Mass - media în educație - aspecte pozitive și negative

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Psihopedagogie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 18 în total
Cuvinte : 4510
Mărime: 52.13KB (arhivat)
Publicat de: Filip Pătrașcu
Puncte necesare: 8
ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE DIN BUCUREŞTI DEPARTAMENTUL PENTRU PREGĂTIREA PERSONALULUI DIDACTIC

Cuprins

  1. Capitolul 1. Conceptul de mass-media
  2. 1.1. Terminologie şi tipologie
  3. 1.2. Funcţiile mass-media
  4. 1.3. Influenţa mass-media asupra individului
  5. Capitolul 2. Mass-media ca factor educativ
  6. 2.1. Mass-media şi educaţia permanentă
  7. 2.2. Aspecte pozitive ale mass-media în educaţie
  8. 2.3. Aspecte negative ale mass-media în educaţie
  9. Capitolul 3. Contextul si metodologia cercetarii
  10. 3.1. Obiectivele cercetării
  11. 3.2. Instrumentele cercetării
  12. 3.3. Populaţia investigată
  13. Capitolul 4. Rezultatele cercetarii
  14. 4.1. Interpretarea rezultatelor
  15. 4.2. Concluziile cercetării
  16. Concluzii
  17. Anexe
  18. Bibliografie

Extras din proiect

Introducere

Nu demult dezvoltarea societăţii depindea de industria ţării, însă în momentul de faţă acest lucru este determinat de cât de informată este societatea. Într-o societate informată, totul este în continuă mişcare şi creştere, producţia creşte, iar aceasta la rîndul său cere locuri de muncă noi. În acestă situaţie creşte nivelul de trai şi stabilitatea în societate, precum şi încrederea în ziua de mâine.

Ca urmare, tindem spre o societate informată, iar acest lucru are loc numai prin indivizi educaţi. Trecerea la o societate informată se efectuează diferit, depinzând de specificul politic, social şi cultural.

Mass-media este un factor al educaţiei, care lasă urme adînci în memoria individului. Ea poate să mărească sau să micşoreze experienţele unei persoane Într-o societate informatizată, educaţia nu trebuie să rămână în urmă. Mass- media este prezentă în cadrul societăţii prin ziare, reviste, radio, televiziune, internet, iar informaţia trebuie filtrată, deoarece nu este întotdeauna veridică. Atenţia cuvenită va ajuta să delimităm binele de rău, originalul de neoriginal. Ca urmare, este absolut necesară o instituţie care să monitorizeze informaţia expusă publicului. Aceste instituţii crează un regulament, ce impun anumite restricţii, limite, cenzuri. Rolul acestui gen de instituţie este să controleze tipul de informaţie transmis publicului larg şi să impună o anumită decentă în domeniul mass-media.

În concluzie, mass-media ne afectează profund, reprezentând o prezenţă constantă în viaţa noastră, având o universalitate pe care nici o altă instituţie nu o are, de aceea analiza modului în care mass-media afectează societatea a constituit una dintre preocupările principale ale cercetătorilor mass-media.

Capitolul 1. Conceptul de mass-media

1.1. Terminologie şi tipologie

Termenul de „mass-media” provine din asocierea cuvântului latinesc „media” ce înseamnă mijloace cu cel englezesc “mass”, ce înseamnă masă. Aşadar, conceptual de mass-media este utilizat în literatura de specialitate cu scopul de a indica suportul de difuzare şi modalitatea de transmitere a mesajelor, precum şi totalitatea organizaţiilor ce produc sau difuzează mesaje. Mass-media reprezintă, în opinia lui Ion Albulescu, „suporturi sau instrumente tehnice, care servesc la transmiterea în forme specifice a unor mesaje între profesionişti ai comunicării, reuniţi în instituţii sociale, şi marele public, constituit într-un ansamblu de indivizi izolaţi”

Opinia cu privire la mijloacele de comunicare este aceea că acestea sunt constituite din: ziare, reviste, radio, cinema, CD si CD-ROM, precum şi alte suporturi ce au ca scop transmiterea de mesaje către un număr destul de mare de receptori. Cele mai răspândite mijloace de informare sunt presa scrisă, televiziunea şi radioul. Acestea ocupă primele locuri ca popularitate, deoarece informaţia este transmisă uşor individului. Din păcate, acestea sunt şi principalele mijloace de dezinformare, pentru că informaţia greşită poate să ajungă rapid la indivizi.

1.2. Funcţiile mass-media

Înaintea apariţiei mass-media, cele care deţineau poziţii importante în transmiterea informaţiilor erau următoarele: şcoala, biserica şi familia. La început, mass-media s-a alăturat acestora, însă astăzi aceste instituţii lucrează alături de mass-media.

Principalele direcţii de influenţă a mass-media pot fi evidenţiate prin intermediul funcţiilor pe care le îndeplinesc. În general, teoreticienii comunicării de masă identifică următoarele funcţii, şi anume: informare, culturizare, socializare, de formare a opiniei publice, divertisment şi educativă

a. Funcţia de informare. În societate, mass-media semnifică una dintre cele mai utilizate surse de informaţie. Se realizează astfel circulaţia informaţiilor cu rapiditate, ajungând la un număr destul de mare de oameni. Prin intermediul mass-media, oamenii află noutăţile şi evenimentele petrecute în ultima vreme, mass-media fiind considerată un “sistem de informaţii” accesibil majorităţii oamenilor.

b. Funcţia de culturalizare. Influenţa mass-media a crescut de-a lungul timpului în societate, iar răspândirea valorilor culturale s-a realizat cu rapiditate. Mass-media dă posibilitatea unei creşteri de bunuri culturale şi stabileşte o anumită dinamică a atitudinilor, dorinţelor şi opiniilor maselor.

Preview document

Mass - media în educație - aspecte pozitive și negative - Pagina 1
Mass - media în educație - aspecte pozitive și negative - Pagina 2
Mass - media în educație - aspecte pozitive și negative - Pagina 3
Mass - media în educație - aspecte pozitive și negative - Pagina 4
Mass - media în educație - aspecte pozitive și negative - Pagina 5
Mass - media în educație - aspecte pozitive și negative - Pagina 6
Mass - media în educație - aspecte pozitive și negative - Pagina 7
Mass - media în educație - aspecte pozitive și negative - Pagina 8
Mass - media în educație - aspecte pozitive și negative - Pagina 9
Mass - media în educație - aspecte pozitive și negative - Pagina 10
Mass - media în educație - aspecte pozitive și negative - Pagina 11
Mass - media în educație - aspecte pozitive și negative - Pagina 12
Mass - media în educație - aspecte pozitive și negative - Pagina 13
Mass - media în educație - aspecte pozitive și negative - Pagina 14
Mass - media în educație - aspecte pozitive și negative - Pagina 15
Mass - media în educație - aspecte pozitive și negative - Pagina 16
Mass - media în educație - aspecte pozitive și negative - Pagina 17
Mass - media în educație - aspecte pozitive și negative - Pagina 18

Conținut arhivă zip

  • Mass - Media in Educatie - Aspecte Pozitive si Negative.doc

Alții au mai descărcat și

Alegerea carierei de către adolescenți

Introducere „ Adolescența este pasărea care zboară uneori cu capul în nori și uneori prea aproape de pământ ” (Victoria Morozan) Am optat pentru...

Psihicul și Caracteristicile Acestuia

Dictonul socratic „nosce te ipsum” („cunoaste-te pe tine însuti”) reprezinta un punct de plecare în dezvoltarea ulterioara a stiintelor. Socrate,...

Clasificarea tulburări de limbaj

II.TULBURARILE DE LIMBAJ 2.l. LIMBAJUL 2.l.l. DEFINITII Limbajul este definit cel mai adesea ca fiind activitatea psihica de comunicare intre...

Handicapul de Limbaj

Constituirea logopediei Logopedia face parte si ea din sistemul stiintelor psihopedagogiei speciale si poate fi apreciata ca fiind un domeniu...

Te-ar putea interesa și

Evanghelizare și misiune creștină în mass-media

Un pedagog contemporan spunea că este într-adevăr "un privilegiu fantastic a ne putea exprima prin cuvinte, a comunica mai ales cu ajutorul unor...

Mass media în educație - aspecte pozitive și negative

INTRODUCERE Lucrarea de faţă prezintă aspecte teoretice şi analize sociologice în domeniul pedagogiei, mai exact referitoare la relaţia dintre...

Mass-media în Educație - Aspecte Pozitive și Negative

ASPECTE INTRODUCTIVE Termenul de mass-media a rezultat prin asocierea cuvântului latinesc media (mijloace) cu cel anglezesc mass (masa). Noțunea...

Comunicare și relații publice

INTRODUCERE Trăim într-o epocă intoxicată de o publicitate zgomotoasă şi nereală făcută produselor care, cel mai adesea, nu îndeplinesc criteriile...

Mass-media în educație

1. Introducere: Mass-media este o denumire generală a tuturor mijloacelor de informare în masă. Aceste mijloace sunt variate: presa sau mijloacele...

Comunicarea în Mass-media în sistemul educațional

Lucrarea de faţă prezintă aspecte teoretice şi de natura sociologica referitoare la relaţia dintre mass-media şi educaţie. Toate acestea...

Despre Mass-Media

Termenul de “mass-media” a luat naştere din asocierea cuvântului latinesc “media” (mijloace) cu cel englezec “mass” (masă). Notiunea de “masă”...

Mass-media și influența lor

Toate eforturile unui creator de imagine se concentreaza asupra efectelor pe care acesta incearca sa le produca in procesul de comunicare. Evident,...

Ai nevoie de altceva?