Extras din proiect
Prin acest studiu se doreşte închirierea unui spaţiu comercial. Dispunând de o anumită sumă de bani dorim ca acest spaţiu să fie de 100m2, finisat şi poziţionat în centrul oraşului. Deoarece dorim să închiriem la un preţ minim în cele mai bune condiţii von studia piaţa imobiliarelor, mai exact cea a spaţiilor comerciale.
1. Introducere
Acest studiu îşi propune să studieze piaţa imobiliară, mai exact cea a spaţiilor comerciale. Ipotezele de la care pleacă acest studiu ţin cont de faptul că preţul unui spaţiu comercial este influenţat de suprafaţă, poziţionarea acestuia şi gradul de finisare.
2. Date
Datele necesare studiului au fost colectate din ziarul „Piaţa de la A la Z” şi diverse site-uri de profil referindu-se la preţ, suprafaţă, poziţionare şi gradul de finasare al acestuia.
Variabilele studiate sunt:
- Preţul – variabilă cantitativă ce va indica preţul de închiriere al spaţiului şi va fi exprimat în euro.
- Suprafaţa – variabilă cantitativă ce va indica mărimea spaţilui măsurată în metrii pătraţi.
- Poziţia – aceasta este o variabilă dummy care arată localizarea construcţiei şi va lua valoarea 0 dacă poziţionarea nu este în centrul oraşului, respectiv 1 dacă poziţionarea este în centrul oraşului.
- Gradul de finisare – variabilă dummy care ia valoarea 0 dacă spaţiul este semifinisat, respectiv 1 dacă spaţiul este finisat.
Datele colectate sunt prezentate în Anexa 1 a prezentului raport.
Vom prezenta în continuare câteva elemente legate de variabilele descrise mai sus.
Min Max Medie Dispersie Abatere Pearson
Preţ 500 € 3100 € 1533,33 558085 747,051 48,7
Suprafaţă 40 160 101,6 980,593 31,3144 30,8
Pentru eşantionul de 30 de spaţii comerciale supuse studiului observăm următoarele:
Preţul spaţiilor comerciale este cuprins între 500 şi 3100 €, cu o medie de 1533,33 € şi o abatere de 747,051 €.
Suprafaţa spaţiilor comerciale studiate este cuprinsă între 40 şi 160 m2, cu o medie de 101,6 m2 şi o abatere de 31,3144 m2.
3. Evoluţia preţului în raport cu suprafaţa, poziţia şi gradul de finisare
3.1. Evoluţia preţului în raport cu suprafaţa
Preţ = -346,273 + 18,50*Suprafaţă
Sb1= 2,85 (t0,025;28=2,048)
t=6,499 (t0,05;28=1,701)
r=0,7755
r2=0,6014
Discuţia econometrică a modelului
1. Semnificaţia modelului
Existenţa legăturii
H0: B1=0
H1: B1≠0
Deoarece valoarea calculată a statisticii t=6,499 nu se află între valorile critice ± t0,025;28=2,048, ipoteza nulă se respinge, rezultă că există legătură între preţ şi suprafaţă.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Inchirierea unui Spatiu Comercial.docx