Extras din proiect
Propunător: Prof. Psihopedagogie Specială:
Școala Gimnazială Specială „Constantin Păunescu”
Data: 10.03.2021
Clasa: a VIII-a B, Deficiențe mintale severe, profunde și asociate
Aria curriculară: Limbă și comunicare
Disciplina: Citire scriere comunicare
Unitatea de învățare: Actul lexic și grafic
Subiectul lecției: „Să ne reamintim literele ”S” și ”T”!”
Tipul lecției: consolidare și aprofundare
COMPETENȚE GENERALE
1.Dezvoltarea abilităților de receptare a mesajului oral
2. Dezvoltarea abilității de exprimare orală și de comunicare independentă
3. Dezvoltarea abilității de citire corectă, în ritm propriu, a cuvintelor, a propozițiilor și textelor scurte
4. Dezvoltarea abilității de scriere corectă și lizibilă de silabe, cuvinte, propoziții, texte scurte.
COMPETENȚE SPECIFICE:
1. Învățarea sunetelor și a literelor alfabetului
2. Dezvoltarea abilităților de pronunție și citire corectă
3. Însușirea actului grafic: literele de mână și de tipar
4. Exersarea scrierii corecte, lizibile și conștiente a cuvintelor, propozițiilor simple și dezvoltate, a textelor scurte.
5. Formularea de răspunsuri legate de situații de viață, întâmplări, texte citite.
COMPETENȚE OPERAȚIONALE:
COGNITIVE
C1: să asocieze un sunet cu litera potrivită
C2: să răspundă la întrebări pe marginea unui text
C3: să identifice poziția unui sunet dat în cadrul cadrul cuvintelor date
C4: să asocieze un cuvânt cu o imagine reprezentativă
C5: să formuleze propoziții cu cuvintele date
AFECTIV-ATITUDINALE
A1: să participe activ la lecție.
PSIHO-MOTRICE
P1: să-și coordoneze activitatea oculo-motorie pentru citirea/scrierea simbolurilor grafice
ELEMENTE DE STRATEGIE DIDACTICĂ:
RESURSE:
- Procedurale: expunerea, conversația, exercițiul, explicația, observația, metoda fonetică analitico-sintetică
- Umane: 6 elevi;
- Materiale: fișe de lucru, jetoane, flipchart, markere, caiete, instrumente de scris, tablă magnetică, litere magnetice, imagini,lipici, planse cu litere
- Spațiale: sala de clasă;
- Temporale: 35 minute
- Bibliografice:
1. *** (2020), Citire, scriere, comunicare. Planificarea calendaristică și proiectarea unităților de învățare - clasa a VIII-a B, anul 2020-2021, Școala Gimnazială Specială ”Constantin Păunescu”, Tecuci
2. Celina Iordache, (2017), Vreau să citesc, Clasa pregătitoare, Aramis, București
3. Carmen Iordăchescu, „Să dezlegăm tainele abecedarului”, Carminis, București
FORME DE ORGANIZARE A ACTIVITĂȚII ELEVILOR:
- Frontală
- Individuală/ Diferențiată
- Pe grupe
EVALUARE:
- Observarea sistematică a activității și a comportamentului elevilor
- Aprecieri verbale
- Evaluare intercolegială
Preview document
Conținut arhivă zip
- Proiect citire scriere deficiente severe cls a VIII-a - Sa ne reamintim literele S si T.doc