Relația dintre Socializarea Rasială la Adolescenții Rromi și Stima de Sine

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Sociologie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 26 în total
Cuvinte : 8419
Mărime: 75.69KB (arhivat)
Publicat de: Mihaela P.
Puncte necesare: 9

Extras din proiect

Scopul acestei lucrări a fost de a evidenţia socializarea adolescenţilor rromi, de a observa variabilele care influenţează slaba socializare a unora, variabilele care ajută pe alţii să se încadreze cu succes în societate în ciuda apartenenţei la o comunitate minoritară şi de asemenea nivelul stimei de sine a acestor adolescenţi scoţând în evidenţă stima de sine din perspectiva egalităţii faţă de ceilalţi, stima de sine resimţită în propria casă şi stima de sine în cadrul şcolii. De asemenea, prin întâlnirile pe care le-am avut zilnic cu aceşti adolescenţi şi în mod special întâlnirile săptămânale în care am abordat teme specifice vârstei lor, am încercat să întăresc sentimentul de identitate, de respect faţă de propria persoană, acceptare de sine, creşterea încrederii în propria persoană, exprimarea personală a nevoilor şi a aspiraţiilor precum şi crearea unor planuri de viitor realiste, punând accent pe acele resurse care le au la dispoziţie şi învăţând cum să se folosească de ele.

INTRODUCERE

PROBLEMA

În vara anului 2007, am organizat o tabără de o săptămână, în localitatea Vânători, unde au participat un număr de 50 de copii şi adolescenţi atât români cât şi de etnie rromă. Pe parcursul acestei săptămâni, am observat o evidentă distanţare a adolescenţilor rromi vis-a-vis de cei români atât din punct de vedere al relaţionării cât şi a stimei de sine.

În urma acestui fapt, odată cu începerea anului şcolar, în septembrie 2007 am hotărât organizarea de întâlniri săptămânale cu adolescenţii rromi având drept scop desoperirea nivelului socializării rasiale a adolescenţilor rromi precum şi descoperirea nivelului stimei de sine.

Întâlnirile s-au desfăşurat în cadrul Fundaţiei „Porţile Deschise” din localitatea Gherla, în fiecare săptămână timp de o oră şi jumătate.

Din punct de vedere profesional, ca locuitor al populatiei majoritare din România, am fost şi sunt martoră la prejudecăţile şi stereotipiile cu care am fost crescuţi cu toţii vis-a-vis de minoritatea rromă din România.

Ca viitor asistent social, consider că minoritatea rromă e un ''teren de lucru '' din toate perspectivele şi aspectele vieţii: educaţional, social, moral, relaţional, de integrare.

MOTIVATIA CERCETARII

La 25 aprilie 2000, Guvernul român aproba o Strategie natională de îmbunătăţire a situaţiei ţiganilor, un program pe 10 ani care îşi propune ridicarea nivelului social şi economic al ţiganilor şi integrarea lor în societate. Asigurarea compatibilităţii cu sistemul de educaţie europeană presupune un important efort al şcolii româneşti, care are menirea de a-i forma pe copii în spiritul normelor, valorilor şi exigenţelor europene. În acest sens, ţara noastră s-a angajat să promoveze politici educaţionale compatibile cu cele europene, printre care şi asigurarea de şanse egale pentru toţi, de aici reieşind necesitatea educaţiei timpurii a copiilor de la cea mai fragedă vârstă. Este important ca sistemul naţional de educaţie timpurie a copilului, să se dezvolte în contextul dat de Convenţia pentru Drepturile Copilului, de Ţintele Mileniului pentru Dezvoltare, care trebuie atinse până în 2015, şi de precondiţiile pentru integrarea europeană a României, ca membru cu drepturi depline. Educaţia formală desfăşurată în unităţile de învăţământ, pe baza curriculum-ului naţional, şi educaţia informală sau extraşcolară au împreună, într-o relaţie de complementaritate şi condiţionare reciprocă, un rol important, atât în transmiterea cunoştinţelor, cât şi în formarea competenţelor intelectuale, a atitudinilor şi comportamentelor necesare tinerilor, într-o societate democratică.

Preocupările privind adaptarea educaţiei la cerinţele în schimbare ale societăţii, precum şi cele legate de aderarea la Uniunea Europeană, au condus la modificări importante ale structurii, organizării şi administrării educaţiei în România. După 2000, principalele schimbări au fost introduse prin Legea Nr. 268/2003 pentru modificarea şi completarea Legii învăţământului Nr. 84/1995 (http://articole.famouswhy.ro/romania_in_directia_integrarii_rromilor/)

Preview document

Relația dintre Socializarea Rasială la Adolescenții Rromi și Stima de Sine - Pagina 1
Relația dintre Socializarea Rasială la Adolescenții Rromi și Stima de Sine - Pagina 2
Relația dintre Socializarea Rasială la Adolescenții Rromi și Stima de Sine - Pagina 3
Relația dintre Socializarea Rasială la Adolescenții Rromi și Stima de Sine - Pagina 4
Relația dintre Socializarea Rasială la Adolescenții Rromi și Stima de Sine - Pagina 5
Relația dintre Socializarea Rasială la Adolescenții Rromi și Stima de Sine - Pagina 6
Relația dintre Socializarea Rasială la Adolescenții Rromi și Stima de Sine - Pagina 7
Relația dintre Socializarea Rasială la Adolescenții Rromi și Stima de Sine - Pagina 8
Relația dintre Socializarea Rasială la Adolescenții Rromi și Stima de Sine - Pagina 9
Relația dintre Socializarea Rasială la Adolescenții Rromi și Stima de Sine - Pagina 10
Relația dintre Socializarea Rasială la Adolescenții Rromi și Stima de Sine - Pagina 11
Relația dintre Socializarea Rasială la Adolescenții Rromi și Stima de Sine - Pagina 12
Relația dintre Socializarea Rasială la Adolescenții Rromi și Stima de Sine - Pagina 13
Relația dintre Socializarea Rasială la Adolescenții Rromi și Stima de Sine - Pagina 14
Relația dintre Socializarea Rasială la Adolescenții Rromi și Stima de Sine - Pagina 15
Relația dintre Socializarea Rasială la Adolescenții Rromi și Stima de Sine - Pagina 16
Relația dintre Socializarea Rasială la Adolescenții Rromi și Stima de Sine - Pagina 17
Relația dintre Socializarea Rasială la Adolescenții Rromi și Stima de Sine - Pagina 18
Relația dintre Socializarea Rasială la Adolescenții Rromi și Stima de Sine - Pagina 19
Relația dintre Socializarea Rasială la Adolescenții Rromi și Stima de Sine - Pagina 20
Relația dintre Socializarea Rasială la Adolescenții Rromi și Stima de Sine - Pagina 21
Relația dintre Socializarea Rasială la Adolescenții Rromi și Stima de Sine - Pagina 22
Relația dintre Socializarea Rasială la Adolescenții Rromi și Stima de Sine - Pagina 23
Relația dintre Socializarea Rasială la Adolescenții Rromi și Stima de Sine - Pagina 24
Relația dintre Socializarea Rasială la Adolescenții Rromi și Stima de Sine - Pagina 25
Relația dintre Socializarea Rasială la Adolescenții Rromi și Stima de Sine - Pagina 26

Conținut arhivă zip

  • Relatia dintre Socializarea Rasiala la Adolescentii Rromi si Stima de Sine.doc

Alții au mai descărcat și

Prevenirea abandonului școlar în rândul copiilor de etnie rromă

INTRODUCERE Dreptul la educaţie este un drept fundamental al omului. Nici unul dintre drepturile civile, politice, economice şi sociale nu poate...

Romii - Scurt Istoric

„Ţigan” ar reprezenta după unii autori, o corupere a etnonimului „cingar”, care desemna o ipotetică populaţie indo-arică. După alţii, ar avea...

Diagnoza Instituțională a Fenomenului Mobilității Forței de Muncă Românești în Spațiul European

Migratia internationala este un fenomen relativ nou pentru România contemporana si probabil abia perioada de dupa 1998 începe sa defineasca...

Teorii Privind Rolul mass-mediei în Societate

Lui Harol Laswell i se datoreaza schema clasica a comunicarii: "Cine ?; Ce spune ?; Prin ce canal ?; Cui ?; Cu ce efect ?" , reductibila la...

Cuba

Cuba este o tara formata dintr-o singura insula mica cu suprafata de 110,860 Km² situat între marea Caribica si Ocenul Atlantic. Climatul tarii...

Structura unui proiect metodologic de cercetare socială

Geneza proiectului metodologic Analiza orientarilor metodologice din sociologie a condus la distingerea a doua strategii de cercetare sociala:...

Legea de stat și recunoașterea proprietății în România rurală

Titlurile de proprietate iau diferite forme de la cele legitime la cele nelegitime.De exemplu , in legea engleza detinerea de drepturi de...

Teoria Schimbului

Teoria schimbului reprezinta tranzactionarea muncii,resurselor si serviciilor,sau chiar a persoanelor si cuvintelor in societate. Karl...

Ai nevoie de altceva?