Program de dezvoltare a gândirii la elevii de vârstă școlară medie

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Psihopedagogie
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 14 în total
Cuvinte : 4178
Mărime: 48.79KB (arhivat)
Publicat de: Teresa Vasilescu
Puncte necesare: 6

Extras din proiect

Scopul programului:dezvoltarea gândiri la vârsta școlară medie.

Obiectivele programului:

- Dezvoltare operațiilor gândirii analiza, sinteza, comparația, generalizarea, abstractizarea;

- Dezvoltarea gândirii abstracte;

- Formarea la preadolescenți a capacitații de a evalua nivelul de gândire;

- Formarea la preadolescenți a motivației pentru dezvoltarea nivelului propriu de gândire.

Ședința nr.1

Scopul:de a îmbunătăți capacitatea de operare cu noțiunile obiectivele concrete la vârsta școlara medie.

Exercițiul nr.1:Căutarea asemănărilor.

Scopul:de a învăța elevi sa găsească momente comune intre cuvinte ce nu au legătură logica intre ele

Materiale:îmbinări a câte doua cuvinte:

- Casa - corabie

- Foarfece-masa

- Mașina-hotel

- Ac-roate

- Balon - țigara

Desfășurarea:se propune elevilor de vârsta școlara medie sa găsească cit mai multe caracteristici comune intre cuvinte. Răspunsurile pot fi standarde (de ex. Casa si corabia sunt construite de om,sunt neînsuflețite) neobișnuite imprevizibile. Îndeosebi sunt apreciate răspunsurile neordinare care ar permite observarea acestor obiecte din puncte de vedere noi.

Exercițiul 2:”Formularea unei ghicitori”

Scopul:formularea capacitații de a opera repede si clar cu caracteristicile diferite ale obiectelor ,de a le evidenția ,de a le compara si combina.

Materiale:cuvintele cu care se va opera :casa, covor, mar, cabinet,carte,urs.

Desfășurarea:se propune o discuție asupra cuvântului-cheie răspunzând la întrebările:

- Cu ce se aseamănă acest obiect?

- Prin ce se deosebește obiectul respectiv de cel cu care s-a făcut asemănător?

Se stabilește a câte 2 variante de răspuns după care urmează fixarea ghicitorii în felul următor:se colaborează răspunsurile la prima și la cea de a doua întrebare.

Ședința nr.2

Scopul:de a cerceta si dezvolta la copii capacitatea de a înțelege sensul indirect al textului aspectul subînțeles al acestuia.

Exercițiul 1:”Lunile anului”

Scopul:de a forma capacitatea de depistare a sensului unui cuvânt.

Material:denumirile populare ale lunilor anului.

Desfășurarea: se prezintă haotic denumirile populare ale lunilor anului . Copiii trebuie sa-l expună în 1-2 fraze și să-i dea denumire.

Exercițiul nr2:

Aflarea ideii principale din proverb

Scopul:cercetarea nivelul dezvoltării gândirii abstracte si a capacității de orientare a ei diferențierea judecăților.

Material:un set de proverb.

Desfășurarea: subiectului i se citește câteva proverb si i se propune sa explice sensul acestora. Apoi se întemeiază o discuție pe baza lor se desprind cuvintele și se încearcă de a reformula proverbul printr-o propoziție cu sens direct.

Ședința nr3:

Scopul:dezvoltarea la preadolescenți a capacitate de a evalua nivelul de gândire.

Preview document

Program de dezvoltare a gândirii la elevii de vârstă școlară medie - Pagina 1
Program de dezvoltare a gândirii la elevii de vârstă școlară medie - Pagina 2
Program de dezvoltare a gândirii la elevii de vârstă școlară medie - Pagina 3
Program de dezvoltare a gândirii la elevii de vârstă școlară medie - Pagina 4
Program de dezvoltare a gândirii la elevii de vârstă școlară medie - Pagina 5
Program de dezvoltare a gândirii la elevii de vârstă școlară medie - Pagina 6
Program de dezvoltare a gândirii la elevii de vârstă școlară medie - Pagina 7
Program de dezvoltare a gândirii la elevii de vârstă școlară medie - Pagina 8
Program de dezvoltare a gândirii la elevii de vârstă școlară medie - Pagina 9
Program de dezvoltare a gândirii la elevii de vârstă școlară medie - Pagina 10
Program de dezvoltare a gândirii la elevii de vârstă școlară medie - Pagina 11
Program de dezvoltare a gândirii la elevii de vârstă școlară medie - Pagina 12
Program de dezvoltare a gândirii la elevii de vârstă școlară medie - Pagina 13
Program de dezvoltare a gândirii la elevii de vârstă școlară medie - Pagina 14

Conținut arhivă zip

  • Program de dezvoltare a gandirii la elevii de varsta scolara medie.docx

Te-ar putea interesa și

Modalități de diferențiere și individualizarea activității instructiv-educative

INTRODUCERE “Copilul nu se naşte nici bun, nici rău din punct de vedere intelectual, ca şi din punct de vedere moral, ci stăpân al destinului său”...

Influența Mediului Familial Asupra Activităților Extrașcolare ale Școlarului Mic

CAPITOLUL 1 ŞCOLARUL MIC (6 – 10 ANI) Lumea şcolarului mic este alcătuită din o serie de evenimente care îl fac să fie într-o evoluţie...

Formarea Deprinderilor de Ritm Muzical la Școlarii Mici

INTRODUCERE Manifestare a frumosului artistic, muzica a fost considerată dintotdeauna un mijloc esenţial de cultivare spirituală a omului, de...

Integrarea Deficientului Mintal

ARGUMENT Moto: „Gradul de progres al unei societati se poate aproxima dupa grija pe care o manifesta pentru copiii handicapati” Sintagma...

Valea Argeșului în sectorul montan - Studiu Fizico-Geografic

INTRODUCERE În scopul evidenţierii principalelor caracteristici fizico-geografice ale zonei studiate,în lucrarea pentru susţinerea gradului...

Problematizarea în predarea cunoștințelor de climă la Geografia României

INTRODUCERE Faptul că trebuie să învăţăm toată viaţa a devenit o necesitate pentru toţi oamenii. Şi aceasta mai ales pentru învăţători a căror...

Problematica Tratării Diferențiate în Învățământul Simultan

INTRODUCERE Şcoala nu este doar un instrument de transmitere a cunoştinţelor,ci o instituţie socială în care elevul îşi formează abilităţi de...

Personalitatea copilului școlar mic

INTRODUCERE Orice copil face parte dintr-un sistem unitar consolidat fiind determinat de comuniunea precum şcoala, familia, religia etc....

Ai nevoie de altceva?