Extras din proiect
Clasa: a V - a
Data: 22.11.2018
Disciplina: Religie ortodoxă
Unitatea de învățare: Dumnezeu Se face cunoscut omului
Lecția: Moise, omul care a vorbit cu Dumnezeu
Tipul de lecție: mixtă
Locul de desfășurare: sala de clasă
Scopul lecției: dobândirea unor cunoștințe despre Moise și importanța lui în istoria Vechiului Testament
Competențe generale:
1. Utilizarea conceptelor specifice religiei proprii, în conexiune cu diferite manifestări ale credinței
2. Manifestarea unui comportament moral, în viața personală și în societate, în acord cu valorile religioase
3. Raportarea experiențelor din viața de zi cu zi la principiile religioase, cu respectarea identității și diversității religioase
Competențe specifice:
1.1. Explicarea rolului personalităților din Vechiul Testament în devenirea umanității/istoria mântuirii
1.2. Identificarea mesajului moral-religios din texte sau suporturi expresive date (biblice, religioase, literare, plastice, istorice)
2.1. Exprimarea unor aprecieri personale privind semnificația morală a comportamentului persoanelor din textele studiate
2.2. Selectarea unor reguli de comportament moral-religios din diferite contexte de viață, din perspectiva unor criterii date
3.1. Evidențierea unor elemente definitorii ale propriei identități religioase
3.2. Identificarea unor responsabilități față de sine și față de comunitate, după repere date, prin raportare la valorile moral-religioase
Elemente de competență derivată:
La sfârșitul lecției, toți elevii vor fi capabili:
CD1 - să cunoască aspecte semnificative din viața lui Moise;
CD2 - să înțeleagă importanța misiunii la care a fost chemat de Dumnezeu;
CD3 - să înțeleagă rolul său ca profet în păstrarea credinței în Dumnezeu;
CD4 - să conștientizeze importanța credinței în viața de zi cu zi;
CD5 - să știe că purtarea de grijă a lui Dumnezeu față de fiii săi este neîntreruptă.
Strategia didactică
1. Metode și procedee: conversația, metoda exploziei stelare, exercițiul, explicația, povestirea, lectura, observarea dirijată, meditația religioasă.
2. Mijloace de învățământ: Sfânta Scriptură, Manual clasa a V-a, material ppt., film, videoproiector;
3. Forme de organizare a activității: activitate frontală si activitate individuala
Resurse:
Oficiale:
1. Programa școlară pentru disciplina Religie ortodoxă, aprobată prin O.M.3393 din 28. 02.2017, pentru clasa a V-a;
2. Planificarea calendaristică orientativă, clasa a V-a;
3. Unitatea de învățare
Temporale:
număr de lecții - 1 oră
durata - 50 min
Bibliografie
1. Biblia sau Sfânta Scriptură, Editura Institutului Biblic și de Misiune al Bisericii Ortodoxe Române, București 1982.
2. Cucoș, Constantin, Educația religioasă, Editura „Polirom", lași, 1999.
3. Cucoș, Constantin (coordonator), Psihopedagogie pentru examene de definitivare și grade didactice, Editura „Polirom", lași, 1998.
4. Șebu, Pr. Prof. Univ. Dr. Sebastian, Opriș, Dorin, Opriș, Monica, Metodica predării religiei, Editura „Reîntregirea", Alba lulia, 2000.
5. Benga, Cristina, Ciachir Aurora, Ghițiu Mihaela, Manual de Religie ortodoxă, Ed. Corint, București, 2017
Preview document
Conținut arhivă zip
- Plan de lectie - Moise, omul care a vorbit cu Dumnezeu.doc