Cultura in Afaceri si Religiile Lumii

Cuprins proiect Cum descarc?

1. Introducere
1.1 Factori care influenteaza cultura
i. Familia
ii. Educatia
iii. Atitudini asupra timpului
iv. Dimensiuni Culturale
v. Religia
2. Islamismul
3. Budismul/Hinduismul
4. Iudaismul
5. Crestinismul


Extras din proiect Cum descarc?

INTRODUCERE 
Una dintre cele mai dificile sarcini ale unui om de afaceri care actioneaza intr-un cadru global este aceea de a intelege influentele culturale care afecteaza afacerile lor. In practica, cativa factori lucreaza intotdeauna in mod simultan si este extrem de dificil sa izolezi unul dintre ei. Frecvent, diferentele culturale au fost gasite vinovate pentru orice diferenta notabila dintre tari. Dar aceste diferente rezulta din credintele religioase, din structura societatii sau pur si simplu di seturi diferite de legi?
FAMILIA
Rolul familiei variaza de la cultura la cultura, asa cum si rolurile membrilor familiei variaza. Printre culturi, gasim diferente in dimensiunea familiei, in anjagarea femeii, precum si in alti factori de interes pentru un om de afaceri. Companiile familiarizate cu interactiuniile cu familiile dintr-o societate nu se pot astepta sa gaseasca acelasi tipar si in alta parte.
Procentul populatiei feminine din totalul fortei de munca
Brazilia 35
Chile 33
China 45
Franta 45
India 32
Japonia 41
Mexic 33
Pakistan 28
Suedia 48
SUA 46
In SUA exista un trend catre dizolvarea familiei traditionale. Cu oameni ce se castaoresc din ce in ce mai tarziua si divorteaza tot mai des, familia tipica formata dintr-un tata, o mama si copii a devenit din ce in ce mai putin comuna. Mai recent, un trend similar din Europa de Vest a avut ca si consecinta un numar in crestere al gospodariilor chiar si in tarile unde populatia este in descrestere.
In multe societati, in particular in Asia si in America Latina, rolul barbatului ca si cap al familiei ramane pronuntat. Unele culturi inca incurajeaza nasterea barbatilor in defavoarea celei a femeilor. In multe culturi, 105 baieti se nasc la fiecare 100 de fete. Dar in China numarul baietilor la 100 de fete este de 118.5, iar in Coreea de Sud 116. Aceasta dominare masculina coincide cu o mai mica rata de particopare a femeilor la forta de munca din afara casei. Aceasta situatie rezulta intr-un venit mai mic pe familie. In multe tari din Europa de Est si in Germania, un copil pe familie devine rapid o regula, in timp ce familiile din multe tari in dezvoltare sunt inca mari dupa standardele vestice.
Familiile extinse
Pentru multe culturi, familia extinsa- inclusiv bunici, rude etc.- are o mare importanta. In SUA, parintii in varsta de obicei locuiesc singuri, fie in intr-o casa a carei proprietari sunt, in complexe pentru cei in varsta sau in azile pentru batrani. In tari cu un nivel al venitului scazut si in zonele rurale, familia extinsa inca joaca un rol major., in continuare crescand marimea unei gospodarii obisnuite. In China, 67% dintre parntii cu copii adulti locuiesc cu unul dintre copii lor, si 80% dintre acestia intra in contact cu copii lor cel putin o data pe saptamana.
In afara familei
Multe societati apreciaza si promoveaza o puternica legatura cu familia. Unele culturi, cum este aceea a Italiei de Sud, pun accentul pe relatia cu familia pana chiar la excluderea celorlalti. In aceste societati cu incredere scazuta, increderea este extinsa doar la membri apropiati ai familiei.
Relatiile de afaceri se fac pe incredere. Daca increderea nu se extinde dincolo de familie, afacerile trebuie sa ramana in familie. Din acest motiv, Italia de Sud ramane una dintre cele mai sarace zone din Europa de vest.
Germania, Japonia si SUA sunt toate foarte diferite in multe aspecte ce privesc cultura. Cu toate astea, cele trei sunt considereate societati cu incredere ridicata. Toate impart o istorie a asocierilor voluntare- civice, religioase si de afaceri- care se extind dincolo de familie. Aceasta istorie a asocierilor cu membri din afara familiei pentru a indeplini scopuri comune i-a invatat pe oameni ca pot avea incredere in ceilalti cu care nu au legaturi de sange.
EDUCATIA
Educatia modeleaza conceptiile, dorintele si motivatiile oamenilor. Considerand faptul ca sistemul eduacational difera in functie de tara, ne putem astepta la diferente printre oamenii ficarei tari. Totusi, pe langa faptul ca educatia afecteaza intr-o economie potentialii consumatori, ea formeaza si potentialii angajati pentru o companie straina si pentru comunitate de afaceri in mare.
Niveluri de participare
In SUA, educatia obligatorie se incheie la varsta de 16 ani. In mod teoretic toti studentii care obtin o diploma de liceu raman in scoala pana la varsta de 18. In liceu, aproximativ 25% iau cursuri de pregatire vocationala. Dupa liceu, studentii fie urmeaza o universitate sau isi gasesc de lucru. Aproape jumatate din absolventii de liceu aleg sa urmeze o universitate.
Acest exemplu nu este impartit de toate tarile. Multi studenti europeni merg la scoala doar pana la varsta de 16 ani. Apoi urmeaza un program de internship. Acesta este in mod particular cazul Germaniei, unde astfel de programe exista pentru aproximativ 450 de categorii de joburi. Doar 30% din germani termina o universitate. In Marea Britanie, majoritatea tinerilor se angajeaza direct si urmeaza un training in timpul jobului.
Chiar si cu niveluri similare de participare in educatia secundara, atitudini in ceea ce priveste cantitatea si calitatea educatiei pot diferi.
In medie, fiecare an suplimentar de scoala rezulta intr-un castig suplimentar pe an de la 5 pana la 15%.


Fisiere in arhiva (1):

  • Cultura in Afaceri si Religiile Lumii.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!