Tehnologia Computerelor si Timpul Liber

Extras din proiect Cum descarc?

TEHNOLOGIA, INTERNETUL 
SI TRANSFORMAREA MODULUI 
DE PETRECERE A TIMPULUI LIBER
Daca rolul tehnologiilor de comunicare in modelarea societatii contemporane reprezinta un subiect larg dezbatut si studiat, influenta tehnologiei asupra organizarii si experimentarii timpului liber sufera in prezent de atentia si instrumentarea analitica a cercetatorilor.
Relatia dintre noile tehnologii si petrecerea timpului liber s-a initiat odata cu aparitia si dezvoltarea acestor tehnologii, insa emergenta utilizarii Internetului si a jocurilor electronice, video si pe computer a determinat o transformare dramatica a activitatilor desfasurate de individ in timpul sau liber.
Aceasta lucrare isi propune sa prezinte implicatiile transformarilor tehnologice si impactul lor asupra modului de petrecere a timpului liber si a utilizarii Internetului. Considerand ca principal punct de referinta tehnologia computerelor si Internetul, ne vom opri asupra (a) activitatilor, locurilor si semnificatiilor timpului liber, (b) libertatii si constrangerilor care graviteaza in jurul modalitatilor de petrecere a timpului liber, (c) a activitatilor deviante si (d) a relatiei dintre timpul liber si sanatate. 
Cuvinte cheie: tehnologia computerelor; Internet; jocuri pe computer; comunitati virtuale; utilizatorii spatiului virtual; timp liber; normele, constrangerile si actele deviante din ciberspatiu.
1. DELIMITARI METODOLOGICE
In conformitate cu tema si profilul abordarii lucrarii de fata, demersul metodologic este elaborat pe baza urmatoarelor obiective:
Obiective generale
O1. Prezentarea implicatiilor transformarilor tehnologice in modul de petrecere a timpului liber si a utilizarii Internetului.
O3. Observarea si interpretarea interactiunilor virtuale, ca forma de manifestare a functiilor timpului liber.
O4. Definirea relatiei dintre utilizarea Internetului si starea de sanatate, ca una dintre multiplele rezultante ale managementului timpului liber.
Obiective specifice
O1. Determinarea ,,cantitatii" (in minute) de accesare a Internetului pe perioada unei zile, in scopul valorificarii pentru petrecerea timpului liber.
O2. Identificarea tipurilor de activitati virtuale desfasurate de membri comunitatii virtuale Clubul de Scrabble pe Internet (ISC, Internet Scrabble Club), comunitate ce poate fi accesata pe www.isc.ro 
O3. Sistematizarea comportamentelor individuale specifice ciberspatiului.
Metodele de cercetare aplicata in studiul de fata sunt observatia participativa (facilitata de calitatea de membru al acestei comunitati virtuale) si o mini ancheta sociologica, avand ca instrument de cercetare un chestionar alcatuit sub forma unui tabel si date factuale, aplicat online in data de 7 februarie 2008, pe un esantion de 53 de participanti. Ca strategie de cercetare am optat pentru o varianta interactiva, care sa confere un rol activ subiectului in definirea cercetarii (Marginean, 2004), si care sa implice simultan si interactiunea cu membri comunitatii virtuale considerate in lucrarea de fata.


Fisiere in arhiva (1):

  • Tehnologia Computerelor si Timpul Liber.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!