Proiect de activitate - Comportamentul alimentar

Proiect
9/10 (1 vot)
Domeniu: Psihopedagogie
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 10 în total
Cuvinte : 925
Mărime: 161.69KB (arhivat)
Publicat de: Gabriela B.
Puncte necesare: 6

Extras din proiect

Școala:

Data:

Ora:

Clasele: a. IX - a

Profesor consilier școlar:

Aria curriculară: Consiliere și orientare

Disciplina: Consiliere și orientare

Tema: Importanța alimentației și factorii de risc la preadolescenți și adolescenți

Subiectul: Mănânc sănătos! Cresc frumos!

Argument

În ultimii ani factorii care ne influențează sănătatea sunt din ce în ce mai nocivi și mai agresivi. Dacă poluarea ne afectează sănătatea cu sau fără voia noastră, alimentația nesănătoasă, indiferența față de artă, sedentarismul țin de noi înșine, de educația primită.

Am propus acest proiect, deoarece elevii vor părăsi băncile școlii și vor fi puși în situația de a se descurca singuri, de a-și procura bunurile de consum, inclusiv alimentele; de aceea am considerat că este absolut necesar ca ei să cunoască criteriile de selectare a unui produs alimentar, și de a adoptă un comportament sănătos privind mișcarea zilnică susținută.

Competențe generale

- Exersarea abilității de management al unui stil de viață de calitate.

Competențe specifice

- Componentele calității vieții.

Obiective operaționale

A. Înțelegerea importanței unei alimentații sănătoase

B. Clarificarea noțiunilor de: aditivi alimentari, OMG - uri, piramida nutrițională;

C. Să examineze propriile obiceiuri alimentare în funcție de vârstă, starea de sănătate si activitatea fizică;

D. Formarea unui stil de viață sănătos prin comportamentul alimentar sănătos, participarea regulată la exercițiul fizic, vizite medicale periodice, somn-relaxare etc.

E. Responsabilizarea elevilor față de propria lor sănătate

F. Dezvoltarea abilităților de lucru în echipă

Categoria de lecție: formare de priceperi și deprinderi (abilități) intelectuale

Strategia didactică:

Sistemul metodologic (resurse procedurale):

- De comunicare: conversația, brainstorming individual și de grup;

- De acțiune: exercițiul;

- De evaluare: aprecierea verbală, autoevaluarea.

Sistemul mijloacelor de învățământ (resurse materiale):

- Prezentare Power Point;

- Fișe de lucru.

Forma de organizare a activității elevilor (resurse organizatorice):

- Frontal;

- Independent;

- În grupe de 4 elevi.

Bibliografie

- Băban A., Consiliere educațională - Ghid metodologic pentru orele de dirigenție și consiliere, S.C. PSINET SRL, Cluj - Napoca, 2003;

- Ministerul Sănătății Publice: http://www.ms.ro/

- Schoolfood trust: www.schoolfoodtrust.org.uk

- European Association for the Study of Obesity:

http://www.easoobesity.org/working_groups_childhood_3.htm

Preview document

Proiect de activitate - Comportamentul alimentar - Pagina 1
Proiect de activitate - Comportamentul alimentar - Pagina 2
Proiect de activitate - Comportamentul alimentar - Pagina 3
Proiect de activitate - Comportamentul alimentar - Pagina 4
Proiect de activitate - Comportamentul alimentar - Pagina 5
Proiect de activitate - Comportamentul alimentar - Pagina 6
Proiect de activitate - Comportamentul alimentar - Pagina 7
Proiect de activitate - Comportamentul alimentar - Pagina 8
Proiect de activitate - Comportamentul alimentar - Pagina 9
Proiect de activitate - Comportamentul alimentar - Pagina 10

Conținut arhivă zip

  • Proiect de activitate - Comportamentul alimentar.docx

Alții au mai descărcat și

Psihicul și Caracteristicile Acestuia

Dictonul socratic „nosce te ipsum” („cunoaste-te pe tine însuti”) reprezinta un punct de plecare în dezvoltarea ulterioara a stiintelor. Socrate,...

Clasificarea tulburări de limbaj

II.TULBURARILE DE LIMBAJ 2.l. LIMBAJUL 2.l.l. DEFINITII Limbajul este definit cel mai adesea ca fiind activitatea psihica de comunicare intre...

Handicapul de Limbaj

Constituirea logopediei Logopedia face parte si ea din sistemul stiintelor psihopedagogiei speciale si poate fi apreciata ca fiind un domeniu...

Te-ar putea interesa și

Aspecte Privind Obținerea unui Aliment Funcțional nou pe Bază de Iaurt și Polen

ARGUMENT Industria alimentară este una dintre principalele ramuri ale economiei naționale, având ca obiect fabricarea de produse alimentare...

Program de Marketing pentru Firma Rewe Group România - Penny Market XXL Brasov

Introducere Reteaua de magazine Penny Market XXL este prezenta pe piata din Romania din anul 2001, cand a deschis primul magazin in Bucuresti. In...

Vitamine

INTRODUCERE Vitaminele reprezintă o clasă de substanţe organice extrem de heterogenă din punct de vedere structural, cu rol de biocatalizator care...

Sănătatea și nutriția alimentară a studenților

INTRODUCERE Vechea zicala conform careia: “Suntem ceea ce mancam” este in mare parte adevarata. Corpul omenesc este alcatuit din celule aranjate...

Mutatii-Tendinte în Consumul de Produse Alimentare

ARGUMENT Lucrarea „Mutaţii/tendinţe în consumul de produse alimentare” prezintă o temă de actualitate, având în vedere faptul că se constată o...

Merceologia Laptelui de Consum

1.Sortimentul şi valoarea de întrebuinţare a produsului Pana la sfarsitul secolului al XIX-lea laptele si produsele lactate au constituit circa...

Dobândirea unui Stil de Viață Sănătos al Elevilor

1. DESCRIERE SUMARĂ A PROIECTULUI TITLUL PROIECTULUI: “Dobândirea unui stil de viaţă sănătos al elevilor prin intermediul acţiunilor de...

Modernizarea parcului și grădinii zoologice

Obiective Obiectele generale: -Modernizarea parcului si gradini zoologice; -Cunoasterea, protejarea si punerea in valoare a patrimoniului...

Ai nevoie de altceva?