INTRODUCERE REPERE CONCEPTUALE CARACTERISTICILE PROIECTULUI ETAPELE REALIZARII PROIECTULUI PROIECTUL, METODA DE EVALUARE AVANTAJELE UTILIZARII METODEI PROIECTULUI DEZAVANTAJELE UTILIZARII METODEI PROIECTULUI CONCLUZII APLICATIE PENTRU INVATAMANTUL PRESCOLAR APLICATIE PENTRU INVATAMANTUL PRIMAR BIBLIOGRAFIE
1. INTRODUCERE In practica scolara s-au imbunatatit metodele si tehnicile de evaluare in scopul realizarii unor corelatii eficiente intre predare - invatare - evaluare si pentru a atinge dezideratele propuse pentru formarea personalitatii autonome, libere si creatoare. Printre metodele complementare de evaluare care confera strategiilor de evaluare aplicate un grad ridicat de activism, prin promovarea interrelationarii si colaborarii dintre profesor si elev/student se numara si proiectul. 2. REPERE CONCEPTUALE Proiectul reprezinta o forma de evaluare complexa, ce conduce la aprecierea unor capacitati si cunostinte superioare precum: aproprierea unor metode de investigatie stiintifica (cautarea si utilizarea bibliografiei necesare, a aparatelor de laborator, a dictionarelor etc.); organizarea si sistematizarea materialului; generalizarea problemei; aplicarea solutiei la un camp mai vast de experiente; prezentarea concluziilor. (Stefanescu, 2005, p. 179). Proiectul incepe in clasa, prin definirea si intelegerea sarcinii de lucru, eventual si prin inceperea rezolvarii acesteia. Se continua acasa, pe parcursul catorva zile sau saptamani, timp in care elevul are permanent consultare cu educatorul si se incheie tot in clasa prin prezentarea, in fata colegilor, a unui raport asupra rezultatelor obtinute. Proiectul poate lua forma unei sarcini de lucru individual sau de grup. (Stefanescu, 2005, p. 179) Proiectul poate avea o conotatie teoretica, practica, constructiva, creativa. El se poate derula intr-o perioada mai mare de timp, pe secvente determinate dinainte sau structurate circumstantial. In functie de particularitatile de varsta, acesta poate sa includa si componente ludice. (Cucos, 2006, p. 386) In lucrarea Managementul clasei, M. Ionescu preciza ca proiectul este ,,un proces si in acelasi timp un produs" . Este un proces in care elevii investigheaza, descopera, prelucreaza informatii, sunt actori cu roluri multiple, experimenteaza, coopereaza etc. Este un produs care reflecta efortul individual, de grup, reprezinta expresia performantei individuale si de grup, constituie dovada implicarii personale si a interesului pentru implinirea unui parcurs colectiv . (Ionescu, 2003, p.14)
Ciobotaru, M. , Popescu, M. , Antonovici, S. ,Fenchiu, D. (2008). Aplicatii ale metodei proiectelor, Bucuresti: CD PRESS. Cucos, C. (2006). Pedagogie, Iasi: Editura Polirom Oprea, C.L. (2007). Strategii didactice interactive : repere teoretice si practice , ed. a II-a. Bucuresti: Editura Didactica si Pedagogica Potolea, D. ,Neacsu, I. , Manolescu, M. (2011). Metodologia evaluarii realizarilor scolare ale elevilor.Ghid metodologic general, Bucuresti: ERC PRESS. Stefanescu,C.(2005). Evaluarea in procesul de instructie si educatie. In Tomsa, G.(coord). Psihopedagogie prescolara si scolara,(p. 179), Bucuresti: C.N.I. ,,Coresi" S.A.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.