Analiza pieței - naftalină

Extras din proiect Cum descarc?

Firma S.C. MOTOX. S.R.L. a fost înfiinţată la data de 23.10.2008, având un capital românesc, cu sediul în Iaşi, bulevardul Carol I nr 15, număr de telefon 0744797718 sau 0232550876, adresă de e-mail nova@gmail.com.
Domeniul principal de activitate al acesteia constă în producerea şi distribuţia anumitor produse chimice, printre care: pigmenţi pentru lavabilă, raticide, apret şi naftalină.
Firma este interesată de promovarea naftalinei, incluzând un nou produs pe lângă cele clasice gen naftalină bilă, fulgi, cristale – asa-numita naftalină SUPER. Naftalina SUPER se diferenţiază prin starea de agregare în primul rând, fiind în formă lichidă, cu un miros plăcut şi un ambalaj inovativ.
1. Mediul macroeconomic
Macromediul reprezintă ansamblul factorilor necontrolaţi de către organizaţie, ce constituie climatul general în care îşi desfăşoară aceasta activitatea. Întreprinderea are posibilităţi limitate de a influenţa acest mediu şi, de aceea, este mult mai importantă capacitatea de adaptare la cerinţele pieţei-ţintă. Atenţia continuă ce se cere acordată acestui mediu este determinată de caracterul său discontinuu şi turbulent ce solicită din partea întreprinderii activităţi de marketing dinamice şi continue.
Mediul politic
Uniunea Europeană ia în calcul posibilitatea interzicerii privind substanţa chimică - naftalina - conţinută de bilele mici şi albe, datorită toxicităţii acesteia. Noile regulamente ce fac parte din directiva emisă de Înregistrarea, Evaluarea si Autorizarea Chimicalelor (REACH), reglementează chimicalele ce pot fi folosite în statele membre U.E., scopul principal fiind protejarea sănătăţii omului şi mediului. 
Mediul economic
În contextul crizei economice prezente în România, datorită scăderii veniturilor, populaţia tinde să economisească pe cât posibil, punând accent pe cheltuielile produselor de bază. Prin urmare, ei tind să îşi păstreze articolele vestimentare de la sezon la sezon.
Mediul tehnologic
Datorită modificărilor produse în ştiinţă şi cercetare nu se mai apelează la vechile bile de naftalină care se aşează pur şi simplu între haine, ci se folosesc pliculeţe frumos mirositoare, umeraşe anti-molii sau chiar foi de naftalină.
Mediul demografic
Dacă ar fi să facem o comparaţie între medii, naftalina este mai utilizată în mediul rural întrucât casele bătrâneşti nu mai rezistă la umiditatea dată de condiţiile de mediu. De asemenea, persoanele din mediul rural folosesc cu preponderenţă acest produs şi din cauza învăţăturilor date de părinţii lor.
2. Consumatorii
Consumatori: persoanele care doresc păstrarea hainelor sau articolelor din fibră naturală pe o perioadă mai lungă de timp.
Nonconsumatori relativi: persoanele nemulţumite de proprietăţile naftalinei – substanţă toxică, miros neplăcut; persoanele care îşi reînnoiesc garderoba frecvent. 
Nonconsumatori absoluţi: persoanele alergice la substanţa chimică; persoanele cu vârsta cuprinsă în intervalul 0-10 ani, în număr de 99 648.
Pornind de la aceste date se pot determina o serie de indicatori în folosul analizei de piaţă, cum ar fi :
Piaţa teoretică formată din consumatori şi nonconsumatori relativi : 
PT = N – NCA = 824 083 – 100 470 = 723 613 
Piaţa actuală a produsului numită şi piaţă efectivă :
PA = PT – NCR = 723 613 –332 707 = 390 906
Piaţa actuală a concurenţei :
PAC = PA – PAI = 390 906 – 89 440 = 301 466 
Piaţa actuală a întreprinderii (mărcii):
PAI = PA – PAC = 390 906 – 301 466 = 89 440


Fisiere în arhivă (1):

  • Analiza Pietei - Naftalina.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.


Descarcă acest proiect cu doar 5€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!