1. DENUMIRE PROGRAM: Program de internship pentru studentii de resurse umane 2. DURATA: 3 luni 3. CONTEXTUL PROGRAMULUI DE FORMARE: Pe tot parcursul vietii omul cauta sa se modeleze si sa isi creasca potentialul profesional, cauta tehnici si mijloace de modelare care sa ocupe un loc prioritare in ansamblul preocuparilor lui. Sistemele de educatie si formare din Europa le confera cetatenilor europeni oportunitati de invatare pe parcursul intregii vieti, astfel incat dezvoltarea profesionala sa se realizeze in cel mai bun context. Sistemele europene de invatare si formare profesionala ii ajuta pe cetateni sa dobandeasca competentele de care ei au nevoie pentru a-si gasi un loc de munca satisfacator, dar contribuie si la integrarea sociala. Conceptul de invatare nu e raportat numai la om, el poate fi raportat si la intreaga societate umana, la anumite institutii specializate ale acesteia. Este un fenomen uman, exclusiv social. Relevanta programului pe care il propunem se refera la imbunatatirea capacitatii de insertie profesionala. Conform articolului ,,Educatie si formare profesionala 2020. Puncte importante evidentiate de grupurile de lucru", aflam ca absolventii de invatamant superior (tinta noastra) au in general mai mult succes pe piata muncii decat absolventii cu mai putine calificari. Sistemele de invatamant superior trebuie sa se asigure si sa ofere tinerilor siguranta ca acestia dobandesc in decursul anilor de invatarea o educatie care ii pregateste pentru viitor. Politicile si strategiile de care ar trebui sa se tina cont pentru implementarea unui program eficient in domeniul invatarii si dezvoltarii se refera la ,,identificarea cererii viitoare de cunostinte si competente, furnizarea de servicii de orientare profesionala, elaborarea unei oferte adecvate in invatamantul superior si cresterea unor legaturi intre invatamantul superior si piata muncii". Guvernele pot sustine aceasta categorie sociala prin implementarea unor politici de evolutie prin acordarea de stimulente pentru utilizarea tehnicilor de invatarea activa, noi moduri de invatare mai moderne, noi moduri de predare in ceea ce ii privesti pe profesori, cicluri scurte de obtinere a diplomelor, de recunoastere a invatamantului superior, de recunoastere a licentelor. De ce am ales sa ne axam pe absolventii de licenta? Pentru ca integrarea invatarii la locul de munca si a competentelor in invatamantul superior reprezinta una dintre masurile principale de imbunatatire a gradului de absolvirea a invatamantului superior datorita impactului sau pozitiv asupra tuturor studentilor in ceea ce priveste motivarea, finalizarea studiilor si capacitatea de insertie profesionala. Programul de formare isi propune sa ii ajute pe absolventi sa-si dezvolte o orientare profesionala care sa le permita tinerilor sa faca alegeri bine fundamentate. Este un element foarte important in ceea ce priveste sprijinul oferit tinerilor in tranzitia de la scoala la locul de munca. Conform studiului ,,Educatie si formare profesionala 2020", orientarea profesionala este un proces care se desfasoara continuu, etapa lui de start se desfasoara tocmai din scoala primara si continua pe masura ce tinerii se maturizeaza. Tot acest proces ajuta tinerii sa faca alegeri ce tin de parcursul lor educational si profesional. Programul nostru in domeniul invatarii si dezvoltarii profesionale asigura accesul studentilor catre orientarea profesionala. Obiectivele strategice urmaresc sa creasca participarea la invatarea pe tot parcursul vietii si sa creasca importanta sistemelor de educatie si formare profesionala pentru piata muncii. Conform strategiei pentru invatarea pe tot parcursul vietii, proiect in implementare in Romania, Ministerul Educatiei si Cercetarii are ca si principal obiectiv strategic pentru 2020 ca cel putin 10% din populatie sa participe la activitati de invatare pe tot parcursul vietii. 4. JUSTIFICAREA NECESITATII IMPLEMENTARII PROGRAMULUI Acest program este compatibil cu politicile europene in domeniul formarii profesionale fiind de mentionat ca programul Europa 2020 si Education &Training 2020 cuprinde politici de crestere a angajabilitatii studentilor si absolventilor. Invatamantul superior trebuie sa contribuie la abordarea problemelor de natura sociala si a provocarilor cu care se confrunta democratia din Europa. De aceea trebuie sa ne asiguram ca invatamantul superior este favorabil incluziunii si ca institutiile de invatamant superior sunt bine conectate la comunitatile locale. Cum? - Prin dezvoltarea unor abordari mai cuprinzatoare privind politicile de incluziune in invatamantul superior, cu angajamente pe termen lung si un plan de actiune care sa includa prioritati si obiective - Prin corelarea politicii de admitere cu cererea studentilor si cererea de pe piata fortei de munca.
1. Pantelimon, G. (1985). Invatare si dezvoltare. Editura Stiintifica si Enciclopedica, Bucuresti 2. Educatie si formare profesionala 2020. Puncte importante evidentiate de grupurile de lucru. [Online]. Disponibil la: https://ec.europa.eu/assets/eac/education/policy/strategic-framework/expert-groups/2014-2015/group-highlights_ro.pdf. [Accesat la data de: 03.04.2020] 3. Eurydice. Reforme in derulare si evolutii in materie de politici. [Online]. Disponibil la: https://eacea.ec.europa.eu/national-policies/eurydice/content/ongoing-reforms-and-policy-developments-56_it?2nd-language=ro. [Accesat la data de: 03.04.2020] 4. Abilitati de coaching pentru manageri, [Online]. Disponibil la :http://www.hart.ro/ro/seminarii/abilitati-de-coaching-pentru-manageri/ [Accesat la data de 05.04.2020] 5. Pro Vobis. (2003). Evaluarea programelor si a voluntarilor. [Online] Disponibil pe: http://www.provobis.ro/assets/uploads/2013/01/9Evaluarea-programelor-si-a-voluntarilor.pdf. [Accesat la data de: 20.04.2020] 6. Rotaru, A. Prodan, A. (2006). Managementul resurselor umane. Editura Sedcom Libris 7. Pitariu, H. D. (2000). Managementul resurselor umane. , Ed. All Beck, Bucuresti. 8. Andries, L. (2003). Tehnici si metode de evaluare a performantelor. Evaluarea potentialului. Iasi. 9. Educatie si formare. Un invatamant superior incluziv si conectat. [Online] Disponibil pe: https://ec.europa.eu/education/policies/higher-education/inclusive-and-connected-higher-education_ro [Accesat la data de: 27.04.2020] 10. Programul National de Reforma 2019, Educatia tertiara, pag. 73 [Online] Disponibil pe https://ec.europa.eu/info/sites/info/files/2019-european-semester-national-reform-programme-romania_ro.pdf [Accesat la data de: 27.04.2020] 11. Programul operational capacitate administrativa (POCA). (2019). Dezvoltarea capacitatii Ministerului Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice de monitorizare si prognoza a evolutiei invatamantului superior in raport cu piata muncii. [Online]. Disponibil pe: https://www.edu.ro/sites/default/files/_fi%C8%99iere/Proiecte/SIPOCA/20160831_sipoca3_PREZENTARE%20PROIECT_CO.pdf [Accesat la data de: 27.04.2020]
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.