Extras din proiect
Unitatea şcolară: Liceul Tehnologic “Puskás Tivadar”
Data: 19.03.2013
Profesor:
Clasa: a X- a A
Disciplina: Limba şi literatura română
Subiectul lecţiei: Textul argumentativ
Tipul lecţiei: dobândire de noi cunoştinţe
Competenţe generale:
1. Utilizarea corectă şi adecvată a limbii române în receptarea şi în producerea mesajelor în diferite situaţii de comunicare.
2. Argumentarea în scris şi oral a unor opinii în diverse situaţii de comunicare.
Competenţe specifice:
1.2. Identificarea elementelor specifice din structura unor tipuri textuale studiate.
1.5. Utilizarea corectă şi adecvată a formulelor exprimării orale şi scrise în diverse situaţii de comunicare.
3.1. Identificarea structurilor argumentative într-un text dat.
3.2. Compararea unor argumente diferite pentru formularea judecăţii proprii.
Competenţe derivate:
1. Să recunoască textul de tip argumentativ atât în comunicarea orală, cât şi scrisă.
2. Să respecte structura specifică acestui tip de text.
3. Să folosească corect conectorii tipici argumentării.
4. Să elaboreze texte argumentative pe diverse teme, folosind un limbaj clar si coerent.
Metode şi procedee didactice: explicaţia, prelegerea, problematizarea, conversaţia euristică, jocul didactic, brainstormingul, învăţarea prin cooperare, învăţarea prin descoperire.
Mijloace de învăţământ: dicţionare, fişe xeroxate, tabla, creta, foi colorate, marker.
Forme de organizare a activităţii: frontală, individuală, pe echipe
Evaluare: frontală
Bibliografie:
- Manual de limba şi literatura română pentru clasa a X-a, editura Corint;
- Programa şcolară, Limba şi literatura română, clasa a X- a, ciclul inferior al liceului;
- Şerbănescu, Andra, Cum se scrie un text, Ed. Polirom, Bucureşti, 2005;
Preview document
Conținut arhivă zip
- Fise.doc
- Proiect Didactic - Limba si Literatura Romana.doc