Extras din proiect
Elevul a avut parte de o nastere prematura,fiind nascut la 32 saptamani.In urma tratamentelor de recuperare i-a fost afectat sistemul auditiv la una dintre urechi cu 50 %.Aceasta deficienta fiind diagnosticata corect abia la varsta de 12 ani a provocat unele lacune sau intarzieri ale dezvoltarii stadiale cognitive si psihosociale.
De la momentul diagnosticari si a utilizarii unui aparat auditiv pana in prezent elevul a inregistrat o recuperare in proportie de 70 %, procesul fiind in continua crestere.Totusi exista o proportie de 10 % care pare a fi irecuperabila Aceasta situatie este pusa pe seama incapacitatii unei dezvoltari totale sau a intarzierii anumitor stadii ca cea senzorio-motorie sau cea preoperatorie dar si anumitor perioade ca cea din copilaria mijlocie sau medie.Toate acestea cauzate de incapacitatea de a percepe in totalitate stimulii auditivi in aceste perioade definitorii.
IV. Date asupra scolaritătii
1. Situatia scolară
Clasa Sectia Media anuală OBIECTE CU
mai bune REZULTATE
mai slabe Repetentie
corijente
V 7.90 Educatie fizica Lb si Literatura Romana
VI 7 Informatica Lb straine
VII 7.10 Geografie
VIII 6.50
IX
2. Succese deosebite la concursuri:
Nu a particiat la nici un concurs.
3.Manifestări în timpul lectiei (atentie, receptivitate, participare la
discutii, frecventa si valoarea interventiei):
Elevul este in general atent si foarte atent.
Nu este activ la lectii,frecventa sa de interventie find foarte redusa
4. Modul de pregătire a lectiilor (cu regularitate, din proprie initiativă, prin efort propriu, etc):
Elevul isi pregateste lectiile in mod regulat,uneori apeland la ajutorul
mamei sau a surorilor mai mari.
5. Factori explicativi ai succesului sau insuccesului: (aptitudini, sîrguintă, interes, deprinderi de muncă, lacune în pregătirea scolară, aspiratii profesionale, starea de sănătate, conditii de mediu etc.):
Elevul poate fi clasat ca fiind mediu din punct de vedere a performantelor scolare. Factorii care explica aceasta pozitie sunt in mare parte cei care tin de acea deficienta auditiva in absenta careia elevul s’ar fi putut clasa printre elevii de succes,date fiind sarguinta si ineresul de cunoastere.
V.Integrarea socială a elevului
1. Conduita în familie:
Elevul este caracterizat de catre parinti ca fiind ascultator,atasat de parinti dar totusi independent.Se afla intr’o relatie foarte buna cu surorile lui,impreuna cu care formeaza o echipa foarte buna.
2. Conduita în scoală
a) relatiile elev-profesor (disciplinat, politicos, docil, rezervat, impertinent);
Este apreciat de majoritatea cadrelor didactice cu care a intrat in contact, ca fiind un elev politicos si disciplinat.
b) relatiile cu colegii (solidaritate, colegialitate, prietenie, rezervă, tendintă de dominare sau supunere, egoism, apreciere, influenta lui asupra colectivului);
Este un elev apreciat de majoritatea celor din colectivul clasei fiind vazut ca un baiat deosebit de altruist,sincer ,cu principii bune si stabile.Aceste calitati il fac respectat.Totusi are un grup de colegi mai apropiati,in preajma carora este dezinvolt ,cu un simt al umorului remarcabil,si impreuna cu care formeaza asa zisul „grup vesel ” al clasei.Nu este complexat de aparatul auditv ,deficienta pe seama careia glumeste adesea.Aceasta il face placut si indragit de colegi care il trateaza cu egalitate.
3. Conduita în organizatia de tineret (rol în organizatie, acceptă si îndeplineste sarcinile)
Este integrat in grupul de tineret al Bisericii Penticostale care o fregventeaza Detine rol de participant activ dar niciodata de lider.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Fisa de Caracterizare Psihopedagogica.doc