Cuprins
- Capitolul I
- 1.1 .Definirea problemei
- 1.2 .Obiectivul proiectului
- Capitolul II: Construirea bazei de date
- 2.1. Alegerea variabilelor analizate
- 2.2. Definirea variabilelor si introducerea datelor in SPSS
- Capitolul III: Verificarea bazei de date
- 3.1. Depistarea outlierilor
- 3.2. Verificarea normaliatatii distributiilor
- Capitolul IV: Analiza statistica univariata a datelor
- 4.1. Descrierea statistica a variabilelornominale
- 4.2. Descrierea numerica
- Capitolul V: Analiza statistica bivariata a datelor
- 5.1. Analiza statistica a gradului de asociere dintre doua medii
- 5.2. Analiza de regresie si corelatie
- Capitolul VI: Estimarea si testarea statistica
- 6.1 Estimarea parametrilor prin interval de incredere
- 6.1.1. Estimarea prin interval de incredere a unei medii
- 6.1.2. Estimarea prin interval de incredere a unei proportii
- 6.2 Testarea statistica
- 6.2.. Testarea egalitatii a doua proprtii
- Concluzii
- Bibliografie
Extras din proiect
Capitolul I
Introducere
S.C. Anablue Computers S.R.L. este un o firma de comercializare/integrare IT, ce isi desfasoara activitatea in Bacau, Str. Aleea Trandafirilor 8/60, avand un Capital Social de 200 RON, inregistrata in Registrul Comertului cu Nr. J04/388/2004, C.I.F RO 16199890. Numarul angajatilor acestei societati este de 10. Principiile dupa care societate se ghideaza in toate actiunile si pe baza carora realizeaza misiunea sunt rezultatul respectului si angajamentului fata de clienti si fata de parteneri.
In domeniul comercializarii de produse IT sunt prezenti pe piata din estul tarii inca de la inceputul aparitiei acestor produse in tara noastra. Societatea se ocupa cu vanzarea de produse hardware/software si echipamente IT: calculatoare, componente, retelistica, periferice de tot felul, produse high tech: laptopuri, videoproiectoare, servere, barebones, PDA-s, sau end-user products: consumabile, refillari, service IT, upgrade, consultanta tehnica de specialitate.
Principala preocupare a firmei este sa mentina legaturi stranse de cooperare cu toti clientii sau partenerii si sa isi integreze propriile activitati si principii de actiune cu ale acestora, promovandu-le in acelasi timp imaginea si interesele, sa castige increderea si parteneriatul altor companii prestigioase, pentru a fi siguri ca ofera produse
1.1. Definirea problemei
Analiza de fata isi propune studierea categoriilor de clienti care achizitioneaza produsele firmei; aceasta analiza s-a realizat dupa un chestionar aplicat in cadrul magazinului in perioada octombrie-decembrie a anului 2007, unui numar de 40 de clienti alesi aleatoriu.
Cercetand, am constatat ca pentru depistarea categoriilor de clienti consumatoare de produse hardware/software si echipamente IT (calculatoare, componente, retelistica, periferice de tot felul, produse high tech: laptopuri, videoproiectoare, servere, barebones, PDA-s, sau end-user products: consumabile, refillari, service IT, upgrade) este necesara o analiza statistica a acestora in functie de mai multe variabile (nivelul studiilor, sexul, varsta si valoare medie a cumparaturilor) .
In vederea prelucrarii datelor s-au folosit diferiti indicatori pentru verificarea bazei de date in vederea depistarii si eliminarii erorilor, avand in vedere tipurile de variabile si gradul de asociere a variabilelor; analizarea tipurilor de colectivitati atat individual cat si in functie de interdependentele dintre ele, ca apoi sa fie prelucrate si analizate datele, ca apoi sa fie estimati si testati parametrii. Răspunsurile la întrebările din chestionar au fost introduse în programul SPSS şi au format o bază de date.
1.2. Obiectivul propus
În cadrul acestui proiect am analizat intrebarile din chestionar şi mai precis, cele privind nivelul studiilor, sexul, varsta si valoare medie a cumparaturilor pentru fiecare respondent . Pentru un esantion de 40 clienti ai magazinului selectati intamplator si repetat (nerepetat) s-au inregistrat datele privind nivelul de studii, sexul, varsta si valoare medie lunara data cumparaturi pentru o durata de 3 luni (tabelul 1)
Pentru a realiza o analiză mai complexă, am considerat utilă aplicarea procedeului ANOVA pentru a studia influenţa domeniului de activitate asupra venitului obţinut de studenţi. Analiza de regresie şi corelaţie mi-a permis studierea legăturii dintre vârsta şi venitul studenţilor. Am aplicat analiza asocierii pentru a identifica gradul de asociere între domeniul de activitate şi profesia studenţilor.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Analiza Statistica.doc