Iisus Hristos ca Arhiereu Dupa Sfanta Scriptura

Cuprins proiect Cum descarc?

CUPRINS 1
I. INTRUPAREA FIULUI LUI DUMNEZEU SI RELATIA LUI CU ISTORIA SI COSMOSUL 2
A. REVELAREA TATALUI PRIN FIUL 4
B. FIUL - CHIPUL TATALUI SI STRALUCIREA SLAVEI LUI 9
A. DEMNITATEA FIULUI DE CREATOR SI STAPAN AL CREATIEI 18
B. IISUS HRISTOS - DUMNEZEU ADEVARAT SI OM ADEVARAT - PREMISA A ARHIERIEI SALE 23
II. IISUS HRISTOS - ARHIEREU VESNIC 27
HRISTOS SI MELCHISEDEC - PROTOTIPUL ARHIERIEI VESNICE 27
BIBLIOGRAFIE 36


Extras din proiect Cum descarc?

I. INTRUPAREA FIULUI LUI DUMNEZEU SI RELATIA LUI CU ISTORIA SI COSMOSUL
Epistola catre Evrei incepe cu un Prolog (1, 1 - 4), de o inegalabila factura teologica si stilistica, al carui continut defineste, cat se poate de clar, pozitia actuala a Fiului lui Dumnezeu, oferind in numai opt propozitii, Persoanei si misiunii lui Iisus Hristos, ca Fiu, o prezentare, care prin bogatia sa teologica, exegetica ocupa un loc unic in Noul Testament 
Ca Fiu si expresie absoluta a fiintei Tatalui (1, 3) asa cum e prezentat in prolog, Iisus Hristos este Revelatia prin excelenta; El este superior profetilor si ingerilor precum si lui Moise, care au fost numai intermediari ai Revelatiei si ai Legii data de Dumnezeu poporului Sau (1,1 - 4,13). Ca Dumnezeu - Om, El e Preot fara pata si desavarsit, compatimitor si credincios, a Carui jertfa are o valoare infinit mai mare decat toate cele savarsite impreuna, odinioara, in cadrul cultului vechi, de preotii semintiei lui Levi (4,14 - 10,18). Astfel, Noul Legamant este Cuvantul lui Dumnezeu transmis direct prin Fiul, superior intru toate celui vechi, care i se substituie.
Ideea dominata a prologului este marea drama a istoriei revelatiei si a mantuirii, in centrul careia se gaseste Persoana lui Iisus Hristos : El se afla in relatii transcendente cu Dumnezeu Tatal, participa la crearea lumii, ocupa un loc privilegiat si definitiv in revelatie, curatind, prin jertfa Sa, omenirea de pacate, mantuind-o 
Aceste multiple aspecte ale fiintei Fiului si diversele faze rolului Sau cosmic si istoric, ar putea fi grupate in trei idei principale. Atat in raport cu oamenii, cat si cu Dumnezeu, Hristos Se reprezinta: 1. - cu atributele unui profet, vorbind in numele lui Dumnezeu: 2. - a unui imparat ceresc, Care sade de-a dreapta Tatalui si 3. - cu ale unui preot, care savarseste lucrarea sacerdotala prin excelenta: iertarea sau stergerea pacatelor omenirii.
Faptul ca autorul incepe epistola cu un Prolog, care are in centru Persoana lui Iisus Hristos, in calitatea sa de Dumnezeu adevarat, reliefata prin atributele definitorii ale fiintei dumnezeirii Tatalui, nu este deloc intamplator. Tinta sa era a prezenta lucrarea mantuitoare a lui Iisus Hristos in calitatea sa de Arhiereu si efectul ei asupra omenirii, nu numai sub aspectul sau temporar, cat mai ales sub aspectul ei vesnic, netrecator, adica de a-L prezenta pe Iisus Hristos, nu numai Arhiereu pamantesc, cat mai ales Arhiereu Mare ceresc, vesnic, mijlocind pururi pentru noi, continuand slujirea sa arhiereasca la altarul cel ceresc, vesnic.
Acest lucru nu-l putea realiza autorul decat aratand de la inceput ca cel ce urma a se jertfi pentru noi nu era un simplu arhiereu pamantesc, asemanator arhiereilor Legii vechi, ci era in primul rand un Mesia - Arhiereu, superior oricarei creaturi, de aici decurgand efectul vesnic al slujirii Sale arhieresti unice 
In acest mod creeaza autorul baza viitoarei sale expuneri despre Iisus Hristos Arhiereu Mare vesnic, slujirea sa si unicitatea jertfei Sale. Acesta e si motivul pentru care s-a acordat in lucrarea Prologului, o atentie deosebita. 
1. REVELAREA TATALUI PRIN FIUL
Inca din primele versete se poate intui directia in care autorul isi indreapta accentul temei sale. Afirmatiile despre Dumnezeu (1,1) si despre ,,vorbirea lui Dumnezeu (Tatal) prin Fiul" (1, 2), sunt polarizate treptat spre accentuarea ,,Fiului", trecandu-se astfel de la teologie, chiar din primele versete spre hristologie si, potrivit cu aceasta, interesul indreptandu-se, inainte de toate, spre ,,titlurile Fiului", incepand cu (cel de) (Fiul) (1,2) Succesiunea de exprimari in parti de propozitie relative si participiale, in versetele 1,2 b - 4, nu reprezinta nimic altceva, decat un comentariu asupra titlului din versetul 1,2 a. In acest verset se comenteaza si se precizeaza semnificatia faptului vorbirii lui Dumnezeu ,,prin Fiul" eshatologic - definitiv o data pentru totdeauna. Astfel, chiar in versetul 1,3 al Exordiului Epistolei este exprimata tema fundamentala, privita dintr-un unghi hristologic-soteriologic, si care urmeaza a fi dezvoltata in amanunt in partea centrala a epistolei (8,1 - 10,18).


Fisiere in arhiva (1):

  • Iisus Hristos ca Arhiereu Dupa Sfanta Scriptura.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!