Studiul Preliminar Privind Diagnoza si Prognoza Dezvoltarii Motrice a Copiilor Prescolari

Cuprins proiect Cum descarc?

PARTEA I. FUNDAMENTAREA TEORETICA A TEZEI 4
Capitolul 1. Premisele lucrarii 5
1.1. Motivatia alegerii temei 5
1.2. Actualitatea temei 6
Capitolul 2. Consideratii generale despre motricitate 10
2.1. Miscarea - motricitatea umana, abordare complexa in teoria activitatilor motrice 
2.2. Motricitatea, concept si elemente de structura 12
2.3. Activitatile motrice, caracteristici, functii si obiective 16
Capitolul 3. Dezvoltarea motrica 20
3.1. Caracteristicile dezvoltarii motrice 20
3.2. Dezvoltarea bio-psiho-motrica in intervalul 3 - 6 ani 26
Capitolul 4. Activitatea motrica a copiilor prescolari 30
4.1. Sistemul formelor de activitate motrica 30
4.2. Particularitati si cerinte 31
4.3. Reglementari si programe 33
Capitolul 5. Masurarea si evaluarea 37
5.1. Conceptul, definitii si caracteristici 37
5.2. Masurarea si evaluarea motricitatii 42
5.3. Metode si tehnici de evaluare 44
PARTEA A II -A: STUDIUL PRELIMINAR PRIVIND DIAGNOZA SI PROGNOZA DEZVOLTARII MOTRICE A COPIILOR PRESCOLARI 
Capitolul 6. Demersul operational al cercetarii 53
6.1. Scopul cercetarii 53
6.2. Premisele cercetarii 53
6.3. Ipotezele de lucru 54
6.4. Obiectivele cercetarii 54
6.5. Metodele utilizate in cercetare 55
6.6. Organizarea cercetarii. Grupuri tinta si subiecti 55
Capitolul 7. Studiul activitatii motrice a copiilor prescolari din municipiul Sibiu 
7.1. Problematica studiului 58
7.2. Subiecti, metode, organizarea studiului 58
7.3. Rezultate obtinute si interpretarea lor 60
Capitolul 8. Masurarea potentialului biomotric al prescolarilor si a copiilor din clasa I din municipiul Sibiu 86
8.1. Motivatia actiunii de masurare 86
8.2. Organizarea si desfasurarea masuratorilor 87
8.3. Rezultatele obtinute si analiza lor comparativa 89
PARTEA A III - A: CONTRIBUTII PERSONALE LA PERFECTIONAREA STRATEGIILOR DIDACTICE DE EVALUARE A DEZVOLTARII MOTRICE A COPIILOR PRESCOLARI 
Capitolul 9. Metodologia de masurare si evaluare a dezvoltarii motrice a copiilor prescolari 
9.1. Componentele dezvoltarii motrice supuse masurarii si evaluarii 115
9.2. Organizarea si desfasurarea experimentului 116
9.3. Metodologia de masuare si evaluare experimentata 119
9.4. Rezultate obtinute si intrepretarea lor 124
9.5. Analiza comparativa a rezultatelor 163
Capitolul 10. Concluzii 176
10.1. Concluzii cu privire la activitatea motrica a copiilor prescolari 176
10.2. Concluzii referitoare la potentialul biometric al copiilor prescolari 179
10.3. Diagnoza si prognoza dezvoltarii motrice a copiilor prescolari 181
Capitolul 11. Propuneri 186
Proiect de strategie didactica de evaluare progresiva a dezvoltarii motrice a prescolarilor 
Bibliografie 195
Anexe 205-233


Extras din proiect Cum descarc?

CAPITOLUL 1
PREMISELE LUCRARII
1.1. Motivarea alegerii temei
In alegerea temei am pornit de la premisa ca activitatea motrica a copiilor prescolari este insuficient cercetata, mai ales, in tara noastra si ca aceasta activitate trebuie imbunatatita. Pentru a confirma sau infirma aceasta premiza am considerat ca se impune o cercetare descriptiva a activitatii motrice a copiilor prescolari. Consideram ca este important sa stim daca societatea asigura, prin intermediul activitatilor motrice, cerintele functionale ale copiilor prescolari: nevoia de miscare, de afectivitate, de cunoastere a mediului inconjurator(material si social). In contextul social actual consideram, de asemenea, ca este foarte important sa cunoastem care sunt factorii care influenteaza activitatea motrica a copiilor prescolari si in ce fel.
Este unanim recunoscut faptul ca evaluarea dezvoltarii motrice a copiilor prescolari contribuie la elaborarea strategiilor didactice adecvate procesului instructiv - educativ si pentru aceasta categorie de varsta. Am fost interesati sa aflam cum se aplica aceasta teorie in practica, prin ce metode, tehnici, strategii si care sunt cele mai eficiente.
Am considerat necesar un demers stiintific prin care sa abordam dimensiunile bio, psiho, motrice ale copiilor prescolari. 
Elaborarea unei metodologii de diagnoza si prognoza a dezvoltarii motrice a copiilor, accesibila educatoarelor, a reprezentat un obiectiv important al cercetarii noastre. 
1.2. Actualitatea temei
Actualitatea temei rezida din necesitatea perfectionarii continue a procesului instructive - educativ specific educatiei fizice la toate nivelele. In special, la ciclul prescolar, in ultimii ani, s-a constatat o ramanere in urma fata de celelalte varste in ceea ce priveste acumularea de noi date referitoare la potentialul biomotric si psihomotric al copiilor de 3-6 ani.
In acest sens, T. Ardeleanu preciza: ,,Este necesara promovarea mai multor studii, acumularea de date de referinta si elaborarea unor profile psihomotrice pe categorii de varste si cateva directii cu caracter practic si utilitar" [Ardeleanu, 2006, pag. 13].
Frecvent, lucrarile de specialitate evidentiaza rolul evaluarii ca reglator al procesului instructiv-educativ specific invatamantului din tara noastra, ca sistem, dar si a microsistemelor, de exemplu, activitatea motrica a prescolarilor.
I.T. Radu sublinia importanta evaluarii in precesul de invatamant pornind de numeroasele ratiuni, toate decurgand, pe de o parte din ,,interdependenta invatamantului cu dezvoltarea economico sociala si culturala, iar pe de alta parte, din ,,cerinte interne ale sistemului" [Radu, 2007, pag. 16 ].
Pornind de la definitia data invatamantului de E. Paun ca fiind ,,unul dintre instrumentele importante prin care societatea stimuleaza, dirijeaza si controleaza procesele dezvoltarii" [Paun, 1999, pag. 5], M. Dumitru considera ca evaluarea trebuie sa reprezinte o prioritate nationala, astfel incat, ,,realizand scale de valori abordabile dupa posibilitatile proprii, obtinem o evaluare corecta a generatiilor de elevi si formam o conceptie adecvata asupra ierarhiei valorilor in societatea noastra" [Dumitru, 2006, pag.1].
Activitatea motrica la toate nivelurile, ca activitati didactice cuprinse in planurile de invatamant din tara noastra incepand cu ciclul prescolar, beneficiaza de cunostintele praxiologiei psihopedagogice care are la baza conceptul de gandire prin obiective operationale.


Fisiere in arhiva (27):

  • Studiul Preliminar Privind Diagnoza si Prognoza Dezvoltarii Motrice a Copiilor Prescolari
    • Anexa 10 a.doc
    • Anexa 10 b.doc
    • Anexa 11 b.doc
    • Anexa 11.doc
    • Anexa 12, Fisa de inregistare.doc
    • Anexa 13.doc
    • Anexa 14, Fisa individuala.doc
    • Anexa 8.doc
    • Anexa 9.doc
    • Anexele 1,2, 3.doc
    • Anexele 4,5,6,7.doc
    • Bibliografie.doc
    • CAPITOLUL 1.doc
    • CAPITOLUL 10, Concluzii.doc
    • CAPITOLUL 11. Propuneri.doc
    • CAPITOLUL 2.doc
    • CAPITOLUL 3.doc
    • CAPITOLUL 4.doc
    • CAPITOLUL 5.doc
    • CAPITOLUL 6.doc
    • CAPITOLUL 7.doc
    • CAPITOLUL 8.doc
    • CAPITOLUL 9.doc
    • Partea I.doc
    • Partea II.doc
    • Partea III.doc
    • PLANUL LUCRARII.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 7 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!