Extras din proiect
Propunător:
Data: 02.VI.2012
Clasa: A V-A
Obiectul: Limba și Literatura Română
Subiectul lecției: Numeralul.Felul numeralelor.Scrierea corectă a numeralelor
Tipul lecției: Însușire de noi cunoștințe
Timp estimativ: 50 minute
Resurse educaționale: Limba şi literatura română, manual pentru clasa a V-a, Ed. All Educational, Bucureşti, 2001
Obiective operaționale:
a.) Cognitive: la sfîrșitul lecției toți elevii vor fi capabili să:
1.) Să cunoască definiția numeralului;
2.) Să identifice numeralul în textul scris și în utilizarea orală;
3.) Să delimiteze tipul de numeral în diferite contexte;
4.) Să recunoască formele diferite după gen ale numeralelor;
5.) Să facă distincția în formare între numeralele simple si numeralele compuse;
6.) Să pronunțe și să scrie corect formele numeralelor compuse.
Desfășurarea lecției
Evenimente instrucționale Activitatea profesorului Activitatea elevilor Metode si procedee de învățare
1.Momentul organizatoric Profesorul face prezența, face liniște și pregătește materialele necesare pentru desfășurarea lecției. Elevii fac liniște, deschid manualele și caietele.
2.Reactualizarea noțiunilor anterioare Profesorul verifică temele, făcînd notițe pe caiete și arătînd elevilor ce anume au greșit în redactarea temelor.
Elevii ascultă și-și
recunosc greșelile. Conversația
3.Anunțarea subiectului lecției și a obiectivelor operaționale Profesorul aduce la cunoștință elevilor că vor trece la o nouă parte de vorbire, și anume,numeralul.La sfîrșitul lecției, aceștia vor fi capabili să dea definiția numeralului, să îl identifice în context, să îl clasifice, să deosebească formele acestuia după gen, să distingă formarea corectă a numeralelor simple și a celor compuse și să scrie și să pronunțe corect formele celor din urmă. Elevii ascultă cu deosebită atenție. Conversația
4.Desfășurarea lecției-predarea propriu-zisă Profesorul întreabă elevii despre datele în care s-au născut, numărul de elevi din clasă, cîți elevi din clasă sînt baieți și cîți sînt fete.
Profesorul cere elevilor să observe că au folosit indeosebi numere în formularea raspunsurilor și le spune că acestea sînt numerale ca parte de vorbire, dîndu-le definiția( ,,numeralul este partea de vorbire care exprimă un număr sau ordinea obiectelor prin numărare’’.
Profesorul le cere elevilor să identifice numeralele în textele din manual si să observe diferențele dintre acestea în formare și ca înțeles.
Profesorul le dictează elevilor clasificarea numeralelor: în simple( doi, zece), și/sau compuse( unsprezece, douăzeci și doi), ordinale( al treilea, al zecelea) și/sau cardinale(doi, nouă), cu exemple clare în contextele din manual.
În continuare, profesorul le va explica diferența de gen: masculin(doi), și/sau feminin(două), scoțînd în evidență totodată și acordul în gen între substantivul ce determină numeralul și numeralul propriu-zis( doi cai și nu două cai, a cincea elevă și nu al cincilea elevă), după care le cere acestora să își noteze.
Profesorul le arată elevilor cum se scriu corect numeralele compuse( patru+zeci+și+doi și nu patrujdoi), în plus acesta face și exerciții de pronunțare corectă a numeralelor compuse( paisprezece și nu paișpe, șaptesprezece și nu șaptișpe).
Elevii răspund întrebărilor profesorului.
Elevii își notează în caiete definiția numeralului,
Elevii deschid manualul și identifică numeralele din contexte, observînd diferențele de sens și de formare.
Elevii își notează clasificarea numeralelor și observă textele din manual în care apar tipurile de numerale.
Elevii sînt atenți la explicațiile profesorului și își notează cînd li se dictează.
Elevii ascultă și fac exerciții de pronunțare corect, în cor, după exemplu profesorului, apoi individual. Conversația
Conversația, explicația și dictarea
Exercițiul și explicația
Dictarea și explicația după exemplul din manual
Explicația și dictarea
Conversația.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Proiect de Lectie - Numeralul
- Proiect de Lectie - Evaluare Numeralul.doc
- Proiect de Lectie - Numeralul.doc