Analiza Informațiilor de Marketing Utilizând SPSS

Proiect
7/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 24 în total
Cuvinte : 2036
Mărime: 947.06KB (arhivat)
Publicat de: Gabi Pantea
Puncte necesare: 7
UNIVERSITATEA DIN BACAU, FACULTATEA DE STIINTE ECONOMICE, SPECIALIZAREA MARKETING

Extras din proiect

Alegeţi din Anuarul Statistic al României sau din baza de date TEMPO online - serii de timp a I.N.S. de pe site www.insse.ro/ 2 variabile aflate într-o oarecare dependenţă una de altă, pentru toate cele 41 de judeţe (fără municipiul Bucureşti).

Folosind SPSS, introduceţi datele şi analizaţi:

1. Indicatorii medii şi ai variaţiei pentru fiecare dintre cele două variabile, folosind metode diferite de analiză;

2. Efectuaţi grafice specifice pentru cele 2 distribuţii şi pentru indicatorii calculaţi;

3. Efectuaţi o analiză bivariată a datelor selectate;

4. Analizaţi legătura dintre cele două variabile şi stabiliţi care este cel mai potrivit model de regresie.

Variabile alese sunt: suprafata de culturi de grau pe judete si productia de grau pe judete.

In Variable View se introduc informatii despre cele 2 variabile de analizat. In cazul nostru variabilele fiind urmatoarele fiind urmatoarele : nr_crt, judetul, grau_suprafata si grau_productie.

Fig. 1

In fereastra Data Viewer se introduc datele brute ce urmeaza a fi analizate (fig.2)

Fig. 2.

1. Calculul indicatorilor medii si ai variatiei pentru fiecare dintre cele doua variabile, flosindu-se diferite metode de analiza.

Metoda I : Calculul indicatorilor tendintei centrale si ai variatiei pentru variabila grau_suprafata, folosind comanda : Analyze – Descriptive Statistics – Descriptives.

Se deschide fereastra Descriptives de unde s-a ales variabila pentru care dorim sa calculam indicatorii – Options – fereastra Descriptives : Options de unde se bifeaza indicatorii pe care dorim sa-i analizam – Continue – Ok

Indicatorii pe care ii calculam sunt : Mean (media), Sum (suma tuturor observatiilor), Std.Deviation (abaterea medie patratica), Variance (dispersia), Range (amplitudinea absoluta a variatiei), Minimum si Maximum (valoarea minima si maxima), Skewness (asimetria).

Rezultatul va fi prezentat in output (Fig.3.). Pentru a citi mai usor tabelul tabelul l-am modificat astfel incat statisticile sa se prezinte pe randuri, prin comanda: Click dreapta pe table – Edit content – In Separate Window – fereastra Pivot Tabel – Pivot – Transpose Rown and Columns.

Preview document

Analiza Informațiilor de Marketing Utilizând SPSS - Pagina 1
Analiza Informațiilor de Marketing Utilizând SPSS - Pagina 2
Analiza Informațiilor de Marketing Utilizând SPSS - Pagina 3
Analiza Informațiilor de Marketing Utilizând SPSS - Pagina 4
Analiza Informațiilor de Marketing Utilizând SPSS - Pagina 5
Analiza Informațiilor de Marketing Utilizând SPSS - Pagina 6
Analiza Informațiilor de Marketing Utilizând SPSS - Pagina 7
Analiza Informațiilor de Marketing Utilizând SPSS - Pagina 8
Analiza Informațiilor de Marketing Utilizând SPSS - Pagina 9
Analiza Informațiilor de Marketing Utilizând SPSS - Pagina 10
Analiza Informațiilor de Marketing Utilizând SPSS - Pagina 11
Analiza Informațiilor de Marketing Utilizând SPSS - Pagina 12
Analiza Informațiilor de Marketing Utilizând SPSS - Pagina 13
Analiza Informațiilor de Marketing Utilizând SPSS - Pagina 14
Analiza Informațiilor de Marketing Utilizând SPSS - Pagina 15
Analiza Informațiilor de Marketing Utilizând SPSS - Pagina 16
Analiza Informațiilor de Marketing Utilizând SPSS - Pagina 17
Analiza Informațiilor de Marketing Utilizând SPSS - Pagina 18
Analiza Informațiilor de Marketing Utilizând SPSS - Pagina 19
Analiza Informațiilor de Marketing Utilizând SPSS - Pagina 20
Analiza Informațiilor de Marketing Utilizând SPSS - Pagina 21
Analiza Informațiilor de Marketing Utilizând SPSS - Pagina 22
Analiza Informațiilor de Marketing Utilizând SPSS - Pagina 23
Analiza Informațiilor de Marketing Utilizând SPSS - Pagina 24

Conținut arhivă zip

  • Analiza Informatiilor de Marketing Utilizand SPSS.doc

Te-ar putea interesa și

Marketingul Serviciilor Educaționale

INTRODUCERE Problematica studiată, motivaţia şi importanţa temei de cercetare Facultatea de Ştiinţe Economice şi Gestiunea Afacerilor este una...

Analiza Datelor de Marketing Utilizând SPSS

Proiectul final la „Analiza datelor de marketing utilizând SPSS” are în vedere realizarea unei analize (şi a unui raport adecvat al cercetării)...

Analiza Multivariată a Datelor de Marketing

Abstract: This paper aims at analyzing Brasov, Romanian tourism from the perspective of european tourists who have visited this location. Will be...

Analiza informațiilor de marketing utilizând SPSS-ul

Variabilele alese de mine sunt: Suprafata de culturi de ovaz pe judete si Productia de ovaz pe judete. In Variable View am introdus informatii...

Analiza datelor utilizând SPSS

Obiectivul ales este: Identificarea parerii studentilor. Au fost alese ca variabile semnificative: -masura in care studentii sunt de acord cu...

Cercetări de Marketing

U1.1. Introducere Marketingul Plaseaza Clientul În Centrul Preocuparilor Unei Firme, Având Ca Obiectiv Principal Satisfacerea Nevoilor Si...

Sisteme Informatice de Marketing

Introducere Sistemele informatice de marketing reprezinta instrumente manageriale utilizate pentru obtinerea informatiei de marketing, absolut...

Statistică descriptivă

Capitolul 1. OBIECTUL STATISTICII. CONCEPTE DE BAZĂ. 1.1. Obiectul statisticii Statistica este ştiinţa care se ocupă cu descrierea şi analiza...

Ai nevoie de altceva?