Preotia, Slujire si Misiune

Extras din proiect Cum descarc?

Slujire si preotie in Biserica :
Demnitatea slujirii preotesti:
In variatele ei forme de manifestare, viata crestina reprezinta o reflectare a relatiilor intratrinitare; orice argumentare a unui aspect sau altul al vietii teologice, conduce invariabil la a folosi drept model Sfanta Treime care devine modelul vietii pamantesti dupa chipul careia a fost plamadita fiinta umana. Indubitabil, motivatia oricarei actiuni a lui Dumnezeu spre om ca fapt istoric sau generic, precum si mandatul comuniunii naturii umane unice, este iubirea.
o Legatura fireasca, naturala dintre slujire si preotie, asa cum este aratata in cuvantul revelat al Sfintei Scripturi, este importanta pentru intelegerea corecta a rolului mantuitor al Bisericii, Trupul lui Cristos. De-a lungul timpurilor, mai vechi si mai noi, legatura aceasta a fost uneori gresit inteleasa sau interpretata, dupa diverse iscodiri ale mintii veacurilor trecatoare. Fara a numi aceste interpretari gresite, cred ca se poate spune, pe temelia faptelor istorice, ca voia intemeietorului Bisericii a fost uneori asa de mult intunecata, incat lumina mantuirii a stralucit numai datorita faptului ca Dumnezeu este credincios promisiunii, este drept si este milostiv. Caci asa spune Dumnezeu prin gura psalmistului: "Nici nu voi rupe legamantul Meu si cele ce ies din buzele Mele nu le voi schimba" (Psalm 88, 34).
In Sfanta Scriptura realitatea slujirii este exprimata prin termeni diversi, dar aproape sinonimi. 
- Inchinare: termenul are continut liturgic prin excelenta. De aceea inchinarea sugereaza ideea de transcendenta si intentia celui ce se inchina de a se apropia si chiar de a se uni cu cel transcendent, adica cu Dumnezeu. "Duh este Dumnezeu - spune Mantuitorul Cristos in convorbirea cu samarineanca - si cei ce I se inchina trebuie sa I se inchine in duh si adevar" (Ioan 4, 24).
- Ascultarea : este supunerea fiintei tale, vointei altei persoane. In Biserica crestina aceasta inseamna indeplinirea vointei si poruncilor lui Dumnezeu. Potrivit traditiei iudaice, preluata de Noul Testament, ascultarea vine din simtul auzului, dar si din autoritatea celui ce ti se adreseaza prin cuvant, adica Dumnezeu. "Urechi au si nu vor auzi" (Psalm 113, 14). Acesta este intelesul cuvintelor Mantuitorului: "cel ce are urechi de auzit sa auda" (Matei 11,15).
- Slujirea : este orice activitate desfasurata in favoarea altuia. In Noul Testament, aceasta inseamna : slujirea liturgica la altar, alte acte religioase sau de pietate crestina, slujirea filantropica, slujirea in sens social, lumesc, munca manuala, slujire militara. Slujirea este termenul cu un cuprins bogat, divers, si care exprima cel mai bine vointa Mantuitorului in legatura cu tipul de relatii care trebuie sa existe intre membrii Bisericii, in calatoria lor catre imparatia lui Dumnezeu. Slujirea este ceea ce contribuie la omogenizarea relatiei ecleziale, si cea care determina si legitimeaza aceasta relatie ecleziala. Relatia ecleziala se naste in Biserica, adica in Cristos si in Duhul, caci Biserica este Trupul lui Cristos si locasul harului Duhului Sfant, dar nu se sfarseste in Biserica, inteleasa in sens institutional sau ca localizare: "Dumnezeu nu da Duhul cu masura" (Ioan 3, 34). Slujirea se extinde prin Biserica, si ca o consecinta a ei, dincolo de Biserica, in biserica cea mare a creatiei lui Dumnezeu: "Unde ma voi duce de la Duhul Tau si de la fata Ta unde voi fugi ?"(Psalm 138, 7). De aceea slujirea este vocatia crestina a creatiei lui Dumnezeu.
Slujirea este daruirea fiintei tale lui Dumnezeu si Evangheliei Lui, si in linie orizontala, semenului tau. Aceasta a insemnat pentru acele vremuri un fel de revolutie, revolutia Mantuitorului Cristos. Sigur, nu o revolutie sociala, caci Mantuitorul Cristos spune clar: "Imparatia Mea nu este din lumea aceasta" (Ioan 18, 36). Cel ce slujeste devine slujitor, rob al lui Cristos. Robia pentru Cristos nu are nici o asemanare cu robia sau sclavia, ca si conditie sociala. Robia pentru Cristos este bucurie in Duh si prin har, caci bucuria este "roada Duhului" impotriva careia "nu este lege", adica lege umana, sociala, ci numai legea Duhului. De aceea, Noul Testament, cuvintele har si bucurie au aceiasi radacina etimologica. Robia pentru Cristos nu este ocara. Robia sociala este agoniseala vremelnica, trecatoare. Robia pentru Cristos este agoniseala vesnica, in bucuria izvorata din harul Duhului Sfant. Caci cine are harul Duhului Sfant are bucurie, bucurie mantuitoare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Preotia, Slujire si Misiune.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!