Campanie Electorală

Proiect
7.3/10 (4 voturi)
Domeniu: Sociologie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 12 în total
Cuvinte : 2462
Mărime: 34.61KB (arhivat)
Publicat de: Tinca Chiriac
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Teodorescu Gheorghe, Asiminei Romeo
CAMPANIA ELECTOIRALA PENTRU ALEGERIEL LOCALE IN JUDETUL VASLUI A UNI CANDIDAT LA FUNCTIA DE PRIMAR AL ORASULUI

Cuprins

  1. Contextul politic 1
  2. Obiective, alianţe 2
  3. Analiza SWOT 3
  4. Buget 3
  5. Campania electorală 4
  6. Media: Televiziune 4
  7. Media: Radio 5
  8. Media: Presa scrisă 5
  9. Campanie de imagine stradală 5
  10. Organizare evenimente stradale 7

Extras din proiect

Viaţa politică din România a fost dominată în ultimul deceniu de lupta între partidele de dreapta şi centru-dreapta şi principalul reprezentant al stângii, actualul Partid Social-Democrat (PSD), care se identifică cu fostul Front al Salvării Naţionale, înfiinţat imediat după revoluţie. Alternanţa la guvernare s-a făcut din patru în patru ani, fără excepţii: PSD, între 1992-1996, Convenţia Democrată din România, alcătuită dintr-un grup de partide dintre care se evidenţiază Partidul Naţional Liberal (PNL), Partidul Naţional Ţărănesc Creştin-Democrat (PNŢCD) şi Partidul Democrat (PD), între 1996-2000, PSD, între 2000-2004, şi Alianţa Dreptate şi Adevăr (ADA), din 2004, din care fac parte PD şi PNL. Alianţei D.A. li s-au alăturat pentru a alcătui majoritatea Partidul Conservator (PC), fost Partid Umanist Român, care a participat iniţial la alegerile din 2004 împreună cu PSD, dar care s-a reorientat în funcţie de cea mai bună ofertă primită, dar şi Uniunea Democrată a Maghiarilor din România (UDMR), care, reprezentând drepturile minorităţii maghiare, s-a aliat întotdeauna cu forţele aflate la putere.

Contextul politic

Ne aflăm la momentul 2008, în prag de alegeri locale, cu Ioan Cozma actual primar, candidat la al doilea mandat consecutiv, din partea Partidului Social Democrat, şi Nicolae Cozma candidat din partea Partidului Naţional Liberal pentru funcţia de primar.

Pentru această campanie electorală Nicolae Cozma şi Partidul Naţional Liberal se bazează pe votul oamenilor cu o viziune politică socială liberală, de dreapta, care locuiesc, de regulă, în zona urbană, precum şi pe votul oamenilor din satele aferente oraşului, şi al angajaţilor sai. De asemenea, se aşteptă o orientare a tineretului spre „dreapta“, spre doctrina liberala. În plus, campania pentru Nicolae Cozma porneşte sub auspicii favorabile, poziţia de viitor primar conferindu-i un avantaj clar în faţa electoratului, dacă ne gândim că apariţiile frecvente în mass-media pot aduce un plus la capitolul imagine, iar un segment destul de important din alegători tinde să simpatizeze cu puterea. Acesta se bazează şi pe cei 15 consilieri propuşi din care face parte candidatul, aceştia fiind majoritatea intelectuali venind din rândul profesorilor, medicilor cât şi alte categorii sociale. Este adevărat că, în situaţia de faţă, Ioan Cozma vine cel puţin cu acelaşi avantaj, plecând din funcţia de actual primar, motiv pentru care echipa de campanie a lui Nicolae Cozma a ţinut sub observaţie fiecare mişcare a lui Ioan Cozma.

De altfel, echipa lui Nicolae Cozma a lansat în presă, sub anonimat, şi comunicate care nu înfăţişează într-o lumină pozitiva principalii contracandidaţi: Ioan Cozma(PSD) şi Victor Fărâmă (PC). Ştirile apărute în presă (ziarul Adevărul de Vaslui) despre Ioan Cozma şi Victor Fărâmă şi „furnizate“ de echipa de campanie a PNL-ului sunt anexate prezentei lucrări. Motivul pentru care nu ne-am axat asupra unuia singur dintre cei doi a fost acela că ambii contracandidaţii puteau reprezenta un actor politic principal pe axa electorală centrală, pornind de la premisa că Nicolae Cozma se va plasa în perceptia majorităţii alegătorilor pe axa centrală.

Obiective, alianţe

Preview document

Campanie Electorală - Pagina 1
Campanie Electorală - Pagina 2
Campanie Electorală - Pagina 3
Campanie Electorală - Pagina 4
Campanie Electorală - Pagina 5
Campanie Electorală - Pagina 6
Campanie Electorală - Pagina 7
Campanie Electorală - Pagina 8
Campanie Electorală - Pagina 9
Campanie Electorală - Pagina 10
Campanie Electorală - Pagina 11
Campanie Electorală - Pagina 12
Campanie Electorală - Pagina 13

Conținut arhivă zip

  • Campanie Electorala.doc

Alții au mai descărcat și

Partidul Național Liberal

Partidul Național Liberal s-a fondat la data de 24 mai 1875, jucând rolul principal în procesul modernizării României. În timpul guvernării lui Ion...

Diagnoza Instituțională a Fenomenului Mobilității Forței de Muncă Românești în Spațiul European

Migratia internationala este un fenomen relativ nou pentru România contemporana si probabil abia perioada de dupa 1998 începe sa defineasca...

Teorii Privind Rolul mass-mediei în Societate

Lui Harol Laswell i se datoreaza schema clasica a comunicarii: "Cine ?; Ce spune ?; Prin ce canal ?; Cui ?; Cu ce efect ?" , reductibila la...

Cuba

Cuba este o tara formata dintr-o singura insula mica cu suprafata de 110,860 Km² situat între marea Caribica si Ocenul Atlantic. Climatul tarii...

Legea de stat și recunoașterea proprietății în România rurală

Titlurile de proprietate iau diferite forme de la cele legitime la cele nelegitime.De exemplu , in legea engleza detinerea de drepturi de...

Teoria Schimbului

Teoria schimbului reprezinta tranzactionarea muncii,resurselor si serviciilor,sau chiar a persoanelor si cuvintelor in societate. Karl...

Te-ar putea interesa și

Regimul politic al României

REGIMUL POLITIC AL ROMANIEI INTRODUCERE De obicei, conceptul de „regim politic” este strâns legat de acela de „forma de guvernământ”. Uneori...

Analiza comunicațională a Campaniei Electorale a lui Traian Băsescu, noiembrie, 2004

INTRODUCERE Actorii politici își joacă „rolul politic” în sfera publică. Mass-media este principala sursă de informare, de promovare sau denigrare...

Democrație Totalitarism și Violență Simbolică

A. Scopul lucrarii: Aceasta lucrare isi propune analiza comparativa a regimurilor democratice si a celor totalitare. O astfel de analiza...

Curtea Constituțională a României, instanța de contencios electoral

CAPITOLUL 1 PREZENTARE GENERALĂ A CURŢII CONSTITUŢIONALE A ROMÂNIEI 1.1. Curtea Constituţională a României, valorificare a “modelului european”,...

Comunicarea în Campania Electorală

Argument Sfârşitul anului 2009 a fost marcat de alegerile prezidenţiale din România. Acestea au fost primele alegeri prezidenţiale din România...

Strategia de Campanie a Partidului United Kingdom Independence Party

Strategia campaniei electorale a Partidului Independenţei Marii Britanii (UKIP) 1. INTRODUCERE Campania electorală – caracter european vs....

Plan de Afaceri IMM

CAP. I SCURTĂ PREZENTARE 1. Idei principale ale afacerii: Luând în calcul importanţa rolului pe care imaginea şi comunicarea îl joacă în...

Comunicare politică și electorală

Capitolul 1 COMUNICAREA POLITICĂ – DEFINIŢIE Comunicarea reprezintă elementul indispensabil pentru funcţionarea optimă a oricărei colectivităţi...

Ai nevoie de altceva?