1. Introducere 3 2. Descrierea bazei de date și a variabilelor analizate 4 3. Analiza statistică univariată a datelor 9 3.1. Descrierea statistică a variabilelor calitative 9 3.2. Descrierea statistică a variabilelor cantitative 15 4. Estimarea și testarea statistică 26 4.1.Estimarea unei medii prin interval de încredere 26 4.1.1.Estimarea prin interval de încredere a unei medii 26 4.1.2. Estimarea prin interval de încredere a diferenței dintre două medii 27 4.2.Testare statistică 29 4.2.1.Testarea normalității unei variabile 29 4.2.2. Testarea unei medii 30 4.2.3. Testarea unei proporții 32 4.2.4. Testarea diferenței dintre două medii și două proporții 33 4.2.5. Testarea asocierii dintre două variabile 37 4.2.6. ANOVA 39 5. Analiza de regresie și corelație 42 5.1. Analiza de corelație 42 5.2. Analiza de regresie 46 5.3. Testarea ipotezelor clasice ale modelului de regresie 60 Concluzii 78 Bibliografie 79
1. INTRODUCERE Pentru a realizare acest proiect am ales baza de date „Home sales [by neighborhood]” cu scopul de a analiza prețurile caselor din diferite cartiere. În urma analizei, se va observa influența pe care o au anumite variabilei asupra prețurilor. Factorii de influență sunt reprezentați de variabilele landval (Appraised Land Value) și improval (Appraised Value of Improvements). 2. DESCRIEREA BAZEI DE DATE ȘI A VARIABILELOR ANALIZATE În acest capitol voi prezenta baza de date aleasă, descriind variabilele din cadrul acesteia. De asemenea, voi prezenta demersul transformărilor variabilei numerice în variabilă nenumerică. Baza de date Home sales [by neighborhood] conține informații despre prețurile a 2440 de case din diferite cartiere. Aceasta conține șase variabile: - nbrhood (Neighborhood) - denumirea cartierului; este de tip string; - landval (Appraised Land Value) - valoarea evaluată a terenului; este de tip numerică; - improval (Appraised Value of Improvements) - valoarea evaluată a îmbunătățirilor; este de tip numerică; - totval (Total Appraised Value) - valoarea totală estimată; este de tip numerică; - salepric (Sale Price) - prețul de vânzare; este de tip numerică; - saltoapr (Ratio of Sale Price to Total Appraised Value) - raportul dintre prețul de vânzare și valoarea totală estimată; este de tip numerică. Pentru realizarea proiectului s-au folosit trei variabile cantitative: „landval” - valoarea aproximată a terenului, „improval” - valoarea evaluată a îmbunătățirilor și „salepric” - prețul de vânzare și două variabile calitative: „nbrhood” - denumirea cartierului care se cunoaște ca fiind nenumerică de tipul string, iar cealaltă se obține prin transformarea variabilei numerice „totval” - valoarea totală estimată, în variabila nenumirică denumită „cat_totval”. Am transformat variabila „nrbhood” din tipul string în numeric astfel: din meniul Transform, am accesat Recode into Same Variables și am selectat variabila string pe care doresc să o transform.
1. Dănuț Jemna, Econometrie, Editura Sedcom Libris, Iași
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.