GoPro, Nikon, Canon - O analiza a mijlocului de promovare

Previzualizare proiect:

Extras din proiect:

Noile reguli de marketing și Social Media

“Schimbările în modul în care consumatorii percep și receptează mesajele, îi determină pe marketeri să își schimbe abordarea și modul în care își alocă cheltuielile deoarece noile relații presupun patru priorități pentru aceștia:

Evaluarea strategică a rolului fiecărui canal media

Reechilibrarea timpului și a resurselor

Deyvoltarea unei strategii clare de social-media

Îmbunătățirea științei și artei marketingului, prin îmbunătățirea execuției campaniei și având dtrept scop final oferirea unor experiențe complete consumatorilor.”1

Social Media, scrie Robert K. Logan în cartea sa ,,Understanding New Media: Extending Marshall McLuhan”, reprezintă ,,acele mijloace media care sunt interactive, încorporează comunicarea în ambele direcții și au la bază o anumită formă de operare a calculatorului.”

Odată cu evoluția web-ului, piața s-a schimbat, iar marketerii și PR-iștii trebuie să își schimbe regulile după care se ghidează. Cu toate acestea, definiția marketingului rămâne aceeași: procesul de cercetare a pieței, al vânzărilor de produse și servicii, și al promovării prin publicitate. Marketingul „generează strategia care stă la baza tehnicilor de vânzare, a comunicării în afaceri și a dezvoltării afacerilor”.2 Acum este era tehnologiei și a comunităților, a comunicării bilaterale, a dialogului, a relațiilor sociale care transced zonele geografice. Din acest punct de vedere, cartea Noile reguli de marketing și PR, a autorului David Neerman Scott, propune următoarea listă de noi reguli:

________________________

1.Florin Nechita, Arabela Briciu, “Mijloace de promovare” , Ed. Unitbv., 2013, p.8

2. Kotler, Philip; Gary Armstrong, Veronica Wong, John Saunders (2008). "Marketing defined". Principles of marketing (5th ed.), Pearsoned, Edinburgh Gate, Anglia, 2008. p. 7. E-book vizualizat de pe site-ul http://books.google.com/books?id=6T2R0_ESU5AC&lpg=PP1&pg=PA7#v=onepage&q&f=true, [descărcare realizată la data de 15.06.2018].

 „Marketingul înseamnă mai mult decât publicitate.

 PR-ul nu se ocupă doar de publicul larg.

 Ești ceea ce publici.

 Oamenii doresc autenticitate, nu aiureli.

 Oamenii nu doresc propagandă, ci să participe la discuții pe blog.

 În loc să se bazeze pe tehnici de întrerupere ca să transmită un mesaj unic, marketingul încearcă să transmită un conținut exact, atunci când publicul are nevoie de el.

 Oamenii care se ocupă cu vânzări trebuie să își reorienteze gândirea dinspre marketingul conceput pentru piețe mari și un public foarte spre o strategie care să țintească, prin intermediul web-ului, un mare număr de segmente de public slab deservite.

 PR-ul nu înseamnă ca șeful dumneavoastră să își vadă compania prezentată la televizor, ci pe web, pentru a putea fi văzută de clienți.

 Marketingul nu se referă la premiile pe care le câștigă agenția dumneavoastră, ci la afacerile pe care le încheie organizația dumneavoastră.

 Internetul a făcut ca relațiile publice să fie din nou publice, după ce, ani în șir, PR-ul s-a concentrat exclusiv asupra mijloacelor de comunicare în masă.

 Companiile trebuie să-i îndrume pe cumpărători cu ajutorul unui conținut online extraordinar.

 Blogurile, podcast-urile, ebook-urile, comunicatele de presă și alte forme de conținut online, le permit organizațiilor să comunice direct cu clienții într-un mod pe care aceștia îl agrează.

 Pe web, liniile de demarcație între marketing și PR s-au șters.”3

_____________________

3.David Meerman Scott, Noile reguli de marketing si PR, traducere Mircea Sabin Borș și Irina Henegar, editura Publica, 2010, pp. 64-65.

Social media este urmarea firească a dezvoltării tehnologiilor. Social media face posibilă comunicarea prin toate mediile online cunoscute, astfel că aceste comunități virtuale includ forumuri, lumi virtuale, social news organizations, comunități de împărtășirea opiniilor, rețele sociale. “Rețelele sociale sunt construite în jurul platformelor care le permit membrilor să își construiască identități, să interacționeze și să participe în diferite activități ale site-ului”.4 Rețelele de socializare sunt construite ca lumi în 2 dimensiuni, pentru că identitatea este limitată la un simplu profil, comparativ cu lumile în 3 dimensiuni care au avataruri bine detaliate grafic. Deși rețelele sociale dau impresia de comunicare în timp real, caracterul mesajelor este mai degrabă static decât dinamic, însă această caracteristică nu limitează expunerea și promovarea identității proprii.

Bibliografie:

Barefoot, Darren, Szabo, Julie, Friends with Benefits - A Social Media Marketing Handbook, No Strach Press, San Francisco, California, 2010.

Safko,Lon, Brake, David K., The Social Media Bible - Tactics, Tools and Strategies for Business Success, Wiley, John Wiley & Sons, Inc, Hoboken, New Jersey, 2009.

Scott, David Meerman, Noile reguli de marketing si PR, traducere Mircea Sabin Borș și Irina Henegar, editura Publica, 2010.

Seda, Catherin, How to Win Sales & Influence Spiders - Boosting Your Business & Buzz on the Web, New Riders, Berkley, California, 2007.

Spurgeon, Cristina, Advertising and New Media, Routledge Taylor and Francis Grup, London and New York, 2008.

Tuten, Tracy L., Advertising 2.0. Social Media Marketing in a Web 2.0. World, Praeger Publishers, Westport, Connecticut London, 2008.

Kotler, Philip, Gary Armstrong, Veronica Wong, John Saunders (2008). "Marketingdefined". Principles of marketing (5th ed.), Pearsoned, Edinburgh Gate, Anglia, 2008. E-book vizualizat de pe site-ul

http://books.google.com/books?id=6T2R0_ESU5AC&lpg=PP1&pg=PA7#v=onepage&q&f=true, [descărcare realizată la data de 16.06.2018].

Mashable.com, http://mashable.com/2011/01/21/social-media-marketing-masterminds/ , [descărcare realizată la data de16.06.2018].

Moltgen, Julius L., Social Marketing Strategies Guide, 2008, e-book accesat de la http://www.scribd.com/doc/3901505/Social-Media-Marketing-Strategies-Guide [descărcare realizată la data de 16.06.2018]

Nikonblog.net, http://www.nikonblog.net/nikon-facebook , [descărcare realizată la data de 16.06.2018]

O’Reilly, Tim, What Is Web 2.0.Design Patterns and Business Models for the Next Generation of Software, http://oreilly.com/pub/a/web2/archive/what-is-web-20.html?page=1, [descărcare realizată la data de 15.06.2018].

Wong, Weng Wah, Social Media & Marketing: Online Networking and Advertising, e-book accesat de la http://www.scribd.com/doc/7517340/Social-Media-Marketing-Online-Networking-Advertising-February-2008 [descărcare realizată la data de 28.1.2011].

Descarcă proiect

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • GoPro, Nikon, Canon - O analiza a mijlocului de promovare.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Da
Nota:
8/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2018
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
16 pagini
Imagini extrase:
16 imagini
Nr cuvinte:
4 431 cuvinte
Nr caractere:
24 543 caractere
Marime:
55.30KB (arhivat)
Publicat de:
Аделаида И.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Proiect
Domeniu:
Sociologie
Predat:
Facultatea de Sociologie si Comunicare , Universitatea Transilvania din Brasov
Materie:
Sociologie
An de studiu:
II
Profesorului:
Lect. Univ. dr. Florin Nechita
Nota primită:
Nota 9
Sus!