Analiza statistică

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Statistică
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 35 în total
Cuvinte : 4098
Mărime: 848.84KB (arhivat)
Publicat de: Iulian Udrea
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Jaba Elisabeta
proiect master anul 1 fibas

Cuprins

  1. Capitolul I
  2. 1.1 .Definirea problemei
  3. 1.2 .Obiectivul proiectului
  4. Capitolul II: Construirea bazei de date
  5. 2.1. Alegerea variabilelor analizate
  6. 2.2. Definirea variabilelor si introducerea datelor in SPSS
  7. Capitolul III: Verificarea bazei de date
  8. 3.1. Depistarea outlierilor
  9. 3.2. Verificarea normaliatatii distributiilor
  10. Capitolul IV: Analiza statistica univariata a datelor
  11. 4.1. Descrierea statistica a variabilelornominale
  12. 4.2. Descrierea numerica
  13. Capitolul V: Analiza statistica bivariata a datelor
  14. 5.1. Analiza statistica a gradului de asociere dintre doua medii
  15. 5.2. Analiza de regresie si corelatie
  16. Capitolul VI: Estimarea si testarea statistica
  17. 6.1 Estimarea parametrilor prin interval de incredere
  18. 6.1.1. Estimarea prin interval de incredere a unei medii
  19. 6.1.2. Estimarea prin interval de incredere a unei proportii
  20. 6.2 Testarea statistica
  21. 6.2.. Testarea egalitatii a doua proprtii
  22. Concluzii
  23. Bibliografie

Extras din proiect

Capitolul I

Introducere

S.C. Anablue Computers S.R.L. este un o firma de comercializare/integrare IT, ce isi desfasoara activitatea in Bacau, Str. Aleea Trandafirilor 8/60, avand un Capital Social de 200 RON, inregistrata in Registrul Comertului cu Nr. J04/388/2004, C.I.F RO 16199890. Numarul angajatilor acestei societati este de 10. Principiile dupa care societate se ghideaza in toate actiunile si pe baza carora realizeaza misiunea sunt rezultatul respectului si angajamentului fata de clienti si fata de parteneri.

In domeniul comercializarii de produse IT sunt prezenti pe piata din estul tarii inca de la inceputul aparitiei acestor produse in tara noastra. Societatea se ocupa cu vanzarea de produse hardware/software si echipamente IT: calculatoare, componente, retelistica, periferice de tot felul, produse high tech: laptopuri, videoproiectoare, servere, barebones, PDA-s, sau end-user products: consumabile, refillari, service IT, upgrade, consultanta tehnica de specialitate.

Principala preocupare a firmei este sa mentina legaturi stranse de cooperare cu toti clientii sau partenerii si sa isi integreze propriile activitati si principii de actiune cu ale acestora, promovandu-le in acelasi timp imaginea si interesele, sa castige increderea si parteneriatul altor companii prestigioase, pentru a fi siguri ca ofera produse

1.1. Definirea problemei

Analiza de fata isi propune studierea categoriilor de clienti care achizitioneaza produsele firmei; aceasta analiza s-a realizat dupa un chestionar aplicat in cadrul magazinului in perioada octombrie-decembrie a anului 2007, unui numar de 40 de clienti alesi aleatoriu.

Cercetand, am constatat ca pentru depistarea categoriilor de clienti consumatoare de produse hardware/software si echipamente IT (calculatoare, componente, retelistica, periferice de tot felul, produse high tech: laptopuri, videoproiectoare, servere, barebones, PDA-s, sau end-user products: consumabile, refillari, service IT, upgrade) este necesara o analiza statistica a acestora in functie de mai multe variabile (nivelul studiilor, sexul, varsta si valoare medie a cumparaturilor) .

In vederea prelucrarii datelor s-au folosit diferiti indicatori pentru verificarea bazei de date in vederea depistarii si eliminarii erorilor, avand in vedere tipurile de variabile si gradul de asociere a variabilelor; analizarea tipurilor de colectivitati atat individual cat si in functie de interdependentele dintre ele, ca apoi sa fie prelucrate si analizate datele, ca apoi sa fie estimati si testati parametrii. Răspunsurile la întrebările din chestionar au fost introduse în programul SPSS şi au format o bază de date.

1.2. Obiectivul propus

În cadrul acestui proiect am analizat intrebarile din chestionar şi mai precis, cele privind nivelul studiilor, sexul, varsta si valoare medie a cumparaturilor pentru fiecare respondent . Pentru un esantion de 40 clienti ai magazinului selectati intamplator si repetat (nerepetat) s-au inregistrat datele privind nivelul de studii, sexul, varsta si valoare medie lunara data cumparaturi pentru o durata de 3 luni (tabelul 1)

Pentru a realiza o analiză mai complexă, am considerat utilă aplicarea procedeului ANOVA pentru a studia influenţa domeniului de activitate asupra venitului obţinut de studenţi. Analiza de regresie şi corelaţie mi-a permis studierea legăturii dintre vârsta şi venitul studenţilor. Am aplicat analiza asocierii pentru a identifica gradul de asociere între domeniul de activitate şi profesia studenţilor.

Preview document

Analiza statistică - Pagina 1
Analiza statistică - Pagina 2
Analiza statistică - Pagina 3
Analiza statistică - Pagina 4
Analiza statistică - Pagina 5
Analiza statistică - Pagina 6
Analiza statistică - Pagina 7
Analiza statistică - Pagina 8
Analiza statistică - Pagina 9
Analiza statistică - Pagina 10
Analiza statistică - Pagina 11
Analiza statistică - Pagina 12
Analiza statistică - Pagina 13
Analiza statistică - Pagina 14
Analiza statistică - Pagina 15
Analiza statistică - Pagina 16
Analiza statistică - Pagina 17
Analiza statistică - Pagina 18
Analiza statistică - Pagina 19
Analiza statistică - Pagina 20
Analiza statistică - Pagina 21
Analiza statistică - Pagina 22
Analiza statistică - Pagina 23
Analiza statistică - Pagina 24
Analiza statistică - Pagina 25
Analiza statistică - Pagina 26
Analiza statistică - Pagina 27
Analiza statistică - Pagina 28
Analiza statistică - Pagina 29
Analiza statistică - Pagina 30
Analiza statistică - Pagina 31
Analiza statistică - Pagina 32
Analiza statistică - Pagina 33
Analiza statistică - Pagina 34
Analiza statistică - Pagina 35

Conținut arhivă zip

  • Analiza Statistica.doc

Alții au mai descărcat și

Bazele Statisticii

I. Obiectivul proiectului Se vor extrage din datele publicate cu privire la rezultatele unor firme, o serie de date în vederea analizei...

Proiect SPSS

CAPITOLUL I Introducere 1.1.Definirea problemei Piata jeansilor se diversifica mereu pentru ca apar firme noi care produc jeansi, modelele...

Proiect pachete software - Gogoseria CSIE

Firma noastră urmărește satisfacerea clienților prin menținerea unor standarde de înaltă calitate, care să fie în concordanță cu așteptarile...

Proiect SPSS

1. Introducere Generalităţi despre programul SPSS SPSS (Statistical Package for the SocialSciences) for Windows este un pachet de programe...

Analiza statistică a unei firme

TEMA PROIECTULUI Un agent economic dispune de o reţea de unităţi economice cu profilul alimentaţie publică în care sunt angajaţi 500 de vânzători....

Modelul multifactorial de regresie liniară - Analiza natalității pe țări

1. Prezentarea problemei 1.1. Descrierea fenomenului analizat și a factorilor explicativi considerați Fenomenul analizat este natalitatea....

Proiect statistică

Capitolul I. Obiectivul proiectului Etimologia termenului “statistica” ne trimite la cuvantul “status”, care ajunge, prin evolutii successive, la...

Proiect individual la Statistică

Numarul de contracte,PBA-ul si comisionul realizat de consilierii de asigurarii de viata din cadrul Grupului BCR in luna martie 2008,filiala...

Te-ar putea interesa și

Influențe Motivaționale ale Factorilor Subiectivi ai Evaluării

Introducere Motivaţia poate susţine învaţarea în cel puţin patru moduri: influenţează măsura în care este probabil ca un individ să se angajeze...

Analiza egalității de gen în sfera ocupării forței de muncă în Republica Moldova

INTRODUCERE Trecerea de la o economie dirijată în mod centralizat spre cea de piaţă, necesită crearea unor măsuri şi instrumente...

Analiza statistică a numărului muzeelor și colecțiilor publice

1. Introducere Statistica este știința care, folosind calculul probabilităților, studiază fenomenele din punct de vedere cantitativ. Statistica...

Practică în statistică

Obiectivul proiectului Analiza statistică, folosind metode descriptive şi inferenţiale, a unei serii de date înregistrate la un moment dat şi...

Analiza statistică

1. Introducere Intr-o prima conceptie, statistica echivala cu descrierea statului, expunerea situatiei geografice, economice si politice. Acest...

Analiza Statistică a Județelor din România după Numărul de Spitale

1. Introducere Proiectul are ca obiectiv principal elaborarea unei analize statistice în ceea ce priveşte spitalele din România, folosind metode...

Analiza Statistică cu SPSS sub Windows

1. Introducere Crima este definită ca un act sau o tentativă interzisă de către legile publice, act care îl face pe omitent pasibil pentru...

Practică în statistică

Obiectivul proiectului Analiza statistica, folosind metode descriptive si inferentiale, a unei serii de date inregistrate la un moment dat si...

Ai nevoie de altceva?