Apocalipsa Sfantului Ioan

Cuprins proiect Cum descarc?

Introducere 
definirea termenului de Apocalipsa (??????????)
autorul, motivele, scopul, destinatarii, locul, caracteristicile si planul scrierii
Cuprinsul capitolului XXI in cateva cuvinte
Capitolul XXI 
* A. Noua creatie- Salasluirea lui Dumnezeu impreunacu oamenii (21, 1-8 * B. Mireasa Mielului- Noul Ierusalim (21, 9-27)
a. Slava cetatii sfinte- Stalpii si temeliile lo
b. Stralucirea si dimensiunile uriase ale cetatii Ierusalimului (21, 15- 21) c. Dumnezeu este templul si soarele noii cetati (21, 22- 27)
Capitolul XXII
d. Viata in cetatea lui Dumnezeu (22, 1- 5)
e. Epilog (22, 6- 20)
Concluzii
Bibliografie


Extras din proiect Cum descarc?

Introducere
Ultima carte a Noului Testament este o carte cu continut profetic, numita "Apocalipsa Sfantului Apostol si Evanghelist Ioan". Cuvantul "apocalips"-??????????- inseamna descoperire.
" Apocalipsa Sfantului Ioan este scrierea in care se arata descoperirea Mantuitorului nostru facuta Apostolului Ioan spre a o face cunoscuta crestinilor." 
Dupa o serie de carti istorice si didactice in care se istoriseste despre viata si invatatura Mantuitorului, despre raspandirea crestinismului in lume, despre organizarea bisericii si interpretarea invataturii domnului Hristos, urmeaza o carte in care se vorbeste despre confruntarea bisericii cu adversitatile lumii si despre izbanda sa finala. Autorul este Sfantul Apostol Ioan fiul lui Zevedeu si fratele Sfantului Apostol Iacov. Marturii externe ne furnizeaza traditia bisericii chiar din primele veacuri. Papia ucenicul Sfantului Ioan si episcop de Ierapole din Frigia recunoaste Apocalipsa si isi intemeiaza pe ea invatatura sa hiliasta. Recunoaste autenticitatea si Policarp al Smirnei, Sfantul Iustin Martirul, Teofil de Antiohia, Sfantul Irineu, Clement Alexandrinul si Origen. Incepand cu secolul al- III-lea preotul Caiu din Roma ii atribuie Apocalipsa ucenicului Cerint, iar Dionisie al Alexandriei in lupta cu episcopul Nepos, care era hiliast, afirma ca scrierea aceasta ar fi a unui oarecare preot Ioan. Din aceasta cauza nici Chiril al Ierusalimului nu o include in canonul 60 al cartilor canonice. Incepand insa cu Sfantul Atanasie cel Mare lucrurile se normalizeaza si toti Sfintii Parinti si scriitori bisericesti o socotesc autentica. Si din cuprinsul cartii se constata faptul ca Apocalipsa este a Sfantului Ioan Evanghelistul caci autorul se numeste chiar de la inceputul scrierii ca fiind Ioan, robul lui Hristos (1, 1, 4, 9) si (12, 8), intelegandu-se ca este vorba de Apostolul si Evanghelistul Ioan. 
Din comparatia cuprinsului si stilului Apocalipsei cu cel al Evangheliei a- IV-a se observa o foarte mare asemanare; in ambele scrieri Domnul Iisus Hristos, Cuvantul intrupat, este infatisat drept colaboratorul lui Dumnezeu la facerea lumii; ca mielul lui Dumnezeu ce s-a jerfit pentru neamul omenesc, singurul mijlocitor intre Dumnezeu si om, judecator al celor vazute si nevazute. In ambele se observa antiteza dintre Hristos si satan, dintre Hristos si Antihrist. Si in Apocalipsa si in Evanghelie sunt expresii si simboluri identice: Cuvant, Miel, Fiul Omului, Pastor, Viata, Lumina, Adevar. Evident intre ele exista si deosebiri ca doctrina, ca limbaj datorita faptului ca una este carte istorica ce expune fapte si invataturi si cealalta este profetica, care expune fapte prin simboluri si viziuni.
Motivele. Apostolul Ioan este exilat in insula Patmos din Marea Egee, in timpul imparatului Diocletian, care intreprinde o crunta persecutie impotriva crestinismului. Sfantul Ioan este trimis acolo pentru a-l izola de pastoritii sai si unde erau trimisi cei socotiti dusmani periculosi ai statului. Era foarte ingrijorat de soarta fiilor sai duhovnicesti, de persecutiile ce se indreptau impotriva lor, de descurajare unora, de delasarea altora, de influentele nefaste ale mediului inconjurator si de unele obiceiuri rele. Din aceasta cauza are o descoperire cereasca asupra situatiei bisericii in lume, a ceea ce a fost, ce este si ce va fi, cu obligatia de la Domnul Hristos de a le scrie si trimite celor sapte biserici din Asia. 
"Ceea ce vezi scrie in carte si trimite celor sapte biserici: la Efes, si la Smirna, si la Pergam, si la Tiatira, si la Sardes, si la Filadelfia, si la Laodiceea." (1, 11)
Scopul scrierii sale este de a incuraja si a intari in credinta pe cei slabi, de a mustra ratacitii, de a ameninta cu pedeapsa dumnezeiasca pe adversarii bisericii aratandu-le tuturor ca va iesi biruitor crestinismul cu toate adversitatile pe care le va intampina.
Destinatarii sunt, conducatorii bisericilor mai sus amintite. Scrierea este dusa in fiecare localitate de catre un curier, care trecea pe la bisericile respective, lasand cate o copie dupa manuscris.
Locul scrierii dupa parerea majoritatii exegetilor este cel indicat in carte (1, 9) "... fost-am in insula ce se cheama Patmos, pentru cuvantul lui Dumnezeu si pentru marturia lui Iisus.", iar timpul catre sfarsitul domniei lui Domitian (95-96).
Caracteristici. Apocalipsa fiind o carte profetica are o limba si un stil deosebit, care trebuie avute in vedere, pentru aflarea sensului just. Aici predomina simbolul, metafora, parabola si alegoria. "Simbolismul cifrelor si numerelor este foarte mare: numarul unu evoca unitatea Fiintei divine; cifra doi inseamna cele doua firi ale Mantuitorului; trei, persoanele Sfintei Treimi; patru, cele patru puncte cardinale; sapte, zilele saptamanii dar mai simbolizeaza si desavarsirea; sase, inseamna imperfectul; 666 maximum de rautate; trei si jumatate semnifica o durata scurta; o suta, o cantitate nu prea mare; o mie, o multime nesfarsita, o durata nelimitata; 12 aminteste de cele 12 semintii ale lui Israel, cei 12 apostoli ai Mantuitorului si preinchipuie tot neamul omenesc" .
In Apocalipsa adversarii sunt aratati prin animale salbatice, monstri marini sau pamantesti, institutiile anticrestine prin madularele acestor fiare. Apocalipsa a fost interpretata in decursul timpului diferit de exegeti. Unii au socotit ca evenimentele din cuprinsul ei se refera exclusiv la ultima perioada a istoriei lumii, la faptele ce vor surveni la sfarsitul veacurilor: interpretarea se numeste eshatologica. Altii vad in Apocalipsa o suma de legende si mituri; crestine, egiptene, iraniene:interpretarea se numeste mitologica. Alti interpreti vad in evenimentele din scrierea Sfantului Ioan numai fapte si intamplari petrecute in trecutul bisericii, lupta care s-a dat intre crestinism si paganism, care s-a soldat cu biruinta credintei crestine: sistemul istoriei contemporane. Adica, Apocalipsa infatiseaza evenimentele timpului sau. Sistemul istoriei universale , vede in Apocalipsa o descriere mare, a intregii istorii universale referitoare la starea ei religioasa. 
Planul. Apocalipsa cuprinde 22 de capitole si se imparte in doua parti:
Partea I (cap. 1-3) este precedata de un prolog (cap.1 1-8) s-ar putea intitula Scrisorile catre Biserici, caci cuprinde un numar de 7 epistole adresate bisericilor din Asia prin care se lauda sau mustra viata crestinilor din aceste comunitati. Mantuitorul apare ca un profet si invatator care indeamna, lauda si mustra. 
Partea a II a se incheie cu un epilog (12, 6-12), se mai poate numi Cartea viziunilor, caci sub forma a 7 viziuni, Apostolul expune ceea ce se va intampla in viitor. Mantuitorul apare sub simbolul mielului jertfit si slavit, care sustine biserica si pe crestini prin toate adversitatile iar la sfarsit apare biruitor.
Partea a II a se imparte la randul ei in doua sectii: sectia I (cap.IV-IX), incepe cu o viziune inaugurala unde se arata maretia lui Dumnezeu si puterea data Fiului spre a pedepsi pe persecutorii Sai printr-o serie de nenorociri, descrise prin sapte peceti si sapte trambite. 
Sectia a II a (cap.XII-XXII), este o reluare si dezvoltare a evenimentelor din prima parte, imbratisand toata istoria omenirii, incepand de la nasterea Mantuitorului si pana la judecata finala cu referiri precise la Imperiul Roman, la Roma, Babilon, la influenta lui satan de la sfarsitul veacurilor si la distrugerea lui, la Parusia Domnului si fericirea celor drepti.


Fisiere in arhiva (1):

  • Apocalipsa Sfantului Ioan.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!