Impactul Reclamelor asupra Consumului de Tutun la Tineri

Extras din proiect Cum descarc?

1. INTRODUCERE
Realitatea cotidiana ne ofera numeroase exemple despre avantul pe care l-a luat publicitatea in intreaga lume. Exista o adevarata industrie a publicitatii in care se investesc sume enorme de bani. Firmele nu trebuie sa se limiteze la oferirea bunurilor sau servicilor de calitate. Ele trebuie sa-i informeze pe consumatori in legatura cu avantajele in constiinta fiecaruia. Pentru aceasta, este necesar ca firmele sa utilizeze in mod corespunzator instrumentele de promovare in masa ale publicitatii, promovarii vanzarilor si relatiilor publice.
Pe de alta parte, problema fumatului este deosebit de controversata. Despre efectele nicotinei asupra sanatatii se poate vorbi la nesfarsit. Se produc tulburari respiratorii, cancer la plaman, sporeste riscul atacului de cord, se ingalbenesc pielea, dintii, degetele si se imbatraneste prematur. 
1.1. TEMA ALEASA
Tema pe care am ales-o, "Impactul reclamelor la tigari asupra tinerilor", mi s-a parut interesanta din cauza ca vizeaza concomitant doua aspecte ale socialului: gradul de influenta al reclamelor asupra publicului cat si aspecte legate de obiceiul de a fuma al tinerilor. Mi s-a parut necesara o astfel de cercetare, deoarece, desi nu are pretentia exhaustivitatii, va putea oferi o imagine asupra conceptiei tinerilor cu privire la tema vizata. Desi exista numeroase informatii legate de influenta publicitatii asupra publicului cat si despre fumat si efectele sale, nu am gasit nici o sursa de date care sa vizeze ambele aspecte. 
Acestea sunt principalele motive ale alegerii acestei teme. Cred ca este deosebit de interesanta perspectiva tinerilor asupra publicitatii care vizeaza produsele din tutun, cat de mult se lasa influentati de acest tip de reclame, care este parerea lor despre campanile anti-tutun si ce idei eficiente au in vederea optimizarii efectelor acestor campanii. 
1.2. PERIOADA PRACTICII
Practica s-a desfasurat intre 20-30 iunie 2006, cuprinzand atat documentarea teoretica cat si aplicarea de chestionare si observatii ale subiectilor intervievati. 
1.3. PREZENTAREA SUCCINTA A CAPITOLELOR 
Primul capitol cuprinde partea introductiva, motivul alegerii temei, perioada practicii precum si intentii de viitor legate de tema actuala.
Al doilea capitol cuprinde teoriile folosite pentru studierea temei, conceptele utilizate, precum si legislatia ce vizeaza tema propusa spre cercetare.
Capitolul trei inglobeaza documentarea teoretica asupra temei, cat si documentarea practica, cuprinzand ancheta de teren realizata. Finalul capitolului cuprinde analiza datelor furnizate de chestionarele aplicate.
Cel de-al patrulea capitol cuprinde solutiile si opiniile personale cu privire la tema cercetata, cat si concluziile finale ale anchetei.
Ultimul capitol prezinta bibliografia care a sprijinit studierea temei.
1.4. INTENTII DE VIITOR
Pe viitor, deoarece tema mi se pare pe cat de spinoasa pe atat de captivanta, ar fi interesant de urmarit efectul publicitatii asupra unei parti extinse din populatie. Pentru ca nu e suficient sa afli parerea tinerilor in vederea unei cercetari exhaustive. Populatia adulta reprezinta o sursa de solutii in vederea diminuarii efectelor cauzate de tutun. Educatia pe care o ofera copiilor lor, viitori membri active ai societatii are un rol foarte important in prevenirea adoptarii fumatului si in selectarea atenta a tipului de publicitate preferat.
2. CAPITOLUL TEORETIC
2.1. TEORII
Pentru a intelege mai bine felul in care actioneaza publicitatea asupra consumatorilor am utilizat o serie de teorii utile in acest sens. Astfel: 
- Metoda "comprehensiva" consta in a te pune in pielea consumatorului, a face un efort de empatie pentru a percepe, din interior, punctul lui de vedere asupra unei situatii, a unui context dat. Este o metoda pur "fenomenologica", abordarea fiind legata de specificitatea naturii umane: fiind finite umane, educate ca atare, putem sa intuim modul in care vad lucrurile semenii nostri. Aceasta aptitudine a fost definite de catre specialistii domeniului (cum ar fi Schutz) drept un veritabil " scandal al cunoasterii.
Abordarea comprehensiva ne conduce la "reconstructia" lumii actorului ale carui reactii vrem sa le intelegem. Se porneste, desigur, de la idea ca reactiile sale au un sens su ca putem avea acces la el. 
- Teoria proceselor de comunicare - se incearca reconstruirea situatiei pentru un anumit actor. Aceasta teorie ofera o metoda de a atinge rapid telul propus; orice situatie se poate descompune intr-un numar de "contexte" care o alcatuiesc. Exista patru contexte mai importante: 
- Contextul pozitionarii actorilor;
- Contextul relatiilor dintre actori;
- Contextul normelor ambiante;
- Contextul identitatii actorilor (al intentiilor, al planurilor lor);
Acele transformari ale contextelor care se realizeaza sub impactul comunicarilor dau nastere unor semnificatii diferite, pentru ca sensul este legat de contexte. Modificand contextele, se modifica sensul actiunilor realizate in cadrul lor. Una din cheile metodei o constituie deci atentia acordata modificarii contextelor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Impactul Reclamelor asupra Consumului de Tutun la Tineri.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!