Extras din proiect
Clasa: a IX-a.
Disciplina: Religie.
Obiectivul cadru: Definirea specificului propriei credinţe.
Subiectul lecţiei: ,,Chemarea omului spre asemănarea cu Dumnezeu”.
Obiective de referinţă:
La sfârşitul orei, elevii vor fi capabili:
- să argumenteze importanţa sfinţeniei;
- să conştientizeze rolul învăţăturilor Bisericii în viaţa personală şi a comunităţii;
- să prezinte interes pentru aprofundarea cunoştinţelor religioase în vederea permanentei deveniri spirituale.
Obiective operaţionale:
a) cognitive:
O. 1.-să răspundă la întrebările profesorului;
O. 2.- să explice cu cuvintele proprii sau să descrie;
O. 3.- să demonstreze cu citate biblice sau patristice;
O. 4.- să generalizeze;
O. 5.- să compare;
O. 6.- să deducă;
O. 7.- să stabilească relaţii;
O. 8.- să sintetizeze;
O. 9.- să judece critic;
O.10.- să interpreteze;
O.11.- să formuleze judecăţi de valoare;
O.12.- să redescopere;
O.13.- să ia decizii;
O.14.- să exprime prin întrebări ceea ce nu au înţeles sau ceea ce ar dori să pună în discuţie.
O. 15.- să asculte cu atenţie explicaţiile profesorului;
b) afectiv – atitudinale:
O.16.-să noteze titlul şi ideile principale ale lecţiei ce urmează a fi desfăşurată;
O.17.- receptarea şi conştientizarea valorilor şi evaluarea acestora;
O.18.- reacţia prin asentiment sau satisfacţie;
O.19.- valorizare şi acceptare;
O.20.- preferinţe;
O.21.- organizare;
O.22.- dispoziţia să simtă un climat călduros
O.23.- starea de pregătire;
O.24.-să noteze tema pentru acasă.
Conţinut informativ:
Resurse oficiale:
- Programa şcolară pentru disciplina Religie, clasa a IX-a;
- Planificarea calendaristică, clasa a IX-a;
- Proiectarea unităţii de învăţare: binele şi răul.
Resurse bibliografice:
- ***Biblia, Ed. Institutul Biblic şi de Misiune al Bisericii Ortodoxe Române, Bucureşti, 1982.
- Bunăiaşu, Claudiu Marian, Seminarul didactic universitar, Ed. Universitaria, Craiova, 2005.
- Corbu, Ierom. Dr. Agapie, ,,Sfânta Scriptură şi tâlcuirea ei în opera Sfântului Grigorie de Nyssa”, Ed. Teofania, Sibiu, 2002.
- Maciuc, Irina, Pedagogie II. Repere ale instruirii, Ed. Sitech, Craiova, 2006.
- Popescu, Pr. Dr. Ion, Popescu Elena, Năstase Manuela, ,,Metodica Predării Religiei”, Ed. România Creştină, Bucureşti, 1999.
Tipul lecţiei: descoperire pe cale deductivă.
Strategia didactică: centrată pe acţiunea elevilor.
Tipuri de strategii didactice folosite:
- afectiv – atitudinală;
- euristică;
- deductivă;
- transductivă.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Proiect de Lectie - Chemarea Omului spre Asemanarea cu Dumnezeu.doc