune clara asupra filosofiei educatiei integrate, sa dezvolte si sa sustina in scoala activitati educationale pentru elevi, sa fie deschisi dialogului, sa fie dispus sa ofere ajutor oricarui elev din clasa, sa fie in masura sa coordoneze strategiile si activitatile educative incluse in programa scolara, sa invete de la toti membrii echipei cu care lucreaza, inclusiv de la copii din clasa

- Profesorul de sprijin – nu trebuie sa faca diferentieri in privinta atitudinii sale fata de elevii clasei, trebuie sa inteleaga pe deplin elevii cu cerinte speciale si sa manifeste real interes si placere in munca cu acestia, sa coopereze cu profesorii, parintii si specialistii care lucreaza cu copii, sa fie creativ, flexibil si deschis la noile idei si propuneri venite de la ceilalti.

Preview document

Consiliere psihopedagogică a copilului cu dizabilități - Pagina 1
Consiliere psihopedagogică a copilului cu dizabilități - Pagina 2
Consiliere psihopedagogică a copilului cu dizabilități - Pagina 3
Consiliere psihopedagogică a copilului cu dizabilități - Pagina 4
Consiliere psihopedagogică a copilului cu dizabilități - Pagina 5

Conținut arhivă zip

  • Proiect de Consiliere Psihopedagogica a Copilului cu Dizabilitati.doc

Alții au mai descărcat și

Tulburările de Limbaj la Școlarul Mic

INTRODUCERE Motivaţia alegerii temei Comunicarea orală este o metodă cardinală în dezvoltarea personalităţii preşcolarilor. Limbajul îi coferă...

Protecția Specială a Persoanelor cu Dizabilitate Intelectuală

INTRODUCERE Actualitatea temei este reprezentată de problema persoanei cu dizabilitate intelectuală care reprezintă o categorie a populaţiei cu o...

Integrarea Școlară

ARGUMENT Această lucrare vizează o mai bună integrare a copiilor cu tulburări de limbaj în mediul şcolar. Societatea şi în special comunitatea...

Atitudinea socială cu privire la integrarea copiilor cu HIV-SIDA în școala de masă

ARGUMENT Trăim în cadrul unei societăţi care încă mai stigmatizează şi izolează persoanele infectate cu HIV. În centrul atenţiei noastre stă prea...

Program de intervenție personalizat la terapia tulburărilor de limbaj

Numele şi prenumele beneficiarului: V.A. Data naşterii: Domiciliul: Şcoala: Clasa: a-VII-a Prof.psihopedagog diriginte: Prof. logoped:...

Proiect Didactic Aplicativ

PROPUNATOR: SCOALA: Colegiul Economic – Rm. Valcea DATA: CLASA: a X – a C DISCIPLINA: Studiul calitatii produselor si serviciilor LECTIA:...

Tulburări de comportament - metode de intervenție

Tulburarea de comportament reprezinta expresia relatiei dintre dezvoltarea unica , mai cu seama a personalitatii si mediul ambiant , în care...

Portofoliu didactic - dificultăți de învățare la copiii cu autism

Argument Dificultăţile în învăţarea şcolară reprezintă manifestări ale dereglării procesului de învăţare; ele reflectă nu numai perturbarea...

Te-ar putea interesa și

Motivația și Satisfacția Cadrelor care Lucrează cu Persoane cu Dizabilități

Introducere Una din întrebările fundamentale care îi preocupă pe specialiştii în domeniul psihologiei organizaţionale, dar şi pe manageri este ,,...

Evaluarea și Abordarea Individualizată în Contextul lor Incluzive

Educaţia incluzivă este o abordare şi un proces continuu de dezvoltare a politicilor şi practicilor educaţionale, orientate spre asigurarea...

Grupul educațional - educația copiilor cu deficiență mintală

PARTEA I : 1. Grupul educaţional - generalităţi Grupul, format din cel puţin două persoane, dar de regulă mai multe, reuneşte participanţi cu...

Orientarea Școlară și Profesională la Persoanele cu Handicap

INTRODUCERE E. Planchard defineşte educaţia drept o acţiune sistematică exercitată de adulţi asupra copiilor şi adolescenţilor cu scopul de a-i...

Rolul familiei în integrarea socială a copiilor și cerințele educaționale speciale

1. Familia, structura si functiile familiei In societatile moderne, familia reprezinta “nucleul instrumental fundamental al structurii sociale mai...

Integrarea socială a copiilor cu dizabilități

INTRODUCERE Scoaterea din „conul de umbră” a problematicii protecției copilului și plasarea acesteia într-o zonă de interes, constituie o...

Proiect de practică - Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului

1. Prezentarea instituţiei publice în care se desfăşoară practica 1.1. Denumirea instituţiei, profil, obiect de activitate profesională Direcţia...

Management de proiect - finanțarea proiectelor publice și de firmă

1. Finanţarea Proiectelor publice şi de firmă: date generale, etape Ce este finanţarea? Se poate spune că finanţarea reprezintă operaţia de...

Ai nevoie de altceva?