Impactul si monitorizarea zgomotului ambiental in Municipil Brasov 3 Introducere 3 Valorile maxime permise ale indicatorilor de zgomot L(zsn) şi L(noapte), 4 Principii generale la elaborarea hărţii de zgomot a Municipiului Braşov: 5 Diagrama cauza-efect 7 Determinarea caracteristcilor utilizati la controlul procesului 8 Determinarea sistemului de masurare 8 Fişa de control media si amplitudinea 9 Testarea normalitati 14 Capabilitatea procesului 15 Concluzii : 17 Bibliografie: 18
Impactul si monitorizarea zgomotului ambiental in Municipil Brasov Introducere In conformitate cu obligatiile legale prevazute de HG nr. 321/14.04.2005, prin care s-a transpus in legislaţia romaneasca Directiva nr. 49/2002 CE, administratiile publice locale au obligatia evaluarii si gestionarii zgomotului ambiental la care este supusa populatia, prin implementarea urmatoarelor masuri: a) determinarea expunerii la zgomotul ambiental, prin intocmirea harţilor de zgomot; b) punerea la dispozitia publicului a informatiilor privind zgomotul ambiental si efectele sale; c) adoptarea, pe baza datelor din hartile de zgomot, a planurilor de actiune avand ca scop prevenirea si reducerea zgomotului ambiental, acolo unde este cazul, in special a nivelurilor de expunere care pot avea efecte daunatoare asupra sanatatii umane. Zgomotul ambiental este definit ca zgomotul nedorit, daunator, creat de activitătile umane, cum ar fi: zgomotul emis de traficul rutier, feroviar, aerian, si zgomotul din industrie. Efectele daunatoare ale zgomotului asupra comunitatilor umane sunt : - >20.18 dB (A) - risc asupra sanatatii; - > 20.15 dB (A) - este perturbata comunicarea; - > 19.90 dB (A) - este perturbat somnul. Valorile maxime permise ale indicatorilor de zgomot L(zsn) şi L(noapte), prevazute in art. 7 alin. (1) lit. a) din Ordinul nr. 558/2008 pentru aprobarea Ghidului privind adoptarea valorilor-limita si a modului de aplicare a acestora atunci cand se elaboreaza planurile de acţiune, reprezinta acele valori maxime permise pentru prima etapa de realizare a planurilor de actiune (2008) si pentru care trebuie luate masuri tehnice, administrative, de planificare a traficului si amenajare a teritoriului, precum si alte masuri specifice in cadrul planurilor de actiune realizate de autoritataile administratiei publice locale si centrale, care au in responsabilitate realizarea acestora, in conformitate cu prevederile HG nr. 321/14.04.2005 republicata, cu scopul ca acestea: a) sa nu fie depasite; b) sa fie aduse cat mai aproape de valorile maxime permise, atunci cand acest lucru este posibil; c) daca sunt depasite, sa fie aduse sub valorile maxime permise. L(zsn) [dB] L(noapte) [dB] Sursa de zgomot Tinta de atins Sursa de zgomot Tinta de atins Strazi, drumuri si autostrazi 20.16 Strazi, drumuri si autostrazi 20.15 Cai ferate 20.16 Cai ferate 20.15 Zone industriale 20.15 Zone industriale 20.45 Valorile maxime permise ale indicatorilor de zgomot L(zsn) şi L(noapte), reprezentand limitele maxime permise la fatada cea mai expusa a cladirilor din zonele linistite rezidentiale existente intr-o aglomerare cu o populatie mai mare de 250.000 de locuitori, precum si limitele maxime permise la limita functionala a parcurilor si gradinilor publice existente intr-o aglomerare cu o populatie mai mare de 250.000 de locuitori, sunt urmatoarele: L(zsn) [dB] Sursa de zgomot Valori maxime permise Suprafata minima pentru care se defineste o zona linistita [ha] Strazi, drumuri si autostrazi Cai ferate Zone industriale 20.17 19.87
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.