Propunator: Prof. Psihopedagogie Speciala: Scoala Gimnaziala Speciala ,,Constantin Paunescu" Data: 10.03.2021 Clasa: a VIII-a B, Deficiente mintale severe, profunde si asociate Aria curriculara: Limba si comunicare Disciplina: Citire scriere comunicare Unitatea de invatare: Actul lexic si grafic Subiectul lectiei: ,,Sa ne reamintim literele "S" si "T"!" Tipul lectiei: consolidare si aprofundare COMPETENTE GENERALE 1.Dezvoltarea abilitatilor de receptare a mesajului oral 2. Dezvoltarea abilitatii de exprimare orala si de comunicare independenta 3. Dezvoltarea abilitatii de citire corecta, in ritm propriu, a cuvintelor, a propozitiilor si textelor scurte 4. Dezvoltarea abilitatii de scriere corecta si lizibila de silabe, cuvinte, propozitii, texte scurte. COMPETENTE SPECIFICE: 1. Invatarea sunetelor si a literelor alfabetului 2. Dezvoltarea abilitatilor de pronuntie si citire corecta 3. Insusirea actului grafic: literele de mana si de tipar 4. Exersarea scrierii corecte, lizibile si constiente a cuvintelor, propozitiilor simple si dezvoltate, a textelor scurte. 5. Formularea de raspunsuri legate de situatii de viata, intamplari, texte citite. COMPETENTE OPERATIONALE: COGNITIVE C1: sa asocieze un sunet cu litera potrivita C2: sa raspunda la intrebari pe marginea unui text C3: sa identifice pozitia unui sunet dat in cadrul cadrul cuvintelor date C4: sa asocieze un cuvant cu o imagine reprezentativa C5: sa formuleze propozitii cu cuvintele date AFECTIV-ATITUDINALE A1: sa participe activ la lectie. PSIHO-MOTRICE P1: sa-si coordoneze activitatea oculo-motorie pentru citirea/scrierea simbolurilor grafice ELEMENTE DE STRATEGIE DIDACTICA: RESURSE: - Procedurale: expunerea, conversatia, exercitiul, explicatia, observatia, metoda fonetica analitico-sintetica - Umane: 6 elevi; - Materiale: fise de lucru, jetoane, flipchart, markere, caiete, instrumente de scris, tabla magnetica, litere magnetice, imagini,lipici, planse cu litere - Spatiale: sala de clasa; - Temporale: 35 minute - Bibliografice: 1. *** (2020), Citire, scriere, comunicare. Planificarea calendaristica si proiectarea unitatilor de invatare - clasa a VIII-a B, anul 2020-2021, Scoala Gimnaziala Speciala "Constantin Paunescu", Tecuci 2. Celina Iordache, (2017), Vreau sa citesc, Clasa pregatitoare, Aramis, Bucuresti 3. Carmen Iordachescu, ,,Sa dezlegam tainele abecedarului", Carminis, Bucuresti FORME DE ORGANIZARE A ACTIVITATII ELEVILOR: - Frontala - Individuala/ Diferentiata - Pe grupe EVALUARE: - Observarea sistematica a activitatii si a comportamentului elevilor - Aprecieri verbale - Evaluare intercolegiala
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.