Educația Moral - Civică în Gradinița de Copii

Proiect
8.5/10 (2 voturi)
Domeniu: Psihopedagogie
Conține 2 fișiere: doc
Pagini : 5 în total
Cuvinte : 1231
Mărime: 19.41KB (arhivat)
Puncte necesare: 3
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Musat Claudia

Extras din proiect

Pentru realizarea idealului propus – dezvoltarea integrala, armonioasa, libera, autonoma si creativa a personalitatii – activitatea educativa se diversifica în raport si cu componentele individualitatii, rezultând continuturi, obiective, metodologii diferite.

Astfel, latura bio-fizioogica a personalitatii devine obiectiv general pentru educatia fizica, iar dimensiunea psiho-socio-culturala pentru educatia intelectuala ( cunoasterea realitatii în mod stiintific), educatia morala (cunoasterea si aplicarea valorilor, normelor realitatii sociale), educatia profesionala, tehnologica (cunoasterea si formarea pentru armonia, frumusetea realitatii înconjuratoare).

Acestor continuturi, forme clasice ale educatiei li se adauga noi dimensiuni, derivate din problematica lumii contemporane si surprinse în numeroase studii actuale: educatia civica, educatia religioasa, educatia pentru viata de familie, educatia juridica, educatia economica, politica, sexuala, pentru timpul liber si altele , în curs de conturare.

EDUCATIA MORALA completeaza cu formarea profilului moral – formarea constiintei morale, formarea conduitei morale (ca obiectivare a constiintei în actiuni concrete).

O coordonata importanta a formarii personalitatii o constituie educatia moral-civica care se manifesta printr-un anume fel de a actiona, de a gândi, de a se comporta. Educatia morala este un proces complex si neîntrerupt care trebuie început de la cea mai frageda vârsta, când copilul, imitând, îsi formeaza deprinderi de comportare civilizata.

Succesul educatiei morale la vârsta prescolara nu vine de la sine, ci este rezultatul unei munci staruitoare, migaloase, desfasurate cu pasiune si responsabilitate de educatore. Copiii vor fi mai întâi învatati sa actioneze în concordanta cu cerintele adultilor. Mai târziu, educatoarele îi vor ajuta sa înteleaga de ce este bun un anumit comportament si nu altul, iar ei vor fi capabili sa discearna.

Din experienta acumulata am constatat ca fiecare activitate sau joc dispune de multiple valente specifice pentru educarea morala a prescolarilor. În acest fel copiilor li se formeaza reprezentari simple despre bine si rau, despre cinste si necinste, despre adevar si minciuna, despre munca si lenevie, despre disciplina si indisciplina, despre constiinciozitate, li se transmit emotii si sentimente, devin sensibili la actiunile morale.

În acest sens poate fi folosita încarcatura educativa a lecturilor istorice ori geografice, dar mai ales a celor religioase.

Cunoasterea unor elementelor locale specifice, a unor personaje istorice, culturale, a faptelor si realizarilor lor îi ajuta pe copii sa înteleaga si sa pretuiasca înfaptuirile de seama ale neamului si sa capete sentimentul apartenentei nationale.

Voi prezenta în cele ce urmeaza, modul în care se pot realiza obiectivele educatiei moral-civice prin valorificarea unor elemente de istorie, geografie, religie care definesc portretul spiritual al poporului român.

Educatia moral-civica, în gradinita, se concretizeaza în activitatile de educatie pentru societate, categorie de activitate ale carei obiective prevad formarea unei conduite morale a copiilor, dar acestea nu sunt exclusive. Educatia moral-civica se realizeaza si în cadrul celorlalte categorii de activitati educative din gradinita, ele fiind complementare în realizarea obiectivelor educatiei morale.

Astfel, obiectivele cadru pentru categoria de activitate „Educatie pentru societate” sunt:

I. Cunoasterea si respectarea normelor de comportare în societate; educarea abilitatii de a intra în relatiile cu ceilalti.

II. Educarea trasaturilor pozitive de vointa si caracter si formarea unei atitudini pozitive fata de sine si fata de ceilalti.

III. Cunoasterea unor elemente de istorie, geografie, religie care definesc portretul spiritual al poporului român.

Observam ca putem operationaliza aceste obiective si folosind continuturile altor categorii de activitati specifice gradinitei: educarea limbajului, activitati matematice, educatie artistico-plastica etc.

În derularea tuturor proiectelor tematice din anul scolar se regasesc teme de o mare valoare morala;exemple:

Preview document

Educația Moral - Civică în Gradinița de Copii - Pagina 1
Educația Moral - Civică în Gradinița de Copii - Pagina 2
Educația Moral - Civică în Gradinița de Copii - Pagina 3
Educația Moral - Civică în Gradinița de Copii - Pagina 4
Educația Moral - Civică în Gradinița de Copii - Pagina 5
Educația Moral - Civică în Gradinița de Copii - Pagina 6
Educația Moral - Civică în Gradinița de Copii - Pagina 7
Educația Moral - Civică în Gradinița de Copii - Pagina 8
Educația Moral - Civică în Gradinița de Copii - Pagina 9
Educația Moral - Civică în Gradinița de Copii - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Educatia Moral - Civica in Gradinita de Copii.doc
  • Educatia Moral - Civica in Gradinita de Copii.doc

Alții au mai descărcat și

Lucrarea de grad I - educarea limbajului copilului preșcolar

ARGUMENT “Limba este întâiul mare poem al unui popor” (Lucian Balga) Nu numai în dezvoltarea istorică a omului, dar și în dezvoltarea...

Formarea conduitei moral-civică la vârsta școlară mică

ARGUMENT „Educaţia moral-civică este o componentă a educaţiei în legătură cu care se poartă unele discuţii controversate, unii autori...

Dezvoltarea personalității copilului de vârstă preșcolară

INTRODUCERE Fiecare perioada de vârsta îsi are însemnatatea ei în evolutia fiintei umane si în conturarea personalitatii, cred ca perioada...

Psihicul și Caracteristicile Acestuia

Dictonul socratic „nosce te ipsum” („cunoaste-te pe tine însuti”) reprezinta un punct de plecare în dezvoltarea ulterioara a stiintelor. Socrate,...

Handicapul de Limbaj

Constituirea logopediei Logopedia face parte si ea din sistemul stiintelor psihopedagogiei speciale si poate fi apreciata ca fiind un domeniu...

Te-ar putea interesa și

Plan de afacere - Grădinița Particulară SC Vuk SRL

I. Introducere Scurtă descriere a modelului de afacere Creşterea eficienţei personalului din România înseamnă timp investit de către angajatul...

Contribuții Metodice privind Valorificarea Conținuturilor Programei de Educație Fizică în Dezvoltarea Motricității Preșcolarului

Introducere Sănătatea, dezvoltarea fizică armonioasă constituie premise importante ale calităţilor, capacităţilor şi trăsăturilor de caracter ale...

Managementul performanței

Transformările sociale şi economice pe plan mondial şi local au produs dezechilibre majore, care au afectat în egală măsură şi mediul educaţional,...

Formarea conduitei moral-civică la vârsta școlară mică

ARGUMENT „Educaţia moral-civică este o componentă a educaţiei în legătură cu care se poartă unele discuţii controversate, unii autori...

Dezvoltarea personalității copilului de vârstă preșcolară

INTRODUCERE Fiecare perioada de vârsta îsi are însemnatatea ei în evolutia fiintei umane si în conturarea personalitatii, cred ca perioada...

Rolul locul și metodologia jocului didactic matematic în activitățile din învățământul preșcolar

Argument MOTTO: Matematica va fi limba latină a viitorului, obligatorie pentru toți oamenii de știință. Tocmai pentru că matematica permite...

Programul de stimulare psihomotrică, mijloc de educare a componentelor psihomotrice a preșcolarilor

INTRODUCERE 1. Principalele aspecte subordonate temei Psihomotricitatea este definită ca rezultat al integrării funcţiilor motrice şi mentale sub...

Studiu de fezabilitate - grădinița particulară Dumbrava Minunată

Cap. I. Descrierea generală a afacerii 1.1. Descrierea afacerii în care se doreşte să se intre Din 1880, anul în care s-a înfiinţat prima...

Ai nevoie de altceva?