Predarea Artei Plastice

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Psihopedagogie
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 48 în total
Cuvinte : 9841
Mărime: 16.48MB (arhivat)
Puncte necesare: 8

Extras din proiect

Actualitatea temei.

Mai mult decât orice activităţi, activităţile incluse în domeniul “educaţie estetică” (educaţie plastică şi educaţie muzicală), constituie cadrul şi mijlocul cel mai generos de activare şi stimulare a potenţialului creativ. Arta îl pregăteşte pe copil să trăiască în frumuseţe, în armonie, să respecte frumosul şi să vibreze în faţa lui. Cuvintele, sunetele, gesturile, culorile, formele plastice sunt mijloace de exprimare, de exteriorizare a dorinţelor, a aşteptărilor, relaţiilor cu ceilalţi, a problemelor. Mijloacele artei devin pentru copil unelte autentice de rezolvare curajoasă şi cu ştiinţă a problemelor de echilibrare, de armonizare, de modelare a spaţiului în care trăieşte şi se joacă, de automodelare. Reluând ideea lui Gramsci, că arta este un educator pentru că este artă, profesorul I. Neacşu precizează: “Prin bucurie şi prin trăire, elevul va reasimila în adâncime şi înălţime frumosul şi armoniosul, prezente ca paternitate şi realitate, ca sensibilitate şi raţionalitate” [1]

Prin artă se dezvoltă sensibilitatea senzorială, dar şi cea artistică şi delicateaţea comportamentală.Sensibilitatea artistică se construieşte pe baza afectivităţii, intuiţiei şi fanteziei, în funcţie de măiestria educativă a adultului şi de caracteristicile mediului în care se formează. Deşi, determinată genetic, ea se modelează prin educaţie, pentru că “personalitatea copilului este rezultanta acţiunii conjugate a factorilor ereditari, de mediu şi de educaţie, iar ea nu se poate configura adecvat prin considerarea şi acţiunea lor paralelă” [2]

Dintre limbajele artei, limbajul plastic este cel mai apropiat şcolarului. Acest limbaj are misiunea de a echilibra şi de a armoniza relaţiile copilului cu natura, cu sine. Adultul nu va cere copilului să reproducă, să execute cu măiestrie asemănarea, până la identificare, cu înfăţişarea naturii, care oricum este, în mod permanent, alta. Dacă ar acţiona aşa, ar face din copil un inapt în ceea ce priveşte creaţia artistică, l-ar îndepărta de artă şi l-ar înstrăina de propriile posibilităţi creative.

Educația artistico-plastică a elevilor din clasele primare oferă elevilor deschidere către estetic și artistic, le descoperă caracterul cromatic al lumii, le dezvoltă rafinament în receptarea ei vizuală. Această particularitate a educației artistico-plastice impune studiul, cercetarea și organizarea unui sistem de activități de receptare artistico-plastică, conceptualizat pe o metodologie specifică, care să contribuie la dezvoltarea sensibilității artistico-plastice față de operele de artă, frumosul uman și cel al naturii.

Actualitatea cercetării este dată și de următoarele premise teoretice și praxiologice. Lumea de azi este una a informatizării. Instrumentele acesteia au instituit un nou tip de învățare și comunicare, care influențează esențial nu doar cunoașterea umană, dar și comportamentul artistic-estetic al omului. A crescut suprasolicitarea vizualității copiilor și elevilor, cauzată de utilizarea masivă a computerului și televizorului, acestea prezentând și riscuri importante, precum scăderea sensibilității percepției artistico-plastice din cauza suprasolicitării ei permanente, fără însă a fi ghidată pe anumite principii și reguli. La vârsta școlară mică, elevii se confruntă și cu o diferență de nivel și valoare în receptarea fenomenelor artistico-plastice: nu toți elevii au aceeași sensibilitate față de însușirile estetice ale operelor de artă și ale naturii, dar toți pot învăța să le perceapă pe principiile cunoașterii artistic-estetice.

Preview document

Predarea Artei Plastice - Pagina 1
Predarea Artei Plastice - Pagina 2
Predarea Artei Plastice - Pagina 3
Predarea Artei Plastice - Pagina 4
Predarea Artei Plastice - Pagina 5
Predarea Artei Plastice - Pagina 6
Predarea Artei Plastice - Pagina 7
Predarea Artei Plastice - Pagina 8
Predarea Artei Plastice - Pagina 9
Predarea Artei Plastice - Pagina 10
Predarea Artei Plastice - Pagina 11
Predarea Artei Plastice - Pagina 12
Predarea Artei Plastice - Pagina 13
Predarea Artei Plastice - Pagina 14
Predarea Artei Plastice - Pagina 15
Predarea Artei Plastice - Pagina 16
Predarea Artei Plastice - Pagina 17
Predarea Artei Plastice - Pagina 18
Predarea Artei Plastice - Pagina 19
Predarea Artei Plastice - Pagina 20
Predarea Artei Plastice - Pagina 21
Predarea Artei Plastice - Pagina 22
Predarea Artei Plastice - Pagina 23
Predarea Artei Plastice - Pagina 24
Predarea Artei Plastice - Pagina 25
Predarea Artei Plastice - Pagina 26
Predarea Artei Plastice - Pagina 27
Predarea Artei Plastice - Pagina 28
Predarea Artei Plastice - Pagina 29
Predarea Artei Plastice - Pagina 30
Predarea Artei Plastice - Pagina 31
Predarea Artei Plastice - Pagina 32
Predarea Artei Plastice - Pagina 33
Predarea Artei Plastice - Pagina 34
Predarea Artei Plastice - Pagina 35
Predarea Artei Plastice - Pagina 36
Predarea Artei Plastice - Pagina 37
Predarea Artei Plastice - Pagina 38
Predarea Artei Plastice - Pagina 39
Predarea Artei Plastice - Pagina 40
Predarea Artei Plastice - Pagina 41
Predarea Artei Plastice - Pagina 42
Predarea Artei Plastice - Pagina 43
Predarea Artei Plastice - Pagina 44
Predarea Artei Plastice - Pagina 45
Predarea Artei Plastice - Pagina 46
Predarea Artei Plastice - Pagina 47
Predarea Artei Plastice - Pagina 48

Conținut arhivă zip

  • Predarea Artei Plastice.docx

Alții au mai descărcat și

Rolul Jocurilor liber-alese în Stimularea Creativității Copilului Preșcolar

MOTTO: „Legenda Meştereului Manole ne dezvăluie esenţa creaţiei. Creaţia este legea însăşi a vieţii spirituale a omului, atacul creaţiei este...

Conținuturi specifice învățământului primar

INTRODUCERE Elevii vin la scoală ca să învețe. De aceea este important să vedem care sunt caracteristicile învățării și cum ar putea ea să se...

Studiu privind creativitatea la vârsta prescolară, în cadrul activităților artistico-plastice

ARGUMENT Educarea și stimularea creativității și expresivității prin pictură au un rol important în formarea și dezvoltarea comportamentului...

Autismul Infantil

Să fii autist nu înseamnă să fii neuman. Însă înseamnă să fii un străin. Înseamnă că ceea ce este normal pentru mine, nu este normal pentru alţi...

Psihicul și Caracteristicile Acestuia

Dictonul socratic „nosce te ipsum” („cunoaste-te pe tine însuti”) reprezinta un punct de plecare în dezvoltarea ulterioara a stiintelor. Socrate,...

Rolul imaginilor în terapia tulburărilor pervazive de personalitate

Prin sintagma Tulburări pervazive de dezvoltare, cunoscute poate mai frecvent sub denumirea de Tulburări din spectrul autist (TSA) se înţelege o...

Handicapul de Limbaj

Constituirea logopediei Logopedia face parte si ea din sistemul stiintelor psihopedagogiei speciale si poate fi apreciata ca fiind un domeniu...

Te-ar putea interesa și

Bibliografie Analitică a Memorialisticii de Detenție

Introducere Regimul comunist a stârnit controverse încă de la începuturile sale atât în Occident cât şi în rândul popoarelor aflate sub cortina...

Cultura teologică în timpul lui Constantin Brâncoveanu

INTRODUCERE Din rostul istoriografic al prezentului, Constantin Brâncoveanu revine așezat pe piedestalul marilor domnitori, care au știut să țină...

Comunismul în România

CAPITOLUL 1. COMUNISMUL IN ROMANIA 1.1.Instaurarea regimului comunist in Romania Deşi se află încă la începuturile sale, studiul regimului...

Literatura Aservită Ideologiei Comuniste

Definirea cazului Ideologia comunistă are ca punct de plecare teoria determinismului social, potrivit căreia comportamentul persoanei nu este...

Practică de specialitate - Școala de Arte Târgu Mureș

Capitolul I. Venituri bugetare 1. Prezentarea unităţi: Şcoala de Arte Tîrgu Mureş este continuatoarea Şcolii înfiinţate în anul 1908. Denumirea...

Cultura română în perioada regimului comunist

Cultura română după instaurarea comunismului Instalarea regimului comunist în România a însemnat interven¬ţia şi controlul politicului asupra...

Proiect didactic inspecție gradul I

PROIECT DE LECȚIE UNITATEA DE ÎNVĂȚĂMÂNT: Școala Gimnazială ”Mihai Viteazul” Boldești-Scăeni DATA: 24.05.2019 CLASA: pregătitoare C...

Serviciile Educaționale Publice Japoneze

Japonia este una dintre ţările cu cele mai mari rate de aflabetism din lume – aproximativ 93% dintre elevi reuşesc să fie admişi la liceu şi,...

Ai nevoie de altceva?